Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Stuki i skrzypienie w przednim zawieszeniu


Gość DuMonde
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra ale brąz jako metal nie ma takich dobrych włąściwości ślizgowych a w kontakcie z drugim metalem - stalową tulejka nie sądzę żeby wytrzymał za długo. Smarowanie powinno byc w takim układzie bardzo intensywne. Nie wiem czu dotykaliście teflon, jest to materiał który już bez smaru w dotyku sprawia wrażenie bardzo śliskiego, i właśnie to jest jego zaleta przy dużej wytrzymałości.

Klubowicze każda wasza opinia jest ważna więc piszcie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol
No dobra ale brąz jako metal nie ma takich dobrych włąściwości ślizgowych a w kontakcie z drugim metalem - stalową tulejka nie sądzę żeby wytrzymał za długo. Smarowanie powinno byc w takim układzie bardzo intensywne. Nie wiem czu dotykaliście teflon, jest to materiał który już bez smaru w dotyku sprawia wrażenie bardzo śliskiego, i właśnie to jest jego zaleta przy dużej wytrzymałości.

Klubowicze każda wasza opinia jest ważna więc piszcie.

Pozdr.

 

Właśnie brąz ma bardzo dobre właściwości samosmarne i jest wytrzymalszy od teflonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka Maniek-ol, pewnie chodzi ci o to, że panwie łożyskowe w łożyskach ślizgowych np. wału korbowego sa pokryte brązem, albo całkowicie z nich wykonane (nie wnikajmy już czy to brązy cynowe czy jakieś inne, to nieważne), tylko tam jest zastosowane smarowanie zupełnie inne niż w wahaczu! W panewce silnikowej olej wciskany jest pomiędzy panewkę a wykorbienie wału korbowego (albo łożysko ramowe, główne - to też nie ważne, zasada jest ta sama) i tworzy się tzw. film olejowy, a ciśnienie tworzone przez obracające się wykorbienie w połączeniu z naciskiem na dolną część panwi - tylko w pierwszej chwili rozruchu ! powoduje wytworzenie "klina smarnego" a ten klin właśnie powoduje że tak naprawdę wykorbienie nawet się nie styka z panewkami podczas pracy wału korbowego. Taka jest zasada pracy w łożyskach ślizgowych ale powtarzam tam masz zupełnie inny rodzaj smarowania. Są jeszcze łożyska ślizgowe suche, które smaruje się okresowo lub wcale, łożyska takie stosuje się w przypadku połączeń słaboobciążonych i mniej odpowiedzialnych. W wahaczu masz smar stały, nie masz możliwości aby go uzupełniać czy wymieniać (pomijam możliwość demontażu, rozbiórki i czyszczenia)

 

Aha, Maniel-ol, napisałem , że brąz nie ma takich dobrych właściwości smarnych w kontekście teflonu, nie napisałem, że jako stop miedzi i innych pierwistków nie ma takich właściwości :lol: . Mogę od siebie dodać, że teflon ma lepsze właściwości jeśli chodzi o absorbcję cząstek z zewnątrz - lepsze w tym sensie, że nie przyczepiają się do niego żadne zanieczyszczenia.

Piszesz, ze brąz ma większą wytrzymałość od teflonu. Prawdę pisząc nie porównywałem ich wytrzymałości :roll:

Kolejnym argumentem, że nie stosuje się brązu jest chyba cena, to jeszcze sprawdzę, ale teflon jest chyba tańszy.

Ok. Klubowicze włączcie się do dyskusji, poszukujemy jakiegoś znawcę materiałoznawstwa :D

pozdr. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...