Gość Gołąb Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Ostatnio przegladalem gazetke chyba auto świat - byl to katalog saochodow uzywanych i byla almerka n15 i n16 - ta pierwsza miala ocene 5 a druga 4,5, ale nie to mnie zdziwilo... doczytalem sie tam o silnikach jakie byly w n16 - moze ktos powiedziec na ile to prawda? byly tam takie silniki 1.5 - 90KM 1.5 - 98KM 1.8 - 114KM 1.8 - 117KM 1.5 dCi - 82 KM 2.2 Di - 110 KM 2.2 16V - 136 KM 2.2 Dci - chyba od 120 do 136 KM - nie pamietam dokladnie mocy CZy te dw ostatnie silniki byly montowane w almerkach?? bo oja o takich nie slyszalem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 2.2 16V benzyna to na pewno nie było (w Europie). 2.2 dCI 136KM podobno był, kilka razy widziałem w ogłoszeniach, to ten sam japoński diesel co w P12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 ja nie widzialem ich dlatego zaciekawilo mnie jak uwazaja inni... ale taki 2.2 16V 136 kucykow to fajna zabawka mi sie wydaje w n16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 2.2 136KM w N16 to byłoby coś na styl takiego małego N16 GTI , niestety nigdy nie słyszałem o takim silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 2.2 16V benzyna to na pewno nie było (w Europie).2.2 dCI 136KM podobno był, kilka razy widziałem w ogłoszeniach, to ten sam japoński diesel co w P12. silniki 2.2 16V TDdi miały moce 110 i 116KM tyle ze ten drugi to raczej w tino mozna znależć Co do silnika 136konnego to raczej tego do N16 nie wkładali, bo by moc była za duża z tego co ja wiem to tez została ograniczona do 110KM Gdyby chcieli wprowadzic mocny silnik to by 2.0 benzyne włozyli ale Alma by wtedy latała edit: jednak wkładja silniki 2.2cdi 136KM!!! ale za mniej niz 11euro sie nie znajdzie ale za to full wypas z ABS,ESP,Xenony,6biegowa skrzynia,nawigacja,komputer,audiosystem,6poduszek,klimatronik,alusy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 A ja mam pytanie co do wersji silników szczegolnie tych 9x konnych Po czym odroznic jaka mam wersje 90 czy 98. Z tego co sie orientuje mam jakąś wersje SPORT lub STYLE 4air bagi bez klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 A ja mam pytanie co do wersji silników szczegolnie tych 9x konnychPo czym odroznic jaka mam wersje 90 czy 98. Z tego co sie orientuje mam jakąś wersje SPORT lub STYLE 4air bagi bez klimy Z tego co mi wiadomo to wersje 1,5 przed FL mają 90 a po FL(02r) mają 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 edit: jednak wkładja silniki 2.2cdi 136KM!!! ale za mniej niz 11euro sie nie znajdzie ale za to full wypas z ABS,ESP,Xenony,6biegowa skrzynia,nawigacja,komputer,audiosystem,6poduszek,klimatronik,alusy.... Mówiłem ze jest! Jakbyś znalazł taką to podrzuć jakiś link, ciekawy jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Jak widac w avatarze mam wersje przed FL wiec niestety nie mam 98km :/. Czy w takim badz razie te silniki są zupełnie rózne i oznaczaloby to ze te w wersji przed FL są bardziej japońskie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Jak widac w avatarze mam wersje przed FL wiec niestety nie mam 98km :/. Czy w takim badz razie te silniki są zupełnie rózne i oznaczaloby to ze te w wersji przed FL są bardziej japońskie ? Po FL 1,5 mają zmienne fazy rozrządu stąd ta dodatkowa moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 co do tej almerki 2,2 16V to i ja bym chetnie popatrzyl jakby ktos mial jakiegos linka ale z opisu co przeczytalem wyzej bardzo ciekawa wersja a ja mam tylko 90 km... a co do silnika 1,5 - 98KM mialem mozliwosc porownania z moim 90 KM... tzn pojezdzilem sobie dwoma almerkami w malych odstepach czasu i musze stwierdzic ze niby 8KM i minimalnie wiekszy moment a jednak roznice robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yatta Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 oo jak wygladaja realne osiagni n16 1.5 98 koni? bo 13.5 do 100 to mnie wyglada na troche duzo:| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Jedna jeszcze uwaga: 1.8 po FL ma 116 a nie 117KM I kiedys gdzieś przeczytałem, że w USA almera 1.8 (tam się jakoś inaczej nazywa i wyglad ma blizszy primerze) ma inny komputer i wtedy ma około 136KM. Ponoć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 oo jak wygladaja realne osiagni n16 1.5 98 koni?bo 13.5 do 100 to mnie wyglada na troche duzo:| No w sprincie do setki jest słabo choć tragedii nie ma. Ale za to na autostradzie, tak między 140-180 km/h podkaszarka 1,5 daje radę. Niestety brakuje większego momentu przy wyprzedzaniu - trza