Gość symek Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Niestety będę musiał wymienić tylne zaciski hamulcowe w Słoneczku. Mechanizm, który odpowiada za hamulec ręczny szlak trafił. Pytanie do Was gdzie ich szukać- boje się trochę szrotów bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie mi wcisną te zaciski, na Allegro niestety nie ma ... Poradźcie gdzie szukać i jaka może być ich cena ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Niestety będę musiał wymienić tylne zaciski hamulcowe w Słoneczku. Mechanizm, który odpowiada za hamulec ręczny szlak trafił. Pytanie do Was gdzie ich szukać- boje się trochę szrotów bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie mi wcisną te zaciski, na Allegro niestety nie ma ... Poradźcie gdzie szukać i jaka może być ich cena ??? W jaki sposob szlag je trafil? Co sie stalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Rozsypał się ten mechanizm w zacisku odpowiedzialny za ręczny, tzn. po zaciągnięciu ręcznego ten sworzen o ktory zaczepiona jest linka naciąga się, ale w środku w zacisku nie następuje wypchnięcię tłoczka, przez co ręcznego ni ma wcale. Zacisk był już rozbierany, wyczyszczony, przesmarowany i wszystko co dało się z nim zrobić, ale nie przyniosło to efektu. Dodam, że nożny chodzio miodzio ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Rozsypał się ten mechanizm w zacisku odpowiedzialny za ręczny, tzn. po zaciągnięciu ręcznego ten sworzen o ktory zaczepiona jest linka naciąga się, ale w środku w zacisku nie następuje wypchnięcię tłoczka, przez co ręcznego ni ma wcale. Zacisk był już rozbierany, wyczyszczony, przesmarowany i wszystko co dało się z nim zrobić, ale nie przyniosło to efektu. Dodam, że nożny chodzio miodzio ... A dokopales sie to tego trzpienia? tam w zasadzie nie ma zadnej filozofii.... trzeba to rozebrac od strony tloczka... zdjac oslonke, wykrecic tloczek, kiknac do srodka tam na dole jest taki segerek, zdjac go wyciagnac popychacz mechaniczny z gwintem i podkladki i dokopiesz sie do trzpienia ktory prawdopodobnie zardzewial albo obrocil sie i podparl w tym lozysku na ktorym znajduje sie cala wajcha ktora ciagnie linka... tj wajchy nie wyciagaj bo potem tego nie zloszysz.. siedzi w lozysku ktore ma w sobie taka szpare w ktorej znajduje sie ten trzpien popychajacy. Nadmienie tylko ze lozysko jest waleczkowe i jak sie je wyciagnie to juz za boga nie wlozy sie go spowrotem... sam sie zastanawialem jak to fabrycznie zostalo kiedys tam wlozone. Po rozebraniu tego wszstkiego od strony tloczka i ranimowaniu wnetrznosci w moim przypadku pomoglo - reczny dziala ale tylko w opcji postojwej. O hamowaniu ostro z piskiem opon przy pomocy recznego nie ma w tym wypadku mowy. Alternatywa jest zrobienie recznego hamulca hydraulicznego z wykorzystaniem tego co jest czyli oryginalych zaciskow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Zastanawiam się ile mogą kosztować zaciski używane np. na jakimś szrocie ..., może taka opcja będzie najlepsza ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Zastanawiam się ile mogą kosztować zaciski używane np. na jakimś szrocie ..., może taka opcja będzie najlepsza ... Mozesz trafic na dobre ale jest spore prawdopodobienstwo ze trafisz na takie same i co wtedy? Zacisk na szrocie gdzies w granicach 150zl chyba za sztuke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł Wawrzonowski Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Miełem ten sam problem w sunny 1,6 16v czyli brak skutecznego ręcznego.Według moiego kumpla który to naprawiał te zaciski są nierozbieralne od strony mechanizmu hamulca ręcznego.Nowe tylne zaciski orginalne kosztowały ponad 1000zł za szt.Wysłaliśmy te stare zaciski do regeneracij na wymianę.Robiła to jakaś norweska firma ktora od ręki dawała zaciski po regeneracji.Zacisk wyglądał obiecująco miał nową zewnętrzną powłokę galw. i wymienione wszystkie gumki oraz ponownie oszlifowane i spasowane tłoczysko z otworem w obudowie.Przez jakiś czas działało.Wystarczyło poczekac aż przypłyną z Norwegii. Innym problemem mającym wpływ na skutecznośc tylnych hamulców jest stan korektorów siły hamowania i ich łączników z wachaczem tylnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.