Gość norbert Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Witam wszystkich klubowiczów! Od niedawna jestem posiadaczem nowej Almery 1.5 benz. Podczas przyspieszania z włączoną klimatyzacją zaobserwowałem krótkotwały spadek mocy (zadławienie) na następnie szarpnięcie w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów, głównie na czwartym biegu. Bez klimy jest ok. Serwis twierdzi, że jest to normalne i jest związane z włączeniem sprężarki klimatyzacji :?: :roll: :?: Mam pytanie, czy to jest zjawisko rzeczywiście normalne, czy to wciskanie kitów :shock: Jaka może być prawdziwa przyczyna? Ponieważ jestem nowy, nie wiem czy ten temat był już omawiany na forum. Z góry dziękuję za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 Mam to samo, a nie mam klimy, więc chyba ktoś Cię robi w bambuko. Chociaż zjawisko to nie występuje zawsze tylko od czasu do czasu. Czasem na zimnym silniku, czasem na ciepłym, a najczęściej na II biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 a moze to uslizg sprzegla ?? albo przycina sie zasyfiona przepustnica sprobuj przeczyscic przepustnice i moze wtedy bedzie ok... ale skoro mowisz ze to glownie na 4 biegu, to ja bym obstawial na uslizg.. bo przepustnice bys odczuwal na kazdym biegu ze ci zacina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 Witam wszystkich klubowiczów! Od niedawna jestem posiadaczem nowej Almery 1.5 benz. Podczas przyspieszania z włączoną klimatyzacją zaobserwowałem krótkotwały spadek mocy (zadławienie) na następnie szarpnięcie w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów, głównie na czwartym biegu. Bez klimy jest ok. Serwis twierdzi, że jest to normalne i jest związane z włączeniem sprężarki klimatyzacji :?: :roll: :?: Mam pytanie, czy to jest zjawisko rzeczywiście normalne, czy to wciskanie kitów :shock: Jaka może być prawdziwa przyczyna? Ponieważ jestem nowy, nie wiem czy ten temat był już omawiany na forum. Z góry dziękuję za info. Jest oczywistym, ze przy wlaczanej klimie kilka kucy idzie spac. A co do tego zadlawienia, to stawiam, ze wszystko masz ok. Poprostu wlaczona klimatyzacja nie pracuje non stop, co jakis czas sie wylacza i w momencie jak zalaczy sie sprezarka to jest odczuwalny chwilowy zanik mocy. To naprawde normalny objaw. Nie wiem czy miales wczesniej auta z klima Tutaj jest maly silnik i odczuwa sie nawet najmniejsze spadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norbert Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 Do Volnaris: Skoro tak piszesz, to OK. Może mają rację w serwisie i to rzeczywiście kwestia załączenia sprężarki. Wolę podchodzić z rezerwą do takich zjawisk w okresie gwarancji. Tym bardziej, że już po 10 miesiącach eksploatacji w mojej Almerze wystąpiła korozja na stelażach foteli. Nie należę do narzekaczy, ale fakt ten mówi sam za siebie. Stąd wzmożona czujność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Reanimuję na chwilę ten wątek. A pytanie jest następujące: Jak często w temperaturach jakie mamy obecnie czyli c.a. 30C ..uff gorąco.. powinna załącza się i wyłączać klima w sprawnej instalacji??? U mnie odbywa się to w kilkusekundowych przerwach tzn sprężarka pracuje kilkanaście sekund lub dłużej po czym następuję przerwa subiektywnie krótsza (?5-10s?) niż czas pracy i ponowne załączenie itd itd. Podobno częste załączanie jest objawem zbyt małej ilości freonu. Niemniej jednak kilka tygodni temu freon był uzupełniany, bo po poprzednim sezonie ubyło mi około 1/3 z objętości. Za nim pojadę wydać kolejną kasę może ktoś mnie w tej kwestii oświeci. acha - nadmuch typowo mam ustawiony na 2 stopniu. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gry76 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 u mnie praca jest równomierna pracuje przez cały czas...czyżby trzebabyło dopełnic klime? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Z tego co wiem to nie powinna chodzić non stop. W czasie jazdy o ile się gwałtownie nie przyspiesza to nie czuć włączeń i wyłączeń może stąd wrażenie że pracuje non stop??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Z tego co wiem to nie powinna chodzić non stop. W czasie jazdy o ile się gwałtownie nie przyspiesza to nie czuć włączeń i wyłączeń może stąd wrażenie że pracuje non stop??? w klimatroniku sie sprezara wylancza a w manualnej chodzi caly czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Art-B Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Reanimuję na chwilę ten wątek. A pytanie jest następujące: Jak często w temperaturach jakie mamy obecnie czyli c.a. 30C ..uff gorąco.. powinna załącza się i wyłączać klima w sprawnej instalacji???U mnie odbywa się to w kilkusekundowych przerwach tzn sprężarka pracuje kilkanaście sekund lub dłużej po czym następuję przerwa subiektywnie krótsza (?5-10s?) niż czas pracy i ponowne załączenie itd itd. Podobno częste załączanie jest objawem zbyt małej ilości freonu. Jesteś pewien, że to sprężarka załącza się i wyłącza, a nie sam wentylator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Ano wnoszę to ze zmian obciązenia. Włączenie wszystkich odbiorników prądu światła, ogrzewanie etc nie powodują zauważalnego doła, pomimo tego że też potrzebują trochę mocy. Ponadto kiedyś miałem nieco luźny pasek od sprężarki który dość nie miło piszczał tuż po uruchomieniu silnika i właczeniu klimy, w trakcie jazdy na pierwszych kilometrach sytuacja sie powtarzała czyli piska paska dołek w mocy , przerwa i powtórka, aż się wystarczająco rozgrzał. Także podtrzymuję powyższe stwierdzenia, które zresztą jest zbieżne z informacjami z serwisów klimy. Niemniej jednak chciałbym uzyskać odpowiedź na pierwotne pytanie o częstość załączeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Juras322 Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Ja w mojej 1.5I/2005 5dr z klimatyzacją ręczną też nie czuję przerw w pracy sprężarki i odnoszę wrażenie, że pracuje ona non stop. Pozdr++ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Już wiem trochę więcej o przyczynach częstego włączania/wyłączania sprężarki w mojej klimie. Wg speców z Arctci (b. polecany zakład serwisu klimy na Woli) w moim układzie panują zbyt duże ciśnienia tj około 25atm, podczas gdy powinno być około 19atm. Przyczyna ? Nadmiar freonu i/lub nieodpowiedni skraplacz/chłodnica. Podobno N15 miały 2 rodzaje chłodnic klimy jedna o wys 26cm, druga 29cm, takie info znalazł gość w swoich papierach. U mnie jest ta pierwsza, ale zdaje się że powinna być wyższa. Jeśli ktoś z Was czytających ten post ma N15 (najlepiej sprzed fl) to prośba byłaby żeby pomierzył ten wymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jocke Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Forumowicze proszę o pomoc! Miałem podobne objawy podczas upałów w czasie jazdy z załączoną klimą, tzn spadek mocy - już teraz wiem że to normalne. Ostatnio zauważyłem że spadek mocy pojawia się również jak jadę z wyłączoną klimą ale tylko podczas upału, wyłączam wszystkie odbiorniki: radio dmuchawa i nic nie pomaga. Żadna kontrolka check engine się nie zapala temp też jest ok. Dzisiaj poczułem też zapach spalenizny. Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Nie blokuje Ci się przypadkiem któryś z zacisków hamulcowych ? Miałem ostatnio takie "przeboje", spadek mocy bardzo mocno wyczuwalny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jocke Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Zaciski nie blokują, silnik nie przekracza 2,5 tys obrotów a gaz do podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.