kręcić silnik powyżej 4,5 tys. żeby coś się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 oo jak wygladaja realne osiagni n16 1.5 98 koni?bo 13.5 do 100 to mnie wyglada na troche duzo:| no teoretycznie powinna mieć lepsze aniżeli n16 przed FL - taką właśnie ujeżdżam, i do 100km/h 10.7sek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yatta Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 no kurde w prospekcie podaja 13.5 do 100 i 165 max dla 1.5 po fl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 dane techniczne producenta zawsze sa zawyzone / zanizone... zawsze samochdo jedzie wolniej i wolniej sie rozpedza i oczywiscie mniej pali niz jak sie go uzytkuje rover 45 z silniekiem 1.8 16V - 117 KM ma niby Vmax 190 a osobiscie jechalismy takim po niemieckiej autostradzie w 4 osoby z pelnym bagaznikiem (500l) i w srodku pelno badziewia - uwaga 210 km/h (licznikowe) pozdrawiam a co do almerki ja mam przed FL i 13,5 sekundy to jakos duzo wydaje mi sie ze jest mniej... ale nie mierzylem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mochikanin Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 osobiscie jechalismy takim po niemieckiej autostradzie Ja w niemcach ! w niemcach to ja. Tam nawet szczury są większe A tak poważnie to nie porównuj jazdy po autostradzie z fabrycznymi danymi. Fabryka pomiary robi na specjalnym torze gdzie jest idealnie równo, zero wzniesień zero spadków osłonięty od wpływu wiatru. W Austrii na autobanie w okolicy Klagenfurtu z górki to nawet ciantkiem 700-tką wyciągałem 180km/h a pod góre max 90km/h a na oko nie było widać ani wniesienia ani spadku kto tam jechał tam to wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 no kurde w prospekcie podaja 13.5 do 100 i 165 max dla 1.5 po fl Co to za prospekt ? Moja podkaszarka wyciąga 180 km/h na prostym (w 3 osoby) a z górki to się rozbujałem do licznikowych 195 i na obrotomierzu było jeno ok. 5200 rpm. Szybciej się bałem ze względu na opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Co do prędkości, to 2 lata temu zimą na katowickiej (było chyba około +5st.C) swoją 1800 przed FL (2001 rok) pociągnąłem do licznikowych 210km/h - zupełnie na luzach. Tydzień temu w drodze do kołobrzegu max co się udało to było 188km/h przy 5500rpm. Winię za to zarówno świece (lada dzień wymiana) jak i ogromny upał (+34 st.C) więc i cieplejsze powietrze silnik zasysał. Co do przyspieszeń to producent podaje bajki w folderach. Napisane jest 11,1s do 100km/h a mi zawsze pomiary (oczywiście patrząc na licznik) wychodzą w okolicach 10s - rekordowo miałem przy przebiegu około 60kkm zaraz po przeglądzie - było 9,26s +/- 0,1 s - mierzyłem kilkukrotnie. Teraz jakbym wyjechał na kawałem prostej, bez problemu miałbym mniej więcej 10,2 s. Ot, tak własnie sprawy stoją... A swoja drogą, to dziwne, ze producent zaniża przyspieszenia... Na ogól wszyscy pisza 10,5 a potem kupujesz i ledwo w 12,0s sie miescisz (vide: Astra II 1600ccm 100KM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 A swoja drogą, to dziwne, ze producent zaniża przyspieszenia... Na ogól wszyscy pisza 10,5 a potem kupujesz i ledwo w 12,0s sie miescisz (vide: Astra II 1600ccm 100KM). Za to my jesteśmy pozytywnie zaskoczeni jakie to nasze auto jest szybkie na tym chrzczonym paliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 1,5 z przed liftu buja sie wedlug Gtecha ok 11.9 do 100. co do licznika to trzeba pamietac ze im wiecej na liczydle tym mniej w zeczywistosci! tu doskonale sprawdza sie komputerek by YNIO bo mierzy b.dokladnie! pomiar z Yniowego kompa jest prawie jak odczyt z GPSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 A tak poważnie to nie porównuj jazdy po autostradzie z fabrycznymi danymi. Fabryka pomiary robi na specjalnym torze gdzie jest idealnie równo, zero wzniesień zero spadków osłonięty od wpływu wiatru. wiesz ale fabryka chyba nie obciaza samochodu do granic nosnosci... z reszta co by nie bylo w realu nie ma paskich jezdni wiec chcial nie chcial osiagi beda sie roznily z reszta to jest nie wazne... samochod rozpeca sie w tyle i le moze, pali tyle ile musi pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 no kurde w prospekcie podaja 13.5 do 100 i 165 max dla 1.5 po fl Vmax z 4 osobami na pokladzie licznikowe 190km/h a o przyśpiesznieu pisałem wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Po CAI moja Almera 1.8 na G-Techu wykrecała regularnie ~8,5s do 96km/h i to jeszcze na alu 17". Fabryka: ok.9.5-10s (stoper). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.