Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komfort zawieszenia w N15


Gość Lukmack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lukmack

Witam wszysktich

Wnerwia mnie twardość zawiechy w wersji S ostatnio się jakoś pogłębia nawet ...slyszalem, ze wersje 3D a tym bardziej wersja S mają ciut twardsze niż inne wersje ... sam nie wiem juz jak to z tym jest...

 

Co wa wpływ na twardość zawiechy tak eksploatacyjnie - czy silentblocki, amory, inne elementy gumowe ...

 

Nie mam żadnych luzów w zawieszeniu, więc nie ma co naprawiać, ale chętnie bym poznał Wasze zdanie co moze wływać na tak twarde zawieszenie na nierównościach, moze amorki na bardziej komfortowe - i tak mam tył do wymiany...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek jeśli chcesz, załóż amortyzatory gazowe - są dużo bardziej miękkie od olejowych. Być może jest jeszcze kwestia sprężyn - może S mają niższe i twardsze (na 100% nie wiem jak jest w almerach), pewnie też się da to zmienić.

Elementy gumowe raczej nie mają tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydawało że gazowe są twardsze hmmm,

cp do zawieszenia to amorki raczej za wiele tu nie zdziałają, one są odpowiedzialne za tłumienie a za twardość zawieszenia odpowiadają wszystkie wahacze, drążki, itp.,itd., jedne auta maja tak inne inaczej, np. Astra kombi (97r.) jest wg mnie bardzo miękka w porównaniu do mojej P11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukmack

Moje myśli ukerunkowane są w tą stronę ze względu na stan naszych dróg ... aż szkoda auta, jedynie mam wrażenie, ze na początku tak nie klepał ... ale moze to subiektywne odczucie

 

SZykuje się u mnie zmiana amorków, przynajmniej tył ( na przeglądzie rej. facio powiedział, ze juz tylny puka ... ) więc moze to ciut wpłynie poprawę na komfortu

 

a wyznacznikiem dla mnie jest niegdysiejsza przejażdżka almerą N15 sedan - normalnie inne auto pod względem tłumienia nierówności :shock: jak prawdziwy sedan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydawało że gazowe są twardsze hmmm,

cp do zawieszenia to amorki raczej za wiele tu nie zdziałają, one są odpowiedzialne za tłumienie a za twardość zawieszenia odpowiadają wszystkie wahacze, drążki, itp.,itd., jedne auta maja tak inne inaczej, np. Astra kombi (97r.) jest wg mnie bardzo miękka w porównaniu do mojej P11

Wahacze i drążki są sztywnymi elementami. To sprężyny i amortyzatory "pracują" i odpowiadają za twardość :wink: Sprawdzałeś kiedyś jak się zachowuje auto z padniętym amorkiem? Jest tak samo twarde jak ze sprawnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piomal, masz racje. Chodziło mi o to, że o twardości samochodu stanowią różne elemety zawieszenia, nie tylko amortyzatory i sprężyny. Fakt, że przy zużytych amorkach auto podskakuje jak szalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris

Amortyzatory gazowo-olejowe sa zdecydowanie bardziej utwardzone niz zwykle olejowe. Sklada sie on tylko z jednej rury w ktorej jest tlok, oprocz oleju znajduje sie w nim jeszcze sprezony gaz ktory jest stloczony w dolnej jego czesci i jest oddzielony przegroda i dlatego caly czas jest zachowywana kontrola nad kolem.

Zwykly amor olejowy sklada sie z dwoch rur przy czym jedna jest obudowa, a druga wewnatrz z tlokiem i zaworami. Obudowa jest tu tylko zbiornikiem na olej. Czyli logiczne jest, ze podczas gwaltownego najechania na przeszkode olej nie zdazy przeplynac z obudowy do rury wewnetrznej.

N15 i tak jest twarda sama w sobie ze wzgledu na sportowy charakter zawieszenia i zdecydowanie polecam amory gazowo-olejowe. Nie zrobisz z tego bujajacej sie balii na kazdych nierownosciach. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serie S, SR mają obniżone i utwardzone zawieszenie (inne sprężyny) chyba podobnie jak GT.

Za wiele nie zdziałasz...podobno olejowo-gazowe amorki Sachsa lekko ją zmiękczą,

tyle że do Nismo najlepsze są KYB, a te znowu są twarde.

 

Miałem podobny problem w SR'ce i rozwiązanie było jedno... przyzyczaić się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukmack

Zgadza się Mike, chyba pozostaje się przyzwyczaić. Jedynie doceniać trzymanie w zakrętach i może nie wsłuchiwać się w dzwięki z zawiechy a w muzykę z radia...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...