Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie o obroty jałowe


Gość cerber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jest skierowane do posaidaczy silnika GA16DS z katalizatorem (i sondą lambda) oraz EGR. Jak zachowują się obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami prądu (typu światła, dmuchawa, wentylator) a jak z właćzonymi odbiornikami. Chciałbym wiedzieć o ile obroty wzrastają i czy tylko na parenaście sekund czy do momentu wyłączenia odbiornika prądu. Interesuje mnie info od posiadaczy tego rodzaju silnika bo w innych jest inaczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock

silnik mam troszke inny bo GA14 ale zasada dzialania powinna byc taka sama zawsze obroty jalowe przy wlaczonych odbiornikach troszke sie podniosa w gore i beda sie utrzymywac na takim poziomie do czasu wylaczenia odbiornika moim zdanieim przynajmniej ja tak mam ...... jest to wyczowalne tylko przy wlaczaniu odbiornika bo po paru seknudach czlowiekowi sie wydaje ze tak powinno byc i ze silnik pracuje norlmanie ..... jak sie mysle prosze o sprostowanie prze kolegow.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy posiadasz silnik z gaźnikiem i sondą lambda. Bo jest to bardzo istotne gdyż mój post jest kontynuacją mojego problemu z którym walczę od jakiegoś czasu i nic.

 

A mianowicie w momencie uruchomienia odbiornika elektrycznego obroty z 900 skaczą mi na około 1300 do momentu wyłączenia danego odbiornika. Nie wydaje mi się to normalne. Chociaż w serwisówce na jednej ze stron jest coś takiego:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=obroty

 

Właśnie dlatego jest istotne żeby wypowiedzieli się posiadacze silników z gaźnikiem i sondą bo jestem zdesperowany i nawet chętny do wymiany gaźnika jakby co.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock

posiadam i sonde i gaznik ale niestety wersje bez obrotomierza i ja to u siebie biore na słuch a co do Twojego problemu to moze mniejsz obroty biegu jałowego ??? kurcze az tak niepowinny podskakiwac obroty... dziwne.... pozcekamy moze ktos sie jeszcze wypowiez z kolegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety dopiero mojemu problemowi poradził nasz ulubiony zakład zajmujący się gaźnikami, troche kasy poszło ale jest prawie dobrze, a biorąc pod uwagę że sunny ma 14 lat to jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poprawiło się po czyszczeniu gaźnika na tyle że mogłem ustawić jałowy na około 700 obrotów, ale po włączeniu odbiornika prądu rośnie do 950. Nie jest już jak było wcześniej że rośnie do 1200. Niestety jak ustawie jałowy na 800 to wtedy rośnie do 1200. Myśle że problem tkwi nie w gaźniku tylko może w czujniku temperatury bo wzrost obrotów o te 200 - 300 następuje po ostrym rozgrzaniu silnika. Może czujnik temperatury oszukuje a może coś nie tak jest z alternatorem (z regulatorem napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też się obawiam o regler.Tym bardziej że obroty zaczynaja bardziej pływać przy 4 biegu dmuchawy.Pytam bo gaźnikowcy nie są najtańszymi ekspertami :P I jeżeli nie muszę wolałbym pobawić się elektryką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z elektryka zrezygnowałem ze względu na to że wydawało mi się że gdyby to był regulator to napięcie na zaciskach akumulatora nie byłoby 14 z hakiem Volta. Poza tym zjawisko występuje dopiero po około 8 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mi sie wydaje ze przy zwiekszonym poborze pradu obroty jalowe powinny spasc niznacznie ja przynajmniej tak mam obroty trzymaja gdy powylanczam odbiorniki pradu obroty nieznacznie wzrastaja i trzymaja bezproblemowo :) moze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie jest podobnie ze obroty zmieniaja sie czy to wlaczone swiatła czy dmuchawa czasami bez świateł i dmuchawy obroty sie zmieniaja Ja myśle ze to jest poprostu sterowanie silnika przez sonde i elektyre dla mnie nie widze powodów do paniki :D tak ma byc i juz :D aha mam 1.4 lx na gazniku + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość anthony-kiedis

Witam!

 

Ja mam NISSANA SUNNY 1.4 LX z 1995... i od dwóch dniu... również wydaje mi sie ze obroty spadaj przy walczeniu świateł...

 

tzn. nie mam niestety obrotomierza wiec nie wiem jak sprawdzić ile jest obrotów w danym momencie... ale jak włączam go przy wyłączonych światłach (ale radio chodzi)... brzmi idealnie... nie trzecie sie....

 

ale.. gdy włączę już światła pozycyjne... zaczyna sie trochę 'trząść'... a gdy włączę światła mijania.... to zaczyn sie bardzo 'trząść'... wiec obroty chyba są za małe...

 

Przed dwoma dniami wszystko było... ok... wiec nie wiem co sie stało....

 

Czytałem różne posty na forum... ale nie znalazłem odpowiedzi, co zrobić jak obroty są za małe... ponieważ większość 'narzeka' na wysokie obroty...

 

Mam silnik na wtrysk...

 

Z góry dziękuję ... za informacje... i proszę o wyrozumiałość... ponieważ od niedawna jest użytkownikiem forum:P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...