Wally5 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Hi kończąc temat Yokohamy to owszem dobra opona przejechałem już 5000 km w tym sezonie i sprawują się dobrze , szczególnie ładnie i dobrze odprowadzają wodę po wjechaniu w kałużę, a wyprodukowane zostały w Malezji, tak więc nie przejmuj się produktami czeskimi, to tylko miejsce produkcji a nie technologia. Co do zimowych dębicach frigo, to muszę powiedzieć, że są bardzo dobrymi oponami, porównywalne do Kormoranów (kierunkowe) kormorany były lepsze ale już ich nie produkują niestety, dębica radzi sobie dobrze ze śniegiem dobrze się przyczepia i odprowadza (wyrzuca śnieg) oczyszcza. Tak więc nasz produkt też nie jest zły a cena bardzo dobra, kupować i jeździć , nowe to jednak nowe i żadna używana nie będzie lepsza. POzdrawiam. William Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tarsar Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja miałem Dębica Frigo 2 - są lepsze od Frigo 1. Byłem b.zadowolony. Ciche,na śniegu rewelacyjne, a mokrym tez niczego sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 No to ja dorzucę nieco dziegciu do opon Frigo - miałem 1 serię, zimową. Skurczybyki były glośne co mnie najbardziej denerwowało. Trzymały nawet dobrze, chociaż ja miałem z tyłu łyse Bridgestony a z przodu nowiutkie frigo. Wyglądało to tak, że przód jechał a tył się ślizgał. Ale dla mnie rónie ważna jest cicha praca, a z tym u "naszej" oponki jest (było?) cienko. I mam pytanie do Yokohamowców - jak wygląda sprawa cichej pracy? Czy ją słychać w samochodzie? [ Dodano: Pon 11 Wrz, 2006 07:23 ] No to ja dorzucę nieco dziegciu do opon Frigo - miałem 1 serię, zimową. Skurczybyki były glośne co mnie najbardziej denerwowało. Trzymały nawet dobrze, chociaż ja miałem z tyłu łyse Bridgestony a z przodu nowiutkie frigo. Wyglądało to tak, że przód jechał a tył się ślizgał. Ale dla mnie rónie ważna jest cicha praca, a z tym u "naszej" oponki jest (było?) cienko. I mam pytanie do Yokohamowców - jak wygląda sprawa cichej pracy? Czy ją słychać w samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 a ja mam jeszcze pytanko bo mam okazje kupic oponki KORMORAN winter S100 - STOMIL OLSZTYN 155/70 R13 (75T Radial M+S Tubeless) Wysokość bieżnika: 7,5mm. Użytkowane 1 sezon. Co o nich sadzicie i czy nadaja sie do Sunny? Bo jednak sa wezsze? Niz oryginalne hm...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 155 to juz 'szytki' - wg mnie za wąskie - ja mam zime 175/70/13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 155 to juz 'szytki' - wg mnie za wąskie - ja mam zime 175/70/13 no wlasnie tez mi sie tak wydaje.. ale mezo chce sprzedac bo oferta atrakcyjna i dlatego zadalem pytanie A moze ktos ma dostep do tanich zimowek ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszH Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Ja mam zimówki 155/70 R13 i nie narzekam. W zimie i tak trudno o dynamiczną jazdę. Na szerszych łatwiej się poślizgnąć Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 W książce jest napisane że na 155/50 R13 nissany też jeżdżą! ale nie napisali czy też w zimę. Z tego co mi przyszły teściu powiedział to im węższe to lepsze ja nie wiem bo jeżdżę na 175/70 R13 i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 powiedział to im węższe to lepsze Teoretycznie miał rację Na szerszych łatwiej się poślizgnąć ale i też łatwiej uzyskać przyczepność. Jeśli byśmy mieli cały czas śnieg i jeździli tylko po śniegu to wąskie miały by sens, ale jak wiadomo przez wiekszą część zimy jeździmy po mokrym asfalcie, na którym szerszo opona w stosunku do masy pojazdu ma wieksze szanse na uzyskanie przyczepności niż wąziutka oponka. Po drugie fizycznie opona 155/50 jest szersza od 155/70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Moim zdaniem robimy wszyscy poważny błąd bo piszecie jedynie o jednym parametrze jakim jest rozmiar. A