Gość Qter Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Czesc, Na początku chciałem sie przywitać bo jestem tu nowy... Mam Almerke 1.8 z 2000r. z gazem. W zeszlym tygodniu żona poinformowala mnie, że auto stracilo moc. Zszedlem do samochodu, zrobilem rundke - i faktycznie - przestalo palić na 2 garach - więc auto do serwiu gdzie wymienili mi dwie cewki oraz świece. Problem zostal rozwiązany lecz połowicznie. Tzn. auto jeździ - ma moc ALE czasami (nie zawsze) gdy np. dodaje gwltowniej gazu albo robie redukcje z 4 biegu na 3 auto na jakies 10 sek. traci moc - tak jakby znow przestawala pracować któraś z cewek - od razu uprzedzam ze jