Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P 10] Alternator kaputt


Gość maglev

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu padł mi drugi z kolei alternator (co uważam za skandal, zważywszy że autko mam doipiero 10 miesięcy). Jak pamiętacie mam ostatnio problemy z wysokimi obrotami na biegu jałowym tj. przy rozgrzanym silniku mam około 1000-1100 obr/min., wczoraj po wymianie alternatora, pojeździłem troszke by sprawdzić czy dobrze ładuje akumulator, no i pięknie 13,5 Volta, (uszkodzony podawał 12,4V), ale...........obroty teraz się trzymają w granicach 600-650 obr/min :shock: i żeby mieć podręcznikowe 750 obr/min muszę załączać wentylator na 1 bieg albo włączyć światła:shock: .

Pytanie do fachowców....czy niesprawny alternator może być przyczyną za wysokich lub za niskich obrotów na biegu jałowym??????????

 

EDIT: Teraz się zastanawiam, może elektrozawór w gaźniku był jednak sprawny, który rzekomo się zesrał, hmmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jest z tymi niskimi obrotami, trzeba włączać światła albo nawiew na 1 bieg. Może jest to wina aku lub regulatora napięcia, sam musze sprawdzić.

 

Akku jest nóweczka jarkk, 3 dni temu kupiony, jadę dziś do fachury niech mi robi bo mnie szlag trafi z tym moim nismo, a co moze być z tym regulatorem napięcia? mówisz o tym w alternatorze czy jeszcze jakiś inny jest? 8-[, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nawiem nonstop na 1 biegu bo jak wylacze to silnik zaczyna sie trzasc(za niskie obroty)Wystarczy chyba ustawic obroty biegu jalowego i po problemie :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. W moim przypadku próba ustawienia biegu jałowego skończyła się porażką g:(

Już się wydawało że obroty trzymają się książkowo a po depnięciu w gaz wskakują sobie na 1000 albo 500 obrotów (nie ma reguły).

A mechanicy podchodzą do tego problemu jak do wściekłego jeża :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

nie wiem jak w benzynowcach ale w dieslu ksiazkowo podają że regulacje biegu jałowego ustala się na wlaczonych światłach... czyli pod lekkim obciazeniem.

Moze dlatego że jak np. pada deszcz..wycietaczki na maksa...ogrzewane szyby i lusterka, oraz swiatła i radyjka sa powłączane to żeby wtedy nie spadły za nisko do 500 np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...