Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] jaka przyczyna zapiekania tłoczka hamulca..


Gość peryskop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

na skutek przegrzania albo niezmienianego plynu hamulcowego na czas...

Oraz najczęstrza uszkodzona gumowo osłona tłoczyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peryskop
..z tyłu w p11????3 tygodnie temu sie zapiekł z prawej strony a przed chwilą w lewym :cry:
a po czym poznałeś,że się zapiekł? :?

a potym że koło gorące było i śmierdziało :D ale sytuacje opanowałem o23,00 zaczołem a o 23,40 już dokonałem jazdy testowej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z tyłu hamulce nie łapały przez cały sezon. Uznałem że tłoczki się zapiekły, bo tarcze były całe zardzewiałe, nie miały żadnego śladu dotknięcia klocków ;)

 

Parę tygodni temu nagle usłyszałem szuranie z tyłu. Odblokowały się :) Wymiana tarcz, klocków i chodzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z tyłu hamulce nie łapały przez cały sezon. Uznałem że tłoczki się zapiekły, bo tarcze były całe zardzewiałe, nie miały żadnego śladu dotknięcia klocków ;)

 

Parę tygodni temu nagle usłyszałem szuranie z tyłu. Odblokowały się :) Wymiana tarcz, klocków i chodzą ;)

 

Zapiekły ci się tłoczki na których pływa zacisk (te z gwintem gdzie się przykręca zacisk), trzeba odkręcić mocowanie zacisku, wkręcić w imadło, rozruszać, wyjąć, przeczyścić, przesmarować, poskładać i śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapiekły ci się tłoczki na których pływa zacisk (te z gwintem gdzie się przykręca zacisk), trzeba odkręcić mocowanie zacisku, wkręcić w imadło, rozruszać, wyjąć, przeczyścić, przesmarować, poskładać i śmigać.

Przy okazji wymiany klocków i tarcz taka regeneracja została przeprowadzona. Zresztą nie tylko taka. Teraz tył łapie jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
potwierdzam, ze przy kazdej okazji lepiej przesmarowac te ruchome elemwnty, bo czesto rdzewieja (w P10 tez tak mialem)

czy smar miedziany sie nadaje do smarowania tych ruchomych elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki, nie bylo mnie troche...

 

ja, a w zasadzie moj mechanik (kuzyn ;)) smaruje to zwyklym, moze bialym smarem - w zasadzie nie wiem, czy miedziany bedzie dobry - tam i tak sie woda jakos dostaje (mimo oslon gumowych) i rdzewieje.. - wiec dlatego przy kazdej okazji lepiej tym poruszac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moim zdaniem miedziany smar nie nadaje się do smarowania tłoczków hamulca. One smarują sie same poprzez ropychający je hydrol. Przy zmianie gumek zabezpieczających smaruje się specjalnym płynem aby tłoczek lekko chodził po gumach, ale poza tym nic więcej. Nadmierne przesmarowanie powoduje przy rozgrzanym zacisku warstwienie sie smaru i prowadzie do zablokowania tłoczka.

 

PZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol
Do tych "ruchomych elementów" wystarczy zwykły smar ŁT, tam nie ma aż tak gorąco.

 

Smar miedziany jest najlepszy. Owszem jest wytrzymały na wysoką temperaturę (ja mam taki do 1100 stopni C) , ale najważniejsze jest to , że praktycznie nie przyjmuje wody. Korozja nie ma szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i zrobione :) prowadniki zacisków przesmarowane smarem miedzianym,do tłoczków dostałem jakis specjalny smar(na saszetce napisane,że do BMW :mrgreen: afuj,ale niech tam,innego nie było)ale muszę jeszcze chyba poprawić odpowietrzenie i będzie git :D

Wielkie dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość LeszekSKC

Witam. Ja kupilem Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego sa w nim te 2 srubki i gumki na ktorych pływa zacisk i jakas pasta ;/ czy tą paste mozna dac tez na ten duzy tłok ?? czy ten duzy tlok mozna wycisnac do konca ?? czy wyleje sie płyn wtedy i trza bedzie odpowietrzac ?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja kupilem Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego sa w nim te 2 srubki i gumki na ktorych pływa zacisk i jakas pasta ;/ czy tą paste mozna dac tez na ten duzy tłok ?? czy ten duzy tlok mozna wycisnac do konca ?? czy wyleje sie płyn wtedy i trza bedzie odpowietrzac ?? pozdrawiam

 

Nie wiem co za pasta dostałeś w komplecie , ale inna jest do smarowania cylinderka a inny smar to prowadnic zacisków hamulcowych. Tylny cylinderek żeby cofnąć trzeba go wkręcać a przedni normalnie się cofa.

Jak za dużo wypchniesz cylinderek to płyn poleci i zapowietrzysz układ hamulcowy . (będziesz musiał go odpowietrzyć )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiu83
Witam. Ja kupilem Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego sa w nim te 2 srubki i gumki na ktorych pływa zacisk i jakas pasta ;/ czy tą paste mozna dac tez na ten duzy tłok ?? czy ten duzy tlok mozna wycisnac do konca ?? czy wyleje sie płyn wtedy i trza bedzie odpowietrzac ?? pozdrawiam

 

 

zacisk składaj na płyn hamulcowy (nie smaruj tłoczka pastą)..jeśli wypchniesz go do końca to jak nice-wawa napisał poleci płyn...jeśli osłona tłoka jest ok to wstrzyknij pod nią trochę płynu hamulcowego i rozruszaj (choć nie wiemy w jakim stanie jest tłoczek) do wymiany osłony tłoczka musisz i tak ściągać zacisk - przede wszystkim dużo łatwiejsza robota z wymianą owej osłony...oczywiście przewód hamulcowy zaciskasz aby nie uciekał płyn..potem podpinasz - doprowadzasz płyn i odpowietrzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MISIU-BISI

ja na tłoczki-te w zacisku-daje zawsze taki przeźroczysty specjalny smar do tłoczków-bardzo cienką warstwę, można to dostać prawie w każdym sklepie z częściami-sugeruję rozebrać całe zaciski z tyłu ja miałem słaby ręczny, wszystko rozebrałem, rozruszałem i posmarowałem, i teraz nie dość że ręczny żyleta to hamulec zasadniczy sie poprawił-miałem zapieczone te pływające tłoki i trochę syfu na głównym tłoczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość barbituran

witam

ma problem z tylnim prawym hamulcem. po wymianie tarcz i klocków w całym aucie mój mechanik miał problem właśnie z tym zaciskiem. wyskoczyła mu guma która osłania główny cylinderek (ten który jest wypychany przez płyn hamulcowy). niby ją włożył spowrotem ale jednak tylko niby. ostatnio prawe tylne koło zaczęło piszczeć, ściągłem je i okazało się że guma jest znów na wierzchu a cylinderek chodzi bardzo ciężko (widać już było pierścień z rdzy). rozpsikałem go wd40 bo tylko to miałem pod ręką i troszke rozruszałem tłoczek i pomogło ale nie na długo bo znów klocki piszczą. gumy jednak nie udało mi się wsadzić do zacisku. jest jakiś magiczny sposób jak można włożyć tą gumową osłonkę do środka? wiem że jak tego nie zrobie to woda zrobi swoje i długo nie pojeżdżę.

czy we wszystkich modelach p11 i wp11 były te same zaciski? tzn myśle nad wymianą całego zacisku na jakiś urzywany ze szrotu ale nie wiem czy akurat trafie na ten sam typ nadwozia (ja mam kombi)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiu83

ja miałem o tyle szczęście że sam owe gumy ściągałem o zakładałem na tłoczek gdyż rozbierałem całe tylne zaciski...nie wiadomo w jakim stanie jest rowek w korpusie zacisku gdzie powinna być wewnętrzna część gumowej osłony tłoczka...musisz rozebrać zacisk niestety i ocenić co i jak oraz oczywiście oczyścić rowek...po demontażu zacisku i rozłożeniu go na części ocń stan tłoczka (pordzewiały może być tylko po zewnętrznej stronie a reszta może ale nie musi być ok) oczyść tłoczek drobnym papierem ściernym...środek korpusu tak samo.Ja robiłem to tak..gumową osłonę tłoczka od strony wewnętrznej (z wsadzonym już mniej więcej do połowy tłoczkiem) wsadziłem w ten rant w którym się osadza gumę następnie wepchnąłem cały tłoczek już przez tą gumę - wsio gra

 

[ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 21:43 ]

używka = wielka niewiadoma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn myśle nad wymianą całego zacisku

Zrob tak jak pisze Rysiu83, dokladnie oczysc, kup zestaw naprawczy np autofren. Zdejmij caly zacisk bo na aucie to ciezko to wyczyscic. Do czyszczenia papier o ziarnostosci od 800-1200, denaturat, scyzoryk lub inny szpikulec do oczyszczenia rowka. Niezbedne narzedzia klucz 8 (plaski lub oczkowy) do odpowietrznika, 12 i 14 (najlepiej nasadowe), zacisk do przewodu hamulcowego, sloik, wezyk 6 lub 8mm srednicy, 2 osoba ktora pomoze w odpowietrzeniu. Pamietaj zaden mechanik Ci tak dobrze tego nie wyczysci jak Ty sam. Na koniec zakladasz nowe gumki skladasz wszystko spowrotem odpowietrzasz uklad i smiga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość barbituran

dzięki za rady ale jednak z braku czasu kupie urzywke. poza tym zestaw naprawczy w uk kosztuje prawie 30f i trzeba przy tym spędzić trochę czasu. natomiast urzywany zacisk już znalazłem za 23f. mógłby ktoś doradzić czy zaciski na tył są takie same we wszystkich wersjach nadwozi? ja mam kombiaka a facet sprzedaje zacisk z sedana i boje się że może niepasować.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw naprawczy w uk kosztuje prawie 30f i trzeba przy tym spędzić trochę czasu. natomiast urzywany zacisk już znalazłem za 23f

 

Czy warto ryzykować za 7 funciaków? Nie wiesz, w jakim stanie jest zacisk, który chcesz kupić. Może pojeździsz długo, a może nie - loteria. Wiadomo - problem z czasem, ale niewiele więcej zajmie Ci czyszczenie Twojego zacisku.

EDIT: Też mam kombiaka - możesz powiedzieć, jaki masz przebieg? Może i ja mam się zacząć martwić? CHociaż u mnie wsio z hamulcami ok. Ja mam nalatane ok. 112k mil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...