Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

hamulce z mocniejszych wersji


Gość bun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak sie zastanawiam o adaptacji koncowych tlumikow juz bylo a teraz moze cos o hamulcach a mianowicie czy p10 2.0 lub GT mialy wieksze tarcze/zaciski/cokolwiek innego co wplywa na sile hamowania i czy dalo by sie cos takiego wsadzic do p10 1.6 bez jakis wiekszych kombinacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam o adaptacji koncowych tlumikow juz bylo a teraz moze cos o hamulcach a mianowicie czy p10 2.0 lub GT mialy wieksze tarcze/zaciski/cokolwiek innego co wplywa na sile hamowania i czy dalo by sie cos takiego wsadzic do p10 1.6 bez jakis wiekszych kombinacji?

 

Tak np. GT miały tarcze fi 280 a normalne wersje P11 fi 257 bodajże przód

Problem jest tylko jeden z zamianą

To znaczy mniejszych niż 15 cali kół nie założysz przy tym zestawie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko jeden z zamianą

To znaczy mniejszych niż 15 cali kół nie założysz przy tym zestawie :wink:

 

Jeszcze primy na felgach mniejszych jak 15" nie widziałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P10 GT miaola takie same zaciski jak 1,6 czyli pod tarcze 257mm dopiero P11 GT miala tarcze z przodu 280mm.

Ew. zrob jak jest u mnie caly przedni pakiet z 200SX S14 przełorz albo z 300ZX twin Turbo - jeden czort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko jeden z zamianą

To znaczy mniejszych niż 15 cali kół nie założysz przy tym zestawie :wink:

 

Jeszcze primy na felgach mniejszych jak 15" nie widziałem :D

 

A za to ja P10 1.6 bo o nich mowa na 14 dosyć sporo widziałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 14" nic lepszego nie zapodasz, musiż przejść na 15" żeby co kolwiek robić w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 15" to możesz tak jak u Coobcia z 200SX założyć.

 

A tak btw to w Almie GTi jakie są tarczki? I czy na tych samych zaciskach co w słabszych wersjach są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee.... cienko, to takie jak w primie normalnej

 

jeszcze 1 question: jak to jest z heblami z tyłu gdy założy się na przód power zestaw typu 200sx, też trzeba by coś zmienić, nie, co by nie było jakiejś strasznej dysproporcji i auto nie uciekało na boki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeżeli TYŁ za mocno hamuje to na zakrętach jest dramat i bardzo duża nadsterowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet z 200SX S14 przełorz albo z 300ZX twin Turbo - jeden czort

 

niby jeden czort ale jakbys mial do wyboru to bierz zaciski z 300zx'a - sa lepsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeżeli TYŁ za mocno hamuje to na zakrętach jest dramat i bardzo duża nadsterowność.

Moge to w pełni potwierdzić. W poprzednim aucie zmieniłem tylne bębny na tarcze bez korektora siły hamowanie i do jazdy między słupkami taki system sprawdzał się idealnie, bo nie trzeba było używać ręcznego tylko odpowiednio lewej nogi, ale do zwykłej jazdy po mieście to tragedia. Jeśli tylko w zakręcie trzeba było mocno przyhamować to trzeba było liczyć się, że auto będzie szło bokiem. Jeszcze bardziej męcząca jazda myła w deszcz bądz zime. Jedynym plusem było to, że auto miało zdecydowanie krótszą droge hamowania. Nie polecam takiego systemu do aut bez ABSu. Elo

 

[ Dodano: 09-05-2006, 21:42 ]

A tak z ciekawości załącze zdjęcia z komory silnika mojego dalekiego kolegi z Toyoty. Jak się dobrze przyjżycie to na rozpórce jest powieszona mała czerwona butla. Jest to jakiś system ciśnieniowy wpięty chyba pomiędzy kolektor a serwo hamulcy. Zbiera się w nim ciśnienie i ma założony zawór jednokierunkowy. Zadaniem tego wszystkiego jest stworzenie większej siły nacisku klocków na tarcze i szybszej reakcji całego układu. Podobno bardzo dobrze to wszystko działa i skraca droge hamowania. A oto fotki:

P5040035.jpg

P5040036.jpg

 

Może Coobciu coś na taki temat wie dokładnie i rozwinie to a jak nie wie to myśle, że może go to zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet z 200SX S14 przełorz albo z 300ZX twin Turbo - jeden czort

 

niby jeden czort ale jakbys mial do wyboru to bierz zaciski z 300zx'a - sa lepsze ;)

 

a czym się one różnią, ja czytałem, że w 200SX S14 są zapożyczone od 300ZX Z32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie identyczne: wymiary tarcz te same ale zaciski z 300zx sa aluminiowe (choc nie ze wszystkich modeli i lat produkcji) i podobno lepiej sie spisuja - roznica chyba niewielka ale IMHO jezeli moze byc troche lepiej to czemu nie.

czytalem ze w s14 wymienia sie przednie zaciski na te z 300zx jednak nie wiem czy w takim przypadku gra jest warta swieczki. Ja chcialbym sie kiedys szarpnac na brembo z 350Z :roll: a tak realniej to tarcze z M3 + adapter do seryjnych zaciskow... :)

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta butla to pic na wodę...

Ma na celu zwiększenie pojemności ukłądu serwa, gromadzi się w niej podciśnienie, wątpie żeby w najmniejszym stopni zwiękrzyło to skuteczność hamowania - chyba jedynie podczas sportowej jezdzie gdzie w momęcie hamowania ciągle redukuje sie beigi na meidzy gazie przez co silnik nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia i jest mniejsze wspomaganie hebli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta butla to pic na wodę...

Może i tak, ale wszyscy którzy przejechali się tym autem stwierdzili, że lepiej hamuje w storunku do serii, więc może coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - podświadomość.

Zresztą nie zaszkodzi zrobić sobei samemu taki patent za kwote mniej jak 50zł...

Wystarczy zaworek podciśnienowy przenieśc i zrobić zamknięte naczynie z wystającymi rurkami fi 10mm...

 

Jakby taki coś miało wpływ na SIŁĘ hamowania to seryjne serwa robili by o większej pojemności.

 

Powiem wam że jak pracowowałem w KSR Motor sport to dam do e30 (trójka) z wsadzonym 3.0 silnikiem musieliśmy zastosować mneijsze o wiele servo i naprawde nie było najmniejszej różnicy w sile hamowania mimo iż pojemność serwa zostala zredukowana o dobre 40%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Sila hamowania zalezy od wielkosci tloczka lub ich ilosci i od wielkosci zastosowanego kolcka hamulcowego. Zeby uzyskach lepszy efekt hamowania trzeba zastosowac wieksze zaciski i wieksze klocki (wieksza powierzchnia tarcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba a nie sprawdza to się np w takich autach w których seryjnie miałeś powiedzmy silnik 1.1 z litymi tarczami hamulcowymi i kołami 145/70/13 a zmieniasz powiedzmy na 1.8 na wentylowanych tarczach plus tył tarcze i opony 195/45/15 :?: Ja jak zrobiłem taką zmianę to powiem Ci, że dużo ciężej mi się naciskało heble i trzeba było się postarać żeby je zablokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrozum to nie ma nic do czego, podciśnienie panujące w serwie sie nie zmieni od tego diwajsa... a ono odpowiada za wspomaganie.

 

Tak jak wspomniał maciejka_sz, żeby zwiększyć ciśnienie w układzie hamulcowym trzeba dać pompe hamulcową z większym tłoczkiem ew. przerobić pedał hamulca tak żęby działała większa siła na pompe hamulcową (zmienić dzwignie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...