LeXaN Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Jestem na etapie zakupu nowego akumulatora bo teraz mam Exide 45AH i juz nie daje rady a zimą to już wogóle padł. Planuje kupić mocniejszy niż 45AH żeby mieć jakiś zapas mocy. Na alternatorze znajduje sie nalepka z jego parametrami i numerem katalogowym i pisze ze ma 60A. Planuje kupić aku normalny i przerobić mocowanie oraz zmienić klemy na zwykłe, a może ktoś ma wiekszy akumulator niż ustawa przewiduje? Mam okazje naprawde tanio kupić akumulator 55AH ZAP tylko czy alternator go doładuje? Ewentualnie jakiej firmy i jakie polecacie akumulatorki? Dodam że ładowanie mam w normie tj. 14,36V a na światłach 14.19V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Moja siostra ma w K10 akumulator 55AH i nie ma z nim zadnych problemów. to samo było zimą. Jest to akumulator ZAP Piastów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blazej Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Ja mam akumulator firmy Banner 46Ah i z odpalaniem nie mam problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 ten co moge brać to właśnie ZAP Piastów Standard 55AH L+ 420A (EN) jest tylko 1 problem- jest nówka wyprodukowany w październiku 2005 tylko że bez żadnych papierów (bez gwarancji itp.) za 80zł. cały czas sie boje że alternator chociaż ma 60A to go może nie doładować albo że skróci sie jego żywotność bo pójdzie na prawie max. obciążeniu... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 tym ze alternator sie spali nie musisz sie martwic. Akumulator duzy prad moglby pobierac gdybys rozladowal go do zera i odpalil autko. Wtedy faktycznie roznica miedzy 45 a 60Ah moglaby byc istotna. W normalnej eksploatacji praktycznie zaraz po odapaleniu autka masz 14,3V na aku co wskazuje ze prad alternatora zostal zmniejszony przez regulator,zeby aku nie gazowal. W jakims auto swiecie byl test akumulatorow niektore 55Ah mialy pojemnosc 49 a niektore ponad 60, czasem duza roznica byla w tym samym typie aku - po 3 badali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.