Gość tobiasz Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 witam.. plan jest nastepujacy kolega ma nissana 300zx z 88roku naczesci,jest to wresja z jedna turbina:)ja posiadam maxime j30z92 roku!oba silniki sa takie same z tego cowidzialem,w 300zx jest inaczej umieszczony !chcemy przełozyc turbo do maximy,ale ja sam do konca nie wiem czy to jest mozliwe!!!Mysle ze trzeba załozyc głowice z300zx razem z kolektorami,tylko czy bedzie pasawalo?co trzerba zrobic zeby to wszystko chodziło? Orjetuje sie ktos o co w tym wszystkim chodzi?? pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 maxima j30 jak i 300zx maja to samo oznaczenie silnika, jednakze ich "wnetrznosci" sa rozne. nie sadze aby bylo plug'n'play. na 100% nie podejda ci kolektory wydechowe i reszta wydechu. turbine owszem, mozesz wziasc od 300zx. dolot tez nie sadze aby pasowal jak nalezy. problem w tym ze diabel tkwi w szczegolach. Ale jak wiadomo nic nie jest niemozliwe. gratuluje pomyslu i informuj na bierzaca. calkiem mozliwe ze bedziesz mial pierwsza uturbiona maxime w klubie. I wcale sie nie zdziw jak przy doladowaniu pol bara bedzirsz mial ponad 300 koni lub wiecej. to poprostu V6 power [ Dodano: Nie 07 Maj, 2006 ] http://forums.maxima.org/showthread.php?t=409410 znalazlme cos takiego jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Ktoś już pisał w którymś temacie o uturbianiu, że sama turbinka to mała kasa, przy tym co trzeba jeszcze do niej dokupić. Turbinę może i bedzie gdzie włożyć ale dorobienie do niej całego orurowanie i tych innych bajerów (tak jak Wac mówi, silniki te same ale pozostałe bebechy i mocowania zapewne są inne, szczególnie jeśli tak jak mówisz silnik jest inaczej ułożony) bedą kosztować, sprawa byłaby prostsza gdyby te auta (maximy) były seryjnie wypuszczane z turbinkami. Choć ileś cześci może i podejść z 300'tki... W każdym razie życzę powodzenia przy projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 a nie można przeswapowac motoru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 nie bardzo. silniki sa inaczej wywazone. [ Dodano: Nie 07 Maj, 2006 ] Ktoś już pisał w którymś temacie o uturbianiu, że sama turbinka to mała kasa, przy tym co trzeba jeszcze do niej dokupić. Turbinę może i bedzie gdzie włożyć ale dorobienie do niej całego orurowanie i tych innych bajerów (tak jak Wac mówi, silniki te same ale pozostałe bebechy i mocowania zapewne są inne, szczególnie jeśli tak jak mówisz silnik jest inaczej ułożony) bedą kosztować, sprawa byłaby prostsza gdyby te auta (maximy) były seryjnie wypuszczane z turbinkami. Choć ileś cześci może i podejść z 300'tki...W każdym razie życzę powodzenia przy projekcie. seryjnie uturbionych maxim nie bylo. jednakze na rynek japonski byl wypuszczony nissan cedric albo gloria (nie pamietam ktory) z silnikiem VQ30DET o mocy 296 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tobiasz Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 ale z tego co ja patrzylem troche gratów przypasuje!napewno wydech trzeba dorobic i dolot! jest tez samarowana ojejem!mam jeszcze jeden problem,jest silnik v6!jak ja zamonowac zeby to chodzilo!z 300zx jest ona na jedyn kolektorze!a od drugiego odchodzii normalnie rura!?wychodzi na to ze musi byc zamocowana ,jak obydwa wydecha lacza sie razem?? czy moze byc umieszczona na zewnetrzym kolektorze wydechowym?jak u niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 zlacz oba kolektory w jedna rure i wowczas doprowadz do turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 powiem tak.....nie ma szans ... sa tam male ale tyle kasy cie wyjdzie to ze sie nie oplaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Trzeba zrobić kolektor wydechowy, nowe orurowanie dolotu i częsci tloczącej dolożyć intercooler i zmienić przynajmniej początkowy fragment wydechu. z 300ZX na pwno można zapodać Turbinę o ile jest w dobrym stanie (do tej pojemności silnika mało wydajna moim zdaniem) oraz wtrsyki paliwa wraz z pompą. Opcjonalnie można przełorzyć korby wraz z tłokami jak będzie chciało się łądować konkretniejsze ciśnienia, choć na serji myślę że spokojnie 0,5-0,6 bara można załdować. A i bym zapomniał trzeba poźniej to jakoś wystroić... Najprościej przez SMT6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tobiasz Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 dzisiaj z kumplem rozbebeszylismy 300tke:)pisaliscie ze oznaczenia silnika sa takie same ale roznia sie wnetrznosciami kolektorami itp.!po rozebraniu tego z tego co widzialem golym okiem to wszystko jest to samo, koletory sa inetyczne, ,tzn chodzi o mocowanie do glowicy!powinno popasowac!Zeczywiscie jest tak jak wielki wac pisal,ze obie rury lacza sie w jedna dopiero jest turbina,i odchodzi wydech!to laczenie obu rur tez bedzie pasowalo :)mierzylismy i nie bedzie wiekszego problemu!pozostaje tylko problem intercolera!ktorego nie ma bo sie popsul:(a jak to sie przedstawia od strony elektrycznej??trzeba przekladac jego komuter?czy na moim to tez pochodzi!?a co do kosztow to graty bede mial za darmo praktycznie,jeszcze dozuca mi hamulce!(tarcze wszystkie cztery i zaciski!)a moze ktos potrzebuje gratow do takiego sprzetu?? pozdrawiam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 komputer zostaw ten co masz. nie wime czy od 300zx bedzie dzialal ale jak masz pod reka to zawsze mozna sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 kurka chyba bylem zmeczony jak to czytalem...... jakos myslalem ze chcecie silnik z 300zx przelozyc z turbina to inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudi Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Poczytaj tutaj http://forums.maxima.org/showthread.php?t=172926 w grugiej generacji jest ten sam motor VG30E. Raczej głowicy nie ruszaj ani tłoków, stopień sprężania masz 9,0. Zmień wtryski, pompę i koltktor dolotowy. A jak zrezygnujesz to ja te graty zamawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 a po co przekldać kolektor ssący ? Wtrsyki tylko i turbine reszte trzeba wystrugać od nowa a jeszcze sprawa zasilanie turbiny w olej - zobacz jak w tym doladowanym silniku jest to rozwiązane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tobiasz Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 wiec olej jest dostarczany, za pomaca wezy gumowych.ale smarowanie jest chyba najmniejszym problemem!a po co strugac nowy wydech i kolektory(wydechwe)?jak podejdzie najprawdo podobniej z 300tki!??a jak to jest ze zestrojeniem tego?w jaki sposob to sie odbywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Hmmm kurcze silnik w 300ZX z tego co widziałem jest ulorzony wzdłóżnie a w MAximie idzie w szerz. Jakoś nie widze tego żeby kolektor wydechowy podpasował. A wystroić to najprosciej "prosiakiem" czyli dodatkowym komputerem ktory oszukuje sygnaly wpadające do twojego seryjnego komputera, dzieki niemu możesz dowolnie sterować pracą wtrsyków i układem zapłonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.