bardzo ważny jest indeks nośności i prędkości. Jak opona nie będzie odpowiednio pod tym względem dopasowana to naprawdę czeka was chłopoki i dziołchy kicha totalna. Indeks nośności powinien być min. 82 (bynajmniej u mnie w dieslu N14) tak jest napisane w instrukcji a wiadomym jest fakt że silnik jest z przodu i przód jest cięższy i chyba z tąd ten indeks-tu się jedynie domyślam. Indeks prędkości Q to może być mało (oznacza do 160 km/h) wiadomo że zimą zdarzają się suche nawierzchnie i polecieć jakąś obwodnicą lub autostradką 160 to nie problem dla sunniego wyobraźcie sobie co z autkiem się stanie kiedy przy tej prędkości puszcza przednia opona. Albo jeżeli nawet przy niższej prędkości ale na śliskiej nawierzchni puści przednia opona pod wpływem zbytniego nacisku. kołowrót murowany. I problem przy wyborze opon zaczął się gdy szukałem z rozmiarem jak wyczytałem w Państwa opiniach 155/80/R13 na zimówki i spełniający te indeksy jest jedna opona na rynku Matador MP55 PLUS RF za 120 zł czyli niedroga lub Yokohama SY109 za 300 zl od szt. Więc tu pole naszego manewru znacznie się zawęziło i nie ma zbyt wielkiego wyboru. Co innego z rozmiarem 175/70/R13 tam można coś więcej znaleźć np do 150 zł. i jest jakiś wybór. Oczywiście piszę o rozmiarach które można wstawiać do Sunny N14 (też szukam zimówek) i jak na razie się doczytałem na forum to jedynie te 2 rozmiary nie zakłucają licznika km i prędkościomierza. A wiadomym mi jest fakt że środkowa cyfra w rozmiarze nie jest podana w jakiś mm czy calach czy cm ale to jest stosunek wysokości opony do szerokości (czy też jakoś tak odwrotnie) nie jest to rozmiar stały podany w jakiś jednostkach metrycznych. Czyli opona 175/70 będzie wyższa od 155/70 mimo że obie mają w rozmiarze cyfry 70. To tyle co się dowiedziałem na temat opon, nie jestem żadnym ekspertem w tej dziedzinie więc mogę się mylić ale zanim cokolwiek kupię to wolę poczytać uważnie. pozdrawiam wszystkich i baczcie uwagę na indeksy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 to jak to w koncu z tymi rozmiarami jest? Bo widze ze np typ pojazdu N14/Y10/Y10L okres produkcji 02.91-09.95 moc pojazdu 40-66 ogumienie seryjne 155/80R13 ogumienie opcjonalne 175/70R13 wymiary felgi 5JX13 parametry montażowe 4X100X59 ale ja mam Nisska 1,6 16v i 105 konikow sedan a tam pisze typ pojazdu N14 okres produkcji 02.91-09.95 moc pojazdu 105-162 ogumienie seryjne 195/55R14 wymiary felgi 6JJX14 parametry montażowe 4X100X59 I tu pojawia sie moje pytanko jaki w koncu rozmiarek zakupic zimowek? 155/80/ czy 175/70 ?? Bo napewno 13" bo takie mam felgi Zastanawiam sie nad 3 firmami Kormoran SNOWPRO, Barum Polaris 2 lub Pirelli CARVING co doradzicie Prosze o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ja bym brał barumy słyszałem dużo dobrego o nich a nie zastanawiałeś się nad fuldą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ja bym brał barumy słyszałem dużo dobrego o nich a nie zastanawiałeś się nad fuldą? zastanawialem ale te oponki o ktorych pisze sa w podobnych cenach a za fulde musialbym doplacic A co z rozmiarem...?Jak ta moc ma sie do rozmiaru oponek :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Wiesz co nie mam bladego pojęcia, nie dawno zauważyłem u siebie że mam dwa rodzaje opon założonych u siebie przódu są 175/70 dębica frigo strasznie głośne a z tyłu są 155/80 brigthstone (czy jak to się pisze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dominik86st Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 A ja o barumach słyszałem wiele złego, z resztą są takie w firmowym wozie, na prawdę niewiele im potrzeba żeby zapiszczały. Ja w piątek dostałem dostawę z baloon.pl kupiłem Pirelli Carving 175/70/13 za 144zł po 5% zniżce, ale z indeksem "Q" ja mam tylko 1,4 więc mi raczej nie grozi przekraczanie tej magicznej liczby. Mogę się jeszcze wypowiedzieć co do Savy Eskimo, mam takie od roku nie mam żadnych zastrzeżeń... Co do Pirelli Carving jeszcze nie mam zdania, muszę pojeździć na mokrym śliskim, wyglądają bardzo fajnie ( jakby to miało większe znaczenie) są dziurki na kolce (jakby to miało jakieś znaczenie (dla mnie - nie)) mimo iż jest to raczej stary model to zostały wyprodukowane 4 tygodnie temu, jeszcze nadal śmierdzą gumą nieźle... To tyle zdań twierdzących ode mnie, za to teraz mam pytanie: ktośtam stwierdził (nie na forum) że na nowych gumach zimówkach na początku nie powinno się przekraczać 90 km/h, słyszeliście o czymś takim? bo na moje oko to bzdura aż miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Tez o tym czytałem w kilku testach przeprowadzanych przez gazety motoryzacyjne. Wedlug tych gazet nowe opony zimowe sa mniej skuteczne (poparte to bylo testami) od opon po przebiegu np 500km. tlumaczyli tp tym ze nowe opony zdjete z pol maja na sobei jeszcze idealna gladz gumy, ktora zwieksza jej poslizg lecz podczas uzytkowania opona sie sciera i guma robi sie bardziej "chropowata" i przyczepnosc zwrasta (oczywiscie w pewnej granicy a eni w nieskonczonosc ). oczywiscei testerzy tez sie poparli danymi producentow (nei wiem czy prawdziwymi), ze ponoc producenci testuja swoje opony i podaja ich osiagi rowneiz na oponach ktore maja juz jakis przebieg a eni na oponach wypuszczonych z fabryki. Ile w tym prawdy to nie wiem, wiem napoewno ze nasze gazetki motoryzacyjne w bardzo dobrze sie wypowiadaja o japonskicha autach i podaja jednoczesnie ich zalety i wady wiec moze o oponach tez nei klamali Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 na tej stronce sprawdźcie sobie jakie zamienniki opon możecie stosować ZAMIENNIKI tyle słyszałem, że powinno się stosować opony węższe niż stosowane "latem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 a ja juz jestem po zakupie zimowek :mikolaj: zdecydowalem sie na 175/70/13 Pirelli CARVING - jeszcze nic nie moge o nich powiedziec bo dzis dopiero postanowilem zmienic letnie na zimowki I ku mojemu zdziwieniu Nissiek bardzo ladnie sie prezetnuje na stalowkach srebrnych bo chcialem na czarno ale jednak wybralem srebrny i jest :one: jak zrobie fotki to zapodam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dominik86st Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 zanim się nie dotrą to uważaj na mokrym bo ja już się trochę poślizgałem. A tak jak wspominałem parę postów wyżej, mam od niedawna to samo co Ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 zanim się nie dotrą to uważaj na mokrym bo ja już się trochę poślizgałem.A tak jak wspominałem parę postów wyżej, mam od niedawna to samo co Ty hehe jasne dzieki za rade Wiec smigamy razem na Pireli Ino kiedy snieg spadnie Ktos moze wie?? :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 a ja zrobilem test 2 lata temu. mialem do dyspozycji kormorany 6mm bieznika nowe nalewki 10mm wyszlo na to ze na sniegu lepiej zdaly wgzamin nowe nalewki warrte 75zl od sztuki. zarowno a ubitym jak i na swierzym sniegu. na drodze (mokrej) droga hamowania i poslizgi porownywalne. dodam jednak ze nie jezdzilem powyzej 100km/h doszedlem w ten sposob do wniosku ze szkoda kasy na oryginalne zimowki no chyba ze ktos czesto jezdzi autostradami po 160-180km/h na zimowkach... co dla mnie jest co najmniej troche glupawe:P w ten sposob zima biezik mam zawsze nie mniejszy jak 7mm i tanio mi to wychodzi;] taka moja opinia z wlasnego doswiadczenia. [ Dodano: Pon 25 Gru, 2006 20:29 ] tyle słyszałem, że powinno się stosować opony węższe niż stosowane "latem" opony wezsze stosowac warto jak duzo jezdzisz o sniegu. jesli w twojej miejscowosci przez prawei cala zime lezy snieg to wezsze sa lepsze a jesli duzo jezdzisz po odsniezonych drogach(po asfalcie) czy zadko pada snieg zima to szersze beda lepsze;] wezsze poprostu lepiej oraja we sniegu:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.