Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spadek mocy. Proszę o pomoc.


Gość norbert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczów!

 

Od niedawna jestem posiadaczem nowej Almery 1.5 benz. Podczas przyspieszania z włączoną klimatyzacją zaobserwowałem krótkotwały spadek mocy (zadławienie) na następnie szarpnięcie w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów, głównie na czwartym biegu. Bez klimy jest ok. Serwis twierdzi, że jest to normalne i jest związane z włączeniem sprężarki klimatyzacji :?: :roll: :?: Mam pytanie, czy to jest zjawisko rzeczywiście normalne, czy to wciskanie kitów :shock: Jaka może być prawdziwa przyczyna?

Ponieważ jestem nowy, nie wiem czy ten temat był już omawiany na forum. Z góry dziękuję za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość profes

Mam to samo, a nie mam klimy, więc chyba ktoś Cię robi w bambuko. Chociaż zjawisko to nie występuje zawsze tylko od czasu do czasu. Czasem na zimnym silniku, czasem na ciepłym, a najczęściej na II biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to uslizg sprzegla ?? albo przycina sie zasyfiona przepustnica :) sprobuj przeczyscic przepustnice i moze wtedy bedzie ok... ale skoro mowisz ze to glownie na 4 biegu, to ja bym obstawial na uslizg.. bo przepustnice bys odczuwal na kazdym biegu ze ci zacina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
Witam wszystkich klubowiczów!

 

Od niedawna jestem posiadaczem nowej Almery 1.5 benz. Podczas przyspieszania z włączoną klimatyzacją zaobserwowałem krótkotwały spadek mocy (zadławienie) na następnie szarpnięcie w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów, głównie na czwartym biegu. Bez klimy jest ok. Serwis twierdzi, że jest to normalne i jest związane z włączeniem sprężarki klimatyzacji :?: :roll: :?: Mam pytanie, czy to jest zjawisko rzeczywiście normalne, czy to wciskanie kitów :shock: Jaka może być prawdziwa przyczyna?

Ponieważ jestem nowy, nie wiem czy ten temat był już omawiany na forum. Z góry dziękuję za info.

 

Jest oczywistym, ze przy wlaczanej klimie kilka kucy idzie spac. A co do tego zadlawienia, to stawiam, ze wszystko masz ok. Poprostu wlaczona klimatyzacja nie pracuje non stop, co jakis czas sie wylacza i w momencie jak zalaczy sie sprezarka to jest odczuwalny chwilowy zanik mocy. To naprawde normalny objaw. Nie wiem czy miales wczesniej auta z klima :P

Tutaj jest maly silnik i odczuwa sie nawet najmniejsze spadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość norbert

Do Volnaris:

Skoro tak piszesz, to OK. Może mają rację w serwisie i to rzeczywiście kwestia załączenia sprężarki. Wolę podchodzić z rezerwą do takich zjawisk w okresie gwarancji. Tym bardziej, że już po 10 miesiącach eksploatacji w mojej Almerze wystąpiła korozja na stelażach foteli. Nie należę do narzekaczy, ale fakt ten mówi sam za siebie. Stąd wzmożona czujność ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Reanimuję na chwilę ten wątek. A pytanie jest następujące: Jak często w temperaturach jakie mamy obecnie czyli c.a. 30C ..uff gorąco.. powinna załącza się i wyłączać klima w sprawnej instalacji???

U mnie odbywa się to w kilkusekundowych przerwach tzn sprężarka pracuje kilkanaście sekund lub dłużej po czym następuję przerwa subiektywnie krótsza (?5-10s?) niż czas pracy i ponowne załączenie itd itd. Podobno częste załączanie jest objawem zbyt małej ilości freonu. Niemniej jednak kilka tygodni temu freon był uzupełniany, bo po poprzednim sezonie ubyło mi około 1/3 z objętości. Za nim pojadę wydać kolejną kasę może ktoś mnie w tej kwestii oświeci.

acha - nadmuch typowo mam ustawiony na 2 stopniu.

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie powinna chodzić non stop. W czasie jazdy o ile się gwałtownie nie przyspiesza to nie czuć włączeń i wyłączeń może stąd wrażenie że pracuje non stop???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
Z tego co wiem to nie powinna chodzić non stop. W czasie jazdy o ile się gwałtownie nie przyspiesza to nie czuć włączeń i wyłączeń może stąd wrażenie że pracuje non stop???

 

w klimatroniku sie sprezara wylancza a w manualnej chodzi caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimuję na chwilę ten wątek. A pytanie jest następujące: Jak często w temperaturach jakie mamy obecnie czyli c.a. 30C ..uff gorąco.. powinna załącza się i wyłączać klima w sprawnej instalacji???

U mnie odbywa się to w kilkusekundowych przerwach tzn sprężarka pracuje kilkanaście sekund lub dłużej po czym następuję przerwa subiektywnie krótsza (?5-10s?) niż czas pracy i ponowne załączenie itd itd. Podobno częste załączanie jest objawem zbyt małej ilości freonu.

Jesteś pewien, że to sprężarka załącza się i wyłącza, a nie sam wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano wnoszę to ze zmian obciązenia. Włączenie wszystkich odbiorników prądu światła, ogrzewanie etc nie powodują zauważalnego doła, pomimo tego że też potrzebują trochę mocy. Ponadto kiedyś miałem nieco luźny pasek od sprężarki który dość nie miło piszczał tuż po uruchomieniu silnika i właczeniu klimy, w trakcie jazdy na pierwszych kilometrach sytuacja sie powtarzała czyli piska paska dołek w mocy , przerwa i powtórka, aż się wystarczająco rozgrzał. Także podtrzymuję powyższe stwierdzenia, które zresztą jest zbieżne z informacjami z serwisów klimy.

Niemniej jednak chciałbym uzyskać odpowiedź na pierwotne pytanie o częstość załączeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem trochę więcej o przyczynach częstego włączania/wyłączania sprężarki w mojej klimie. Wg speców z Arctci (b. polecany zakład serwisu klimy na Woli) w moim układzie panują zbyt duże ciśnienia tj około 25atm, podczas gdy powinno być około 19atm. Przyczyna ? Nadmiar freonu i/lub nieodpowiedni skraplacz/chłodnica. Podobno N15 miały 2 rodzaje chłodnic klimy jedna o wys 26cm, druga 29cm, takie info znalazł gość w swoich papierach. U mnie jest ta pierwsza, ale zdaje się że powinna być wyższa.

Jeśli ktoś z Was czytających ten post ma N15 (najlepiej sprzed fl) to prośba byłaby żeby pomierzył ten wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Forumowicze proszę o pomoc!

 

Miałem podobne objawy podczas upałów w czasie jazdy z załączoną klimą, tzn spadek mocy - już teraz wiem że to normalne.

Ostatnio zauważyłem że spadek mocy pojawia się również jak jadę z wyłączoną klimą ale tylko podczas upału, wyłączam wszystkie odbiorniki: radio dmuchawa i nic nie pomaga. Żadna kontrolka check engine się nie zapala temp też jest ok. Dzisiaj poczułem też zapach spalenizny.

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie blokuje Ci się przypadkiem któryś z zacisków hamulcowych ? Miałem ostatnio takie "przeboje", spadek mocy bardzo mocno wyczuwalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...