Gość wojciul Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 A więc zamierzam zrobić nowy wydech do swojego maleństwa... Póki co myślę nad puszczeniem rury i daniu dwóch łączników. Nic więcej Teraz podstawowe pytanie: jakiej średnicy dać rurę ?? Dużo na forum czytałem o 2,5 cala, ale dziś rozmawiałem z qmplem co ma podłubaną 200'tke, to powiedział że to za duża średnica na wolnossącego 1,6... No i jest dylemat... A do 22.05 chcę mieć już wszystko zaplanowane, aby móc to jak najszybciej zrobić... Sprawę hałasu przemilczmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Proponuję ci 2 cale,po całości,no chyba że planujesz w przyszłosci albo konkretne wzmocnienie silnika albo turbo,to zarzuć 2,5 cala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Powiem CI tak SEryjny wydech w Civiu z silnikiem B16A2 p (1,6 V-tec 160KM) ma średnice 60,5mm a 2,5 cala to jest 63,5mm... Jak zamierzasz coś więcej dlubać w motorze to mozesz pokusić sie o wydech 60mm jezeli na tej modyfikacji ma się skonczyć albo dojdą jakieś drobne mody typu CAI czy tam SMT6 to proponuje dać średnice 52mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 A jeszcze jedna myśl mi do głowy przyszła.... U mnie jest kolektor barankowy 4-2 a później dwururka idzie aż pod auto i dopiero tam łączy się w jedną... A gdyby pociągnąć dwururkę do końca ?? Tak nieraz robią, że wyprowadzają cztery oddzielne rury od kolektora i nic więcej... W fiacie 127 cosik takiego widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 czasem dobrym rozwiązaniem jest wydłużyć dwururkę no a reszta wiadomo rury nieco większej średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Ja orginalnie mam długą tą drururkę, ale czy zdało by egzamin puszczenie tylko dwururki ?? Tak żeby nie było ich połączenia w jedną... Poprostu nie wiem w co sie pchać... A mam jeszcze tydzień na zastanowienie i zaplanowanie.... CAI też będzie, ale najpierw wydech bo stary juz nie daje rady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 w takim razie poprostu od konca dwururki lec grobszą średnicą wydechu i tyle. NA koncu dwururki daj elastyczny łacznik i do konca wal rure z przedzialu 52-57mm. Teraz dopiero zaówarzyłem że masz silnik CA16DE a nie GA16DE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Czyi mam rozumieć, że nie ma co puszczać przez całe auto dwururki ?? 52mm to chyba reaz mam, a wiem że jest to zwężenie wydechu w porównaniu z tym co owinno być... Ach ta ekologia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Wstawiaj 60mm od dwururki do konca wydechu... bedzie latwiej to wszystko poskladac niz bawic sie w dwie rurki do konca... do tego tlumiczek przelotka i bedzie gites. PS: wiem co ci chodzi po glowie :razz: dwa tlumiki do tego.. jeden z lewa, drugi z prawa... Powiem tak... z lewa nic nie zrobisz bo zbiornik nie jest symetrycznie... poza tym wlew idzie nisko i lepiej tam nic nie kombinowac z rurami w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Wiem, że nie można zrobić po dwóch stronach wydechu... Nawet kiedyś temat chyba zakładałem o tym... Choć na necie widziałem N13 ale pięcio drzwiową i miała oi dwóch stronach wydech... [ Dodano: Czw 18 Maj, 2006 ] Tak wygląda uszczelka przy kolektorze i ztego lecą dwie rurki, które będą miały fi zaewnętrzne 45mm, a wewnętrzne 41... No i czy takie coś mogę puścić do końca ?? Nie będzie jakiś dziwnych efektów związanych z brakiem tłumików ?? zwezka z allegro a jak takie dwie dam ?? Widzę że coś tam w środku jest i chyba wtedy jakieś podciśnienie powstanie... Coobcio co do przyszłych planów to wtryski 370, pompa bodajże 250l/h, kompletna modyfikacja ecu ale bez użycia SMT, bo to dla mnie nie ma sensu... Znasz pewnie TOM'a z turbokilersów ?? To mój qmpel i te części będę miał od niego bo u niego niedługo wjeżdżają wtryski 700.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Wtryski 370? wow,po co ci takie ,jak nie planujesz robić konkretnie silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 wojciul, DO CIebie potrzebne są wtrsyki z gornym doprowadzeniem paliwa jak twoj koelga ma S14 to nei podejdą od niego. Co do twoejgo ecu to ma zewnętrzengo Eproma i można z nim robić wszytko... A przechodząc do sedna sprawy - wydech nie wiem czy dwururka takiej dlugosci i nie łącząca się jaką cherz wykonać nie wpłynie niekorzystnie na przebieg mocy i momemntu - to są jedynei moje przepmyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 On ma S13 z CA18DET... a więc wtryski są P&P... A co do ECU no to wjedzie całkiem nowe... Będzie nowy procesor itp a nie sam zmodyfikowany eprom... Lukas co do robienia silnika, to na początak wtryski i pompa starczy... Po tych wakacjach się zobaczy czy jakiegoś 200sx'a rozbitego w garażu bym nie zobaczył Wracając do wydechu, to jednak pozostane przy jednej rurze... I do tego jakiś tłumik końcowy... Średnicę będę wiedział może dziś a może jutro... ale będzie to 60-63,5 mm... Zależy jaka będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Jestem bardzo ciekaw tych Twoich zmian i jak bedzie sie to spisywac... czekam z niecierpliwoscia efektow koncowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 jakieś pomiary na hamowni przed i po by się przeydały - wtedy kazdy mogłby z tego jakieś wnioski wyciagnać i może coś podobnego do siebie wpakowywać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Z hamownią lipa, bo w mojej okolicy nie ma rzadnej Może się jeszcze okazać, że mój garażowy projekt zostanie zrealizowany przez jakąś firmę, bo się okazało, że są firmy w okolicy z giętarkami, które biorą śmieszne pieniążki za robotę... Ale tłumik już będzie własnoręcznie rzeźbiony przez qmpla... przelot o dźwięku startującego odrzutowca ma być... [ Dodano: Pią 19 Maj, 2006 ] Aha jutro pod maskę pakuje taki malutki, skromnu stożek... Muszę tylko doszlifować tą flanszę co będzie przy przepływce... Fotki jutro zamieszczę, i to też z montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 wydaje mi sie ze robienie wydechu 4-2 do konca mija sie z celem. dla twojego silnika (jesli nie planujesz turbo) powinno starczyc 2 cale za dwururka. nie jestem tego pewien ale to ze takie uklady raczej nie wystepuja to juz o czyms swiadczy, poza tym podwojne robia sie koszta. druga sprawa co do ktorej mam wieksze doswiadczenie to jazda na wtryskach 370cc i wydajniejszej pompie paliwa (wszystko z s14). zanim auto wystroilem na smt6 byl maksymalnie przelany i silnik topil sie w paliwie pow 4000obr wiec zanim przelozysz jeszcze dobrze przemysl temat. dobrze ze sie cos dzieje z kolejnym wozem :grin: powodzenia :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Bez SMT6 nie ma co podchodzic zmieniajac wtryski czy chociazby sama przyplywke na wieksza... trzeba wspomoc oryginalny komputer by byl oczekiwany efekt czyli wzrost mocy... wymiana tych elementow moze przyniesc rozczarowanie niz satysfakcje bez jakiegokolwiek strojenia. Niestety trzeba troszke przyinwestowac nawet na takiej prostej modyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Ale pamiętajcie, że jak już wjadą nowe wtryski to wjedzie nowe ECU, które będzie w 101% programowalne... Czyli strojenie z laptem na kolanach i gitara.... Maciej pisałem Ci o ile ten układ będzie lepszy od SMT6... W końcu będzie wszystkim sterował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 moja natura sceptyka mowi mi ze poczekam z gratulacjami na efekty :wink: ale 3mam kciuki :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Te graty będą u mnie dopiero wtedy, jak qmpel kupi do siebie nowe... Mam nadzieję, że stanie się to jak najszybciej... A ECU wjedzie od razu jak skończy on je projektować... Wrzuciłem już stożek ale zapomniałem aparatu.. Foteczki będą później... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 interesuje mnie jak masz zamiar remapowac kompa. mozesz cos wiecej napisac? masz zamiar to komus zlecic czy bawic sie sam/z kumplem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojciul Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Tutaj masz wszystko W to się qmpel bawi... U niego już jeden z takich projektów jeździł... no ale zmieniła się koncepcja... W CA16DE/CA18DE/T jest całkiem inne EDU niż w silnikach serii SR i dlatego własnie nie chcę się bawić w rzadne SMT6... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. nie mysl ze sie czepiam ale powaznie sceptycznie podchodze do niektorych postow. rozne brednie sie czyta... jesli projekt kumpla z TK wypali (przeczytalem caly watek, przyznam ciekawy) to spokojnie ECU powinien wysterowac wtryski i zaplon. cieszy ze w Polsce chlopaki potrafia cos zrobic. ja akurat znam Rafiego i przy okazji poznam jego punkt widzenia i stopien zaawansowania prac. z tego co pisze to byc moze wlasnie testuje fure :grin: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 No ja tez kibicuje i z niecierpliwoscia oczekuje efektow tych modyfikacji. Przyznam szczerze ze w NKPL w modyfikacjach prym biora silniki SR. O CA troszke cicho zawsze bylo ale mysle ze ulegnie to zmianie. Moze procz 200sx bedziemy mogli tym sposobem podrasowac troszke niepozorne N13/B12 z silnikami CA? Czas pokaze co z tego wyniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.