Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pojemność dolotu i osiągi


Gość Xzandafer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Xzandafer

Tak ostatnio rozmyślam do czego jest ten caly pojemnik za przeplywka w SR20DE odchodzacy z dolotu :? Ja tego dokladniej mowiac nie mam i nie mialem po swapie. Mam seryjny dolot z puszka i zwyklym papierowym filtrem ale bez tego baniaka. Czy ten caly 'zbiornik' jest konieczny? Do czego on sluzy? I jakie ma on znaczenie kiedy mamy np. filtr stozkowy? Ktos ma o tym pojecie to prosze o oswiecenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Xzandafer

Czyli co, potrzebne czy nie :?: :lol: I skad sie biora te zawirowania? Bo generalnie przy CAI Kit-ach takiego czegos nie ma. I pytanie dlaczego? Filtr stozkowy ma inne wlasciwosci? Dolot jest na tyle duzy? Hmm :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to potrzebne...

W Nissanach generalnie są bardzo spieprzone doloty - przez tą zwęrzke (tłumik szmerów) przed puszką filtra poweitrza i dlatego żeby nie tracić za dużo mocy wprowadzili jakieś diwajsy w postaci dodatowych puszeczek zwieszajacych pojemność dolotu itd...

śmiało można je wywalić wraz z tą cholenrą zwęrzką przed puszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, te zwezenie o ktorym coobcio pisze, daje wlasnie dziwne zachowywanie sie powietrza gdy jest mocniej zasysane powietrzy gdy "cisniesz" i ten zbiornik ma niby to wyrownywac - jak dla mnie bez sens, wystarczylo dac szerszy dolot i tyle.

No ale pewnie kosztem zmniejszenia palenia jest to zrobione... i redukcji mocy :hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertss

Cześć mam pytanie , wiem ze kilku naszych kolegów robilo próby z różnej dlugości dolotem, z tego co się doczytalem, o dziwo najlepiej jeśli chodzi o elastyczność wypadl krótki dolot , a nie dlugi :?: , czy ktoś z was robil pomiary na hamowni z różnymi dolotami na silniku SR20DE?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAI daje power w calutkim zakresie od samego dolu po odcinkę...

a dodam że średnica rur CAI to 80mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na google cos o zasadzie dzialania MEVI (Middle Eastern Variable Intake) lub cos o 3.5l silniku do patfindera, ktory tez ma zmienny dolot.

Szukaj takze o 00VI do amerukanskiej wersji maximy (to moj nastepny projekt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chciałem się zapytać czy w silniku GA14 (Polska wersja) w układzie dolotowym, jest jakaś zwężka przed puszką filtra powietrza no i oczywiście po za puszką powiększającą układ dolotowy. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...