Gość jarkk Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Robiąc przygotowanie do sezonu wakacyjnego i przeglądając hamulce, zauważyłem, ze w jednym z przednich zacisków jest okrągła metalowa blaszka z 3 otworami, a w drugim tego nie ma. Jakie ona spełnia zadanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 blaszka jest po to aby wygłuszyc ewentualne stuki klocka o cylinderek jak nie bedzie to niczemu nie szkodzi, porządne klocki albo mają takie blaszki albo oklejone są taką mata wygłuszającą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 blaszka jest po to aby wygłuszyc ewentualne stuki klocka o cylinderek jak nie bedzie to niczemu nie szkodzi, porządne klocki albo mają takie blaszki albo oklejone są taką mata wygłuszającą Jest to blaszka rezonansowa. Zadaniem jej jest korekcja częstotliwości (tłumienie) drgań klocka hamulcowego, tak aby przenieść je poza częstotliwość akustyczną (słyszalną) przez nasze ucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 A po mojemu jest to zacisk włożony z tylnego koła. A te otwory służą do wkręcania tłoczka , w które wkładany jest specjalistyczny klucz. Chyba , że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 też bym na to postawi...w service manual jest info że: jak sie wymienia na nowe klocki to wkreca sie szczypcami do wewnatrz cylinderek bo nowe klocki sa grubsze.. ale po co wkreca???? mozna go przeciez normalnie wcisnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 też bym na to postawi...w service manual jest info że: jak sie wymienia na nowe klocki to wkreca sie szczypcami do wewnatrz cylinderek bo nowe klocki sa grubsze.. ale po co wkreca???? mozna go przeciez normalnie wcisnąć U mnie z tyłu się wkręca. I nieme opcji żeby go wcisnąć. Wiem bo próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 ale po co wkreca???? mozna go przeciez normalnie wcisnąć tak jak pisze fir niema opcji zeby wcisnąć tłoczek w tylnym zacisku,konstrukcja zacisku na to nie pozwala chociaż znam takiego któremu sie to udało myślał ze mu sie tłoczek zapiekł i urzył lewarka kolejowego :shock: (zparł o podłoge i o strop) i wcisną tłoczek tyle ze zacisk był juzdo d*py ale wracając do tematu to jest to napewno blaszka na tłoczku przedniego zacisku co zresztą jarkk wyraznie napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 A po mojemu jest to zacisk włożony z tylnego koła. A te otwory służą do wkręcania tłoczka , w które wkładany jest specjalistyczny klucz. Chyba , że się mylę. Hehe, tarcza z przodu jest dwa razy grubsza od tylnej (jest wentylowana), nie ma sposobu aby założyć tylny zacisk do przedniego koła, a na zdjęciu tarcza jest wenylowana, czyli przednia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Ta blaszka jest tylko wciśnięta w tłoczek, bez żadnych kluczy można ją wyciągnąć. Pytanie: gdzie można takie coś kupić, czy ewentualnie ktoś po wymianie elementów hamulca/zacisku dysponuje takową :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 A moze ta blaszka odkleila sie od starego klocka i zostala w tloczku Tez tak moze byc... Nowe klocki firmowe maja pzyklejona tak warstwe wlasnie po to by klocki nie piszczaly... bo piszczy zawsze na styku klocek-tloczek i gorsze 9tansze) klocki nie maja takich zabezpieczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 A moze ta blaszka odkleila sie od starego klocka i zostala w tloczku Tez tak moze byc... Nie na pewno jej tam nie ma, - sprawdzone na trzeźwo Ma ktoś taką pierdółę gdzieś w gratach na zbyciu :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andry Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 W tamtym roku jak wymieniałem klocki to wywaliłem te blaszki z obu stron, bo były skorodowane. Różnicy nie odczuwam, a na pewno nic złego z hamulcami się nie dzieje. Myślę, że spokojnie można jeździć bez nich. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.