lukeswirus Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Ja z takim zapytaniem, czy ktoś montował w Micrze z tyłu tarcze hamulcowe zamiast bębnów? Bo ja mam zwykły układ bez ABS i chciałbym go troszkę zmienić, aby jazda tym autkiem była bezpieczniejsza. Wyczytałem również, że dużo osób poleca na przód tarcze Bembro i klocki ferodo. Co o tym sądzicie?? Czekam na wasze opinie na temat hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipfm Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Ja z takim zapytaniem, czy ktoś montował w Micrze z tyłu tarcze hamulcowe zamiast bębnów? Bo ja mam zwykły układ bez ABS i chciałbym go troszkę zmienić, aby jazda tym autkiem była bezpieczniejsza. Wyczytałem również, że dużo osób poleca na przód tarcze BREMBO i klocki ferodo. Co o tym sądzicie?? Czekam na wasze opinie na temat hamulców. Ja mialem dosc dziwna sytuacje (nawet ASO sie dziwilo) ale kupilem Micre ktora miala ABS i hamulce bebnowe z tylu :mrgreen: nie ma to jak dziwadlo :shock: Poniewaz tylna belka byla uszkodzona a poszukiwania takiej uzywki nie przyniosly skutku (poza jednym oszustem ktory przyslal mi belke z bebnami zapewniajac ze jest z ABSem - oczywiscie byla bez). Ceny czesci w ASO zblizaly sie do okolic 10 tys czyli polowy wartosci auta. Kupilem wiec tylna belke (uzywke) z tarczami - bo one z definicji mialy ABS - i zrobilem swap. Jestem zadowolony, glownie z tego ze fajnie wyglada :mrgreen: za taki maly samochodzik ma tarcze z tylu. Roznicy w hamowaniu nie odczujesz. Tyl ma skromny udzial w ogolnej sprawnosci hamowania. Historia mojej micry wygladala w ten sposob. Kupila ja moja siostra, ale po roku dostala sluzbowy samochod i dluzszy czas Micrus stal w garazu (od czasu do czasu wycieczka dookola garazu). Zaczalem nim jezdzic i wszystko bylo ok, nie odczuwalem zadnych problemow z prowadzeniem czy zachowaniem auta. Pojechalem na przeglad rejestracyjny i okazalo sie ze tylna os nie hamuje w ogole :shock: Doslownie ZERO. Szybka akcja - toczenie tarcz z tylu, nowe kolcki, caly mechanizm rozruszany. Jade na przeglad i co - lewe kolo hamuje polowe slabiej niz prawe. Roznicy w zachowaniu samochodu nie odczulem. Sprawa byla o tyle dziwna ze reczny lapal rowno. A hamulec zasadniczy z roznica. Podejrzenie padlo na korektor. Wizyta w ASO potwierdzila diagnoze - korektor do wymiany. Koszt ok 2200 zł - czas oczekiwania 3 tygodnie. Oczywiscie wersja z ABS ma inny korektor wiec znalezienie uzywki malo prawdopodobne. Pojechalem do garazu, zeby poogladac to ustrojstwo, poszukac czy gdzies jest nabity partnumber zeby szukac uzywki itp. Okazalo sie ze naprawa polegala na poprawie ulozenia jednego z elementow korektora. Zaoszczedzilem kupe kasy i wszystko bylo ok. Ale jakos nie zauwazylem zeby auto lepiej hamowalo :mrgreen: Wada hamulca tarczowego jest to, ze trudniej zablokowac kola na recznym :x Jeszcze jeden ewenement - tarcze tylne w micrze sa wieksze od przednich :shock: Rekaputulujac - jak liczysz na poprawe hamowania po zamontowaniu tylnej belki z tarczami to odpusc sobie. Nie przyniesie to oczekiwanych rezultatow. Brembo sa mocno przereklamowane ostatnimi czasy a ich jakosc jakby spadala. Na wielu forach motoryzacyjnych mozna poczytac o krzywiacych sie brembo. Ferodo swietne byly DS2000 - w tej chwili juz niedostepne. O Ferodo DS PERFORMANCE czyli nastepcy wiele nie slyszalem. Ciekawa alternatywa sa tarcze zimmermann. Komplet na przod to koszt 320 zł wiec niewiele wiecej niz jakies badziewne JC. Z klockami sprawa wyglada tak, ze o ile przyzwoite zamienniki serii - nawet markowe typu EBC mozna dostac nawet ponizej 100 zł (edit 90,61 zł) to za lepsza czyli EBC GreenStuff (bardzo chwalone) trzeba zaplacic juz w okolicach 300 zł (edit 236,81 zł) :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 filip mozesz mi powiedziec gdzie sie znajduje ten korektor sily hamowania?? ja tez posiadam wersje z ABS-em (tarcze z tylu)jesli nie byloby to wielkim problemem to prosilbym o fotki.Jeszcze jedno jak ten korektor dziala.Z gory dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipfm Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 filip mozesz mi powiedziec gdzie sie znajduje ten korektor sily hamowania?? ja tez posiadam wersje z ABS-em (tarcze z tylu)jesli nie byloby to wielkim problemem to prosilbym o fotki.Jeszcze jedno jak ten korektor dziala.Z gory dzięki U mnie byl problem tej natury ze mialem przekladana tylna os, i prawdopodobnie wtedy stala sie ta "usterka". Korektor umiejscowiony jest w okolicy tylnego lewego kola (po stronie wlewu paliwa) jest mocowany do karoserii i wahacza. Zdjecia - wprawdzie nieostre (taki mialem wtedy aparat) powinienem wrzucic po pracy. Moze kiedys wejde pod auto zeby zrobic lepsze :wink: Korektor dziala w ten sposob, ze w momencie unoszenia tylu auta zmniesza sile z jaka hamuja tylne kola - zeby w przypadku mocnego hamowania i unoszacego sie tylu, kola sie nie blokowaly. Edit: Zasada regulacji i schematyczny rysunek korektora. Sprawa wyglada tak, ze w korektorze sa dwie sekcje, kazda poruszana wlasnym tloczkiem, oboa tloczki sa przyciskane przez dzwignie, na ktorej ulozona jest blaszka w ksztalcie podobnym do biszkoptu, ktory blokowany jest od spodu przez zatrzask. U mnie ten zatrzask się rozpiął i w zasadzie przy każdym odciążeniu przodu blaszka mogła się przesuwać, co powodowało nierówną pracę lewej/prawej strony. Całość można zobaczyć po odsłonięciu gumowej osłonki. Tak jak pisałem, zdjęcia marnej jakości - robione moją pierwsza cyfrowka, robiaca zdjecia gorszej jakosci niz moja obecna komorka :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 ja ma od wrzesnia zeszlego roku w k10 tarcze wentylowane brembo i klocki ferodo premier za wszystko zaplacilem 280zl, jak zakladalem letnie w zeszlym miesiącu to nadal wszystko wygląda jak nówka, hamuje świetnie i jestem baaardzo zadowolony chciaz hamulce nie są mocną stroną k10 :wink: , a z tylu przetoczylem bębny (20zl) i zalozylem nowe szczęki jurid(45zl) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipfm Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 ja ma od wrzesnia zeszlego roku w k10 tarcze wentylowane brembo i klocki ferodo premier za wszystko zaplacilem 280zl, jak zakladalem letnie w zeszlym miesiącu to nadal wszystko wygląda jak nówka, hamuje świetnie i jestem baaardzo zadowolony chciaz hamulce nie są mocną stroną k10 :wink: , a z tylu przetoczylem bębny (20zl) i zalozylem nowe szczęki jurid(45zl) 8) Mozesz podac zrodlo zaopatrzenia :mrgreen: :?: Zaciekawilo mnie to ze sa tarcze wentyloane do K10, a do K11 nie (dopiero lift w 2001 ma wentylowane tarcze o odrobine wiekszej srednicy z tego co pamietam - przy czym nie wiem czy nie tylko w wersji 1.4). Natomiast nawiercane (ale nie wentylowane) Brembo do K11 kosztuja bagatela 586 zł - za sztuke. Co do klocków to Ferodo Premier jako produkt wystepuje jako zamiennik oryginalu a nie klocek o wyzszej skutecznosci wiec zapewne jego cena nie jest kosmiczna. Zapewne DS Performance sa kilkakrotnie drozsze. Tak samo jak w przypadku EBC - zamiennik serii jest blisko 3 razy tanszy od greenstuff czyli pierwszych z linii sportowych, ale z przeznaczeniem na ulice. edit: Polecam lekture testu hamulcow Wprawdzie sprzed kilku lat ale ciekawy artykul :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 zamówiłem przez allegro u gościa chyba z Gliwic był... i wystawiał coś do Czinkusia ale sie dogadałem i załatwiłem poza allegro; dowiózł mi do Rybnika gratis bo miał po drodze -tarcze byly po 100zl/szt. i klocki 80zl komplet( jeszcze byly jakies ferodo target po 60zl ale to ponoć jest gorszej jakości) niestety nie mam juz żadnych namiarów na niego ale wiem że towar był oryginalny w pudełeczkach i była faktura VAT(gwarancja 1rok) dołożona a na niej adres hurtowni chyba z Chorzowa ale niestety gdzieś ją posiałem i nieumiem znaleść :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 11 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 a kto się może wypowiedzieć o jakości klocków i tarcz z lucasa?. Podobno też są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipfm Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 a kto się może wypowiedzieć o jakości klocków i tarcz z lucasa?. Podobno też są dobre. Oryginalne OEM kolcki do micry robil LUCAS (przynajmniej w mojej takie byly zalozone fabycznie) Nissan by lucas :wink: Nie byly najgorsze, chociaz zadna ekstraklasa to nie byla. Dosyc trwale i nie pylily mocno. Co do tarcz to nie wiem :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 swojego czasu majac k11 jezdzilem na lucasach (klockach) tarzca byla seryjna... nie byly najgorsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alain Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 pytanie... mam żabe K12 tarcze: czy wogule sa jakies dostepne ATE porwedisc? Brembo max ? Zimmerman ??? klocki: ebc green stuff dostepne od reki ... szkoda mi zakladac klocki na seryjne tarcze bo nie wiem czy beda za twarde czy za miekkie... wiec pytanie czy ktos slyszal czy sa dostepne jakies fajne tarcze do K12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Ja panowie nie widze w mojej micrze problemów z nagłym hamowaniem, przecież to nie są auta co ważą 1,5 tony tylko dobrze poniżej tony. Może to przez to że micre mam z nimiec i już tamten niemiec załozył leprze klocki :?: ale jak komuś mało, to niech załozy sobie tarcze na tył chociaż nie wiem czy można tak zrobić w micrze, No i polecam leprzy płyn hamulcowy, o więkrzej temperaturze. Słyszeliście może o płynie dot 5.1 Sportowy! ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 tak ja na nim jezdze: dot 5.1. racing-bardzo dobry płyn,bez zmiany klocków,auto hamuje o niebo lepiej!!polecam !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 A ile kosztuje ten dot 5.1 racing? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Nie pamietam dokładnie,ale płaciłem chyba 38zł za litr w kazdym bądz razie w tych granichach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Schumi03 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 A jakiej marki płyn polecacie? A tak BTW to ile go wchodzi do K11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Do micry są takie parametry paliwo 42l. olej 3.1l płyn chłodniczy 4l a co do płynu hamulcowego to nie wiem, ale przecież jest malutki zbiorniczek na hamulcowy, zależy czy musiż dolać czy chcesz wymienić, bo wtedy wchodzi w rachube utrata płynu przy odpowietrzaniu hamulców. Wszystko zalezy od mechanika czy umi robić bez więkrzego zużycia płynu czy będzie nim chalapał jak mu się podoba. Myśle że w granicach od 1l. do 2l max wiec lepiej kupić 2 butelki litrowe zawsze się przyda wiecej. Chyba ze oszczędzasz to kup 1 butelkę litrową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alain Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 mhm mam takie pytanie??? jak wielkiej poprawy skutecznosci hamowania spodziewacie sie po zastosowaniu 5.1 ????????? :shock: no chyba ze jak ktos uzywa jakiego zupelnie starego plynu..... jak myslicie jak odpalicie przejedziecie 50m... i bedziecie musieli hamowac na maxa... to czy was plyn uratuje ???? chyba nie (to im wyzsze oznaczenie dot 4.1 -> 5.1 czy wogule wersjie rajdowe wyscigowe... mowi o tym ze trudniej go przegrzac zagotowac plyn traci wtedy swoje wlasciwosci hydrauliczne i przestaje dobrze hamowac... )panowie... dobre opony klocki i tarcze szczegolnie na przodzie bo to on najwiecej hamuje..... aaaaaaa plyn to przyokazji.. wymiany klockow... a 5.1 to teraz praktycznie standard.... i precz z ABS'em ... tylko lepiej nauczyc sie pracowac noga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 U nas teraz często się zachuje na prawie przysłowiowy STOP, bo w naszym kraju przyjeclo się przysłowie, które można przeczytać na klapach tylnych w samochodzie, a mianowicie brzmi ono "Wal śmiało i tak płacisz" myślę ze każdy rozumie, a dla nierozumiejących to mówie iż to własnie oznacza że jak nie wychamujemy przed samochodem jadącym przed nami to nasza wina. Nie ma tłumaczenie, że on gwałtownie zachanował czy coś innego, nasza wina i koniec. a jak spotkamy na drodze dużo takich reformatorów to płyn złapie temperature. PS. Oczywiście żartuje z tymi reformatorami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.