Gość symek Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Mam instalację gazową II generacji opartą na kontrolerze sondy lambda STAG2-L. Taką instalację ustawia się za pomocą uniwersalnego testera sondy lambda TSL-02 (złącze tego testera pasuje do kontrolera STAG2-L). Zastanawiam się nad kupieniem takiego testera, koszt to 95zł w InterCars. Odpadło by wówczas jeżdżenie do gazowników w celu regulacji instalki. Można by na bieżąco sprawdzać ustawienie instalacji. Co myślicie o samodzielnym regulowaniu instalki za pomocą takiego testera ??? Podaję linka do opisu tego testera: http://www.ac.com.pl/autogaz/tsl02/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Witaj! Jak chcesz koniecznie kupic ten tester to wejdz na strone ac.com.pl i w dystrybutorzy poszukaj firmy ZAG - u nich ten sam tester kosztuje 50zl. Dzwonilem, sprawdzone. Ja u siebie w N15 1,4 na wielopunkcie tez mialem STAG2L-po ponad 8-miu miesiacach od zalozenia instalacji wynegocjowalem u gazowników zmiane tego kontrolera na Autronic AL-700 - w pelni sterowany silnikiem krokowym i konfigurowany z komputera. Jak zauwazyles to w tym kontrolerze dawke gazu ustala sie poprzez srube, a silnik krokowy sluzy w zasadzie tylko do zmiany skladu mieszanki przy przyspieszania - w tej instalacji glowna dawka gazu jest regulowana przezm srube czyli tak jak w instalacji 1 generacji. Jak sam producent napisal jest on skierowany do prostych silnikow. Mozna to opisac w ten sposob, ze przy np niskich obrotach masz mieszanke bogata, ale jak przyspieszysz i zwiekszysz znacznie obroty to mieszanka bedzie za uboga - z to dla silnika jest nie dopuszczalne. TSL02 posiada trzy diody. zielona-mieszanka uboga, zolta-optymalna, czerwona - bogata. Podlacz sobie lepiej multimetr przewodem + do czarnego przewodu na sondzie a minus do minusa akumulatora i zobacz jakie masz wskazania. Jesli wskazania sondy lamba zmieniaja sie w zakresie 0,1V-0,8V to jest ok, jesli podczas jazdy sonda wskazuje ponizej 0,5V to masz mieszanke uboga-powinienes odkrecic srube przy krokowcu; jesli powyzej 0,7V powiniienes ja dokrecic. Uwazm ze zakup tego testera to zbedny wydatek pieniedzy, lepiej kupic jakis miernik elektroniczny za te 50 zl, bo dzieki niemu pomierzysz sobie w razie potrzeby inne rzeczy. Ja zmienilem komputer bo na stagu mialem problemy z wolnymi obrotami-samochod potrafil zgasnac - teraz nawet przy 140 tego nie ma a mieszanka gazowo powietrzna jesty ok. Pozdrawiam. Masz pytania to pisz smialo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Tak wiec mamy podobne silniki- ja mam N14 1.6 na pelnym wtrysku GA16DE. Wygląda na to, że też powinienem chyba zmienić kontroler. Jaki jest koszt miany kontrolera na taki jak piszecz czyli AUTRONIC AL-700. Oprócz sterownika trzeba by też zmienić silnik krokowy, czy coś jeszcze wymaga zmiany ??? Co dało Ci przejście ze STAGa2-L na Autronic ??? Jakie różnice w jezdzie na gazie, czy na benzynie coś się zmieniło ??? Czy zmiana kontrolera wymaga zmiany emulatora wtryskow ??? Za wszelkie info serdeczne dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 ja doplacilem 100 zl u gazownikow. Silnik krokowy jest inny, bez sruby. Co mi dalo? Przede wszystkim to, ze silnik chodzi na optymalnej mieszance gazowo powietrznej, spadku mocy nie odczuwam i nie gasnie na wolnych obrotach. emaulatora nie trzeba wymieniac. poszukaj na allegro, czasem mozna trafic tanio uzywany. uwazam ze szkoda meczyc silnik Stagiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.