Gość peryskop Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 ..z tyłu w p11????3 tygodnie temu sie zapiekł z prawej strony a przed chwilą w lewym :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 na skutek przegrzania albo niezmienianego plynu hamulcowego na czas... Oraz najczęstrza uszkodzona gumowo osłona tłoczyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 ..z tyłu w p11????3 tygodnie temu sie zapiekł z prawej strony a przed chwilą w lewym :cry:a po czym poznałeś,że się zapiekł? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stAWek Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Ja miałem coś podobnego ale to były skutki zimy. Przesmarowali mi tłoczki i jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 ..z tyłu w p11????3 tygodnie temu sie zapiekł z prawej strony a przed chwilą w lewym :cry:a po czym poznałeś,że się zapiekł? :? a potym że koło gorące było i śmierdziało ale sytuacje opanowałem o23,00 zaczołem a o 23,40 już dokonałem jazdy testowej :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Mi z tyłu hamulce nie łapały przez cały sezon. Uznałem że tłoczki się zapiekły, bo tarcze były całe zardzewiałe, nie miały żadnego śladu dotknięcia klocków Parę tygodni temu nagle usłyszałem szuranie z tyłu. Odblokowały się Wymiana tarcz, klocków i chodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Mi z tyłu hamulce nie łapały przez cały sezon. Uznałem że tłoczki się zapiekły, bo tarcze były całe zardzewiałe, nie miały żadnego śladu dotknięcia klocków Parę tygodni temu nagle usłyszałem szuranie z tyłu. Odblokowały się Wymiana tarcz, klocków i chodzą Zapiekły ci się tłoczki na których pływa zacisk (te z gwintem gdzie się przykręca zacisk), trzeba odkręcić mocowanie zacisku, wkręcić w imadło, rozruszać, wyjąć, przeczyścić, przesmarować, poskładać i śmigać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Zapiekły ci się tłoczki na których pływa zacisk (te z gwintem gdzie się przykręca zacisk), trzeba odkręcić mocowanie zacisku, wkręcić w imadło, rozruszać, wyjąć, przeczyścić, przesmarować, poskładać i śmigać. Przy okazji wymiany klocków i tarcz taka regeneracja została przeprowadzona. Zresztą nie tylko taka. Teraz tył łapie jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 potwierdzam, ze przy kazdej okazji lepiej przesmarowac te ruchome elemwnty, bo czesto rdzewieja (w P10 tez tak mialem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 potwierdzam, ze przy kazdej okazji lepiej przesmarowac te ruchome elemwnty, bo czesto rdzewieja (w P10 tez tak mialem) czy smar miedziany sie nadaje do smarowania tych ruchomych elementów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 sorki, nie bylo mnie troche... ja, a w zasadzie moj mechanik (kuzyn ) smaruje to zwyklym, moze bialym smarem - w zasadzie nie wiem, czy miedziany bedzie dobry - tam i tak sie woda jakos dostaje (mimo oslon gumowych) i rdzewieje.. - wiec dlatego przy kazdej okazji lepiej tym poruszac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lotnik Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 No moim zdaniem miedziany smar nie nadaje się do smarowania tłoczków hamulca. One smarują sie same poprzez ropychający je hydrol. Przy zmianie gumek zabezpieczających smaruje się specjalnym płynem aby tłoczek lekko chodził po gumach, ale poza tym nic więcej. Nadmierne przesmarowanie powoduje przy rozgrzanym zacisku warstwienie sie smaru i prowadzie do zablokowania tłoczka. PZD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 ale nie chodzi tu o tloczek hamulca, tylko o 2 elementy prowadzace zacisk, przykryte gumowa nakladka - nie ma tam hydrolu, bo by wyciekl.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Do tych "ruchomych elementów" wystarczy zwykły smar ŁT, tam nie ma aż tak gorąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Do tych "ruchomych elementów" wystarczy zwykły smar ŁT, tam nie ma aż tak gorąco. Smar miedziany jest najlepszy. Owszem jest wytrzymały na wysoką temperaturę (ja mam taki do 1100 stopni C) , ale najważniejsze jest to , że praktycznie nie przyjmuje wody. Korozja nie ma szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piko70 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 no i zrobione prowadniki zacisków przesmarowane smarem miedzianym,do tłoczków dostałem jakis specjalny smar(na saszetce napisane,że do BMW :mrgreen: afuj,ale niech tam,innego nie było)ale muszę jeszcze chyba poprawić odpowietrzenie i będzie git Wielkie dzięki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Witam. Ja kupilem Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego sa w nim te 2 srubki i gumki na ktorych pływa zacisk i jakas pasta ;/ czy tą paste mozna dac tez na ten duzy tłok ?? czy ten duzy tlok mozna wycisnac do konca ?? czy wyleje sie płyn wtedy i trza bedzie odpowietrzac ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Witam. Ja kupilem Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego sa w nim te 2 srubki i gumki na ktorych pływa zacisk i jakas pasta ;/ czy tą paste mozna dac tez na ten duzy tłok ?? czy ten duzy tlok mozna wycisnac do konca ?? czy wyleje sie płyn wtedy i trza bedzie odpowietrzac ?? pozdrawiam Nie wiem co za pasta dostałeś w komplecie , ale inna jest do smarowania cylinderka a inny smar to prowadnic zacisków hamulcowych. Tylny cylinderek żeby cofnąć trzeba go wkręcać a przedni normalnie się cofa. Jak za dużo wypchniesz cylinderek to płyn poleci i zapowietrzysz układ hamulcowy . (będziesz musiał go odpowietrzyć ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Witam. Ja kupilem Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego sa w nim te 2 srubki i gumki na ktorych pływa zacisk i jakas pasta ;/ czy tą paste mozna dac tez na ten duzy tłok ?? czy ten duzy tlok mozna wycisnac do konca ?? czy wyleje sie płyn wtedy i trza bedzie odpowietrzac ?? pozdrawiam zacisk składaj na płyn hamulcowy (nie smaruj tłoczka pastą)..jeśli wypchniesz go do końca to jak nice-wawa napisał poleci płyn...jeśli osłona tłoka jest ok to wstrzyknij pod nią trochę płynu hamulcowego i rozruszaj (choć nie wiemy w jakim stanie jest tłoczek) do wymiany osłony tłoczka musisz i tak ściągać zacisk - przede wszystkim dużo łatwiejsza robota z wymianą owej osłony...oczywiście przewód hamulcowy zaciskasz aby nie uciekał płyn..potem podpinasz - doprowadzasz płyn i odpowietrzasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 ja na tłoczki-te w zacisku-daje zawsze taki przeźroczysty specjalny smar do tłoczków-bardzo cienką warstwę, można to dostać prawie w każdym sklepie z częściami-sugeruję rozebrać całe zaciski z tyłu ja miałem słaby ręczny, wszystko rozebrałem, rozruszałem i posmarowałem, i teraz nie dość że ręczny żyleta to hamulec zasadniczy sie poprawił-miałem zapieczone te pływające tłoki i trochę syfu na głównym tłoczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 witam ma problem z tylnim prawym hamulcem. po wymianie tarcz i klocków w całym aucie mój mechanik miał problem właśnie z tym zaciskiem. wyskoczyła mu guma która osłania główny cylinderek (ten który jest wypychany przez płyn hamulcowy). niby ją włożył spowrotem ale jednak tylko niby. ostatnio prawe tylne koło zaczęło piszczeć, ściągłem je i okazało się że guma jest znów na wierzchu a cylinderek chodzi bardzo ciężko (widać już było pierścień z rdzy). rozpsikałem go wd40 bo tylko to miałem pod ręką i troszke rozruszałem tłoczek i pomogło ale nie na długo bo znów klocki piszczą. gumy jednak nie udało mi się wsadzić do zacisku. jest jakiś magiczny sposób jak można włożyć tą gumową osłonkę do środka? wiem że jak tego nie zrobie to woda zrobi swoje i długo nie pojeżdżę. czy we wszystkich modelach p11 i wp11 były te same zaciski? tzn myśle nad wymianą całego zacisku na jakiś urzywany ze szrotu ale nie wiem czy akurat trafie na ten sam typ nadwozia (ja mam kombi) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 ja miałem o tyle szczęście że sam owe gumy ściągałem o zakładałem na tłoczek gdyż rozbierałem całe tylne zaciski...nie wiadomo w jakim stanie jest rowek w korpusie zacisku gdzie powinna być wewnętrzna część gumowej osłony tłoczka...musisz rozebrać zacisk niestety i ocenić co i jak oraz oczywiście oczyścić rowek...po demontażu zacisku i rozłożeniu go na części ocń stan tłoczka (pordzewiały może być tylko po zewnętrznej stronie a reszta może ale nie musi być ok) oczyść tłoczek drobnym papierem ściernym...środek korpusu tak samo.Ja robiłem to tak..gumową osłonę tłoczka od strony wewnętrznej (z wsadzonym już mniej więcej do połowy tłoczkiem) wsadziłem w ten rant w którym się osadza gumę następnie wepchnąłem cały tłoczek już przez tą gumę - wsio gra [ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 21:43 ] używka = wielka niewiadoma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 tzn myśle nad wymianą całego zacisku Zrob tak jak pisze Rysiu83, dokladnie oczysc, kup zestaw naprawczy np autofren. Zdejmij caly zacisk bo na aucie to ciezko to wyczyscic. Do czyszczenia papier o ziarnostosci od 800-1200, denaturat, scyzoryk lub inny szpikulec do oczyszczenia rowka. Niezbedne narzedzia klucz 8 (plaski lub oczkowy) do odpowietrznika, 12 i 14 (najlepiej nasadowe), zacisk do przewodu hamulcowego, sloik, wezyk 6 lub 8mm srednicy, 2 osoba ktora pomoze w odpowietrzeniu. Pamietaj zaden mechanik Ci tak dobrze tego nie wyczysci jak Ty sam. Na koniec zakladasz nowe gumki skladasz wszystko spowrotem odpowietrzasz uklad i smiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 dzięki za rady ale jednak z braku czasu kupie urzywke. poza tym zestaw naprawczy w uk kosztuje prawie 30f i trzeba przy tym spędzić trochę czasu. natomiast urzywany zacisk już znalazłem za 23f. mógłby ktoś doradzić czy zaciski na tył są takie same we wszystkich wersjach nadwozi? ja mam kombiaka a facet sprzedaje zacisk z sedana i boje się że może niepasować. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 zestaw naprawczy w uk kosztuje prawie 30f i trzeba przy tym spędzić trochę czasu. natomiast urzywany zacisk już znalazłem za 23f Czy warto ryzykować za 7 funciaków? Nie wiesz, w jakim stanie jest zacisk, który chcesz kupić. Może pojeździsz długo, a może nie - loteria. Wiadomo - problem z czasem, ale niewiele więcej zajmie Ci czyszczenie Twojego zacisku. EDIT: Też mam kombiaka - możesz powiedzieć, jaki masz przebieg? Może i ja mam się zacząć martwić? CHociaż u mnie wsio z hamulcami ok. Ja mam nalatane ok. 112k mil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.