Gość bun Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 tak sie zastanawiam o adaptacji koncowych tlumikow juz bylo a teraz moze cos o hamulcach a mianowicie czy p10 2.0 lub GT mialy wieksze tarcze/zaciski/cokolwiek innego co wplywa na sile hamowania i czy dalo by sie cos takiego wsadzic do p10 1.6 bez jakis wiekszych kombinacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 zagladnij do dzialu nissan power team. znajdziesz tam dzial coobcia i moj mowiacy o adaptacji zaciskow od 300zx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 tak sie zastanawiam o adaptacji koncowych tlumikow juz bylo a teraz moze cos o hamulcach a mianowicie czy p10 2.0 lub GT mialy wieksze tarcze/zaciski/cokolwiek innego co wplywa na sile hamowania i czy dalo by sie cos takiego wsadzic do p10 1.6 bez jakis wiekszych kombinacji? Tak np. GT miały tarcze fi 280 a normalne wersje P11 fi 257 bodajże przód Problem jest tylko jeden z zamianą To znaczy mniejszych niż 15 cali kół nie założysz przy tym zestawie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Problem jest tylko jeden z zamianą To znaczy mniejszych niż 15 cali kół nie założysz przy tym zestawie :wink: Jeszcze primy na felgach mniejszych jak 15" nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 gorzej jak bedzie trzeba (tfu tfu ) dojazdówke założyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 P10 GT miaola takie same zaciski jak 1,6 czyli pod tarcze 257mm dopiero P11 GT miala tarcze z przodu 280mm. Ew. zrob jak jest u mnie caly przedni pakiet z 200SX S14 przełorz albo z 300ZX twin Turbo - jeden czort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 bierz przyklad z gory: czyi od coobcia i ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Problem jest tylko jeden z zamianą To znaczy mniejszych niż 15 cali kół nie założysz przy tym zestawie :wink: Jeszcze primy na felgach mniejszych jak 15" nie widziałem A za to ja P10 1.6 bo o nich mowa na 14 dosyć sporo widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 gorzej jak bedzie trzeba (tfu tfu ) dojazdówke założyc dlatego lepiej mieć pełne koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bun Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 no wlasnie ja jestem tym ktory ma 14 ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 do 14" nic lepszego nie zapodasz, musiż przejść na 15" żeby co kolwiek robić w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Na 15" to możesz tak jak u Coobcia z 200SX założyć. A tak btw to w Almie GTi jakie są tarczki? I czy na tych samych zaciskach co w słabszych wersjach są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 almera GTI ma tarcze 257mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 eeee.... cienko, to takie jak w primie normalnej jeszcze 1 question: jak to jest z heblami z tyłu gdy założy się na przód power zestaw typu 200sx, też trzeba by coś zmienić, nie, co by nie było jakiejś strasznej dysproporcji i auto nie uciekało na boki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Powiem tak jeżeli TYŁ za mocno hamuje to na zakrętach jest dramat i bardzo duża nadsterowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 pakiet z 200SX S14 przełorz albo z 300ZX twin Turbo - jeden czort niby jeden czort ale jakbys mial do wyboru to bierz zaciski z 300zx'a - sa lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Powiem tak jeżeli TYŁ za mocno hamuje to na zakrętach jest dramat i bardzo duża nadsterowność. Moge to w pełni potwierdzić. W poprzednim aucie zmieniłem tylne bębny na tarcze bez korektora siły hamowanie i do jazdy między słupkami taki system sprawdzał się idealnie, bo nie trzeba było używać ręcznego tylko odpowiednio lewej nogi, ale do zwykłej jazdy po mieście to tragedia. Jeśli tylko w zakręcie trzeba było mocno przyhamować to trzeba było liczyć się, że auto będzie szło bokiem. Jeszcze bardziej męcząca jazda myła w deszcz bądz zime. Jedynym plusem było to, że auto miało zdecydowanie krótszą droge hamowania. Nie polecam takiego systemu do aut bez ABSu. Elo [ Dodano: 09-05-2006, 21:42 ] A tak z ciekawości załącze zdjęcia z komory silnika mojego dalekiego kolegi z Toyoty. Jak się dobrze przyjżycie to na rozpórce jest powieszona mała czerwona butla. Jest to jakiś system ciśnieniowy wpięty chyba pomiędzy kolektor a serwo hamulcy. Zbiera się w nim ciśnienie i ma założony zawór jednokierunkowy. Zadaniem tego wszystkiego jest stworzenie większej siły nacisku klocków na tarcze i szybszej reakcji całego układu. Podobno bardzo dobrze to wszystko działa i skraca droge hamowania. A oto fotki: Może Coobciu coś na taki temat wie dokładnie i rozwinie to a jak nie wie to myśle, że może go to zainteresować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 pakiet z 200SX S14 przełorz albo z 300ZX twin Turbo - jeden czort niby jeden czort ale jakbys mial do wyboru to bierz zaciski z 300zx'a - sa lepsze a czym się one różnią, ja czytałem, że w 200SX S14 są zapożyczone od 300ZX Z32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 prawie identyczne: wymiary tarcz te same ale zaciski z 300zx sa aluminiowe (choc nie ze wszystkich modeli i lat produkcji) i podobno lepiej sie spisuja - roznica chyba niewielka ale IMHO jezeli moze byc troche lepiej to czemu nie. czytalem ze w s14 wymienia sie przednie zaciski na te z 300zx jednak nie wiem czy w takim przypadku gra jest warta swieczki. Ja chcialbym sie kiedys szarpnac na brembo z 350Z :roll: a tak realniej to tarcze z M3 + adapter do seryjnych zaciskow... pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Ta butla to pic na wodę... Ma na celu zwiększenie pojemności ukłądu serwa, gromadzi się w niej podciśnienie, wątpie żeby w najmniejszym stopni zwiękrzyło to skuteczność hamowania - chyba jedynie podczas sportowej jezdzie gdzie w momęcie hamowania ciągle redukuje sie beigi na meidzy gazie przez co silnik nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia i jest mniejsze wspomaganie hebli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Ta butla to pic na wodę... Może i tak, ale wszyscy którzy przejechali się tym autem stwierdzili, że lepiej hamuje w storunku do serii, więc może coś w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 tak - podświadomość. Zresztą nie zaszkodzi zrobić sobei samemu taki patent za kwote mniej jak 50zł... Wystarczy zaworek podciśnienowy przenieśc i zrobić zamknięte naczynie z wystającymi rurkami fi 10mm... Jakby taki coś miało wpływ na SIŁĘ hamowania to seryjne serwa robili by o większej pojemności. Powiem wam że jak pracowowałem w KSR Motor sport to dam do e30 (trójka) z wsadzonym 3.0 silnikiem musieliśmy zastosować mneijsze o wiele servo i naprawde nie było najmniejszej różnicy w sile hamowania mimo iż pojemność serwa zostala zredukowana o dobre 40%... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Sila hamowania zalezy od wielkosci tloczka lub ich ilosci i od wielkosci zastosowanego kolcka hamulcowego. Zeby uzyskach lepszy efekt hamowania trzeba zastosowac wieksze zaciski i wieksze klocki (wieksza powierzchnia tarcia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Kuba a nie sprawdza to się np w takich autach w których seryjnie miałeś powiedzmy silnik 1.1 z litymi tarczami hamulcowymi i kołami 145/70/13 a zmieniasz powiedzmy na 1.8 na wentylowanych tarczach plus tył tarcze i opony 195/45/15 :?: Ja jak zrobiłem taką zmianę to powiem Ci, że dużo ciężej mi się naciskało heble i trzeba było się postarać żeby je zablokować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 zrozum to nie ma nic do czego, podciśnienie panujące w serwie sie nie zmieni od tego diwajsa... a ono odpowiada za wspomaganie. Tak jak wspomniał maciejka_sz, żeby zwiększyć ciśnienie w układzie hamulcowym trzeba dać pompe hamulcową z większym tłoczkiem ew. przerobić pedał hamulca tak żęby działała większa siła na pompe hamulcową (zmienić dzwignie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.