Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

sprawdzenie sondy


Gość tomekpoznan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekpoznan

Witam jestem tu pierwszy raz.Mam problem czy ktos wie jak sie sprawdza sonde miernikiem,jezeli tak to prosze opisanie krok po kroku jak to sie robi i podanie wartosci w jakich powinla pracowac sonda Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak większość sond lambda powinna pracować w zakresie ok 0,65-0,85V.

Podepnij się woltomeirzem i działaj.

Jak sonda jest padnieta to będą przeskoki napiecia np takie: najpierw pokarze nam 0,02V a potem wskoczy na 0,7V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz najpierw jakie kolory masz kabli prowadzoncych do sondy i ile ich jest ??

 

Coobico mała poprawka sonda ma pracować w zakresie od 0.2V do 0,9V

 

jeśli masz sąde 1 przewodową to sprawdzasz napięcie sondy w stosunku do masy silnika

 

jeśli sonda jest 4 przewodowa to sprawdzasz napięcie między czarnym a szarym przewodem

 

czarny przewód to sygnał a szary to masa sondy

na szarym przewodzie jest napięcie, wienc pomiar między przewodem czarnym a masą silnika będzie przekłamany.

koniecznie musisz mierzyć między czarnym a szarym !!!!!!!

 

 

sprawna sonda musi pracować w zakresie od 0,2V do 0,9V zmiana powinna następować z częstotliowścią co najmniej 2 lub 3 zmian na sekunde przy nagrzanym silniku i wysokich obrotach. Ps na mierniku nie sprawdzisz jak często następują zmiany :/.

 

sygnał poniże 0,45V oznacza mieszanke ubogą a powyżej mieszanke bogatą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarnym a szarym

Nie spotkałem w nissanach Sond które mają takie kolory.

Generalnie w Sunny GI, 100NX GTI, Primerach P10 GT są sondy na gwint M12 i mają kolor czerwony, czarny i biały.

A Primery (wszystkie poza P10 GT), 200SX mają na gwint M18 i dwa keble białe i jeden czarny.

Przynajmniej w tych hmmm 40-50 egzemplarzach ktore sprawdzałem tak było.

 

W przypadku pierwszym chyba czarny kabel to był zakres pomiarowy sondy a w drogim to kabel czarny.

Dla prawidłowo funkcjonującego silnika NISSANA zakres pracy sondy to przewarznie 0,68 - 0,86V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest przewód czerwony to jest to sonda tytanowa wtedy mierzysz między czerwonym a czarnym, ale nie jestem teraz pewien czy te sondy nie są odwrotnego działania.

 

jak jest sonda 3 przewodowa to 2 białe to grzałka a czarny to sygnał i mase sonda pobiera z wydechu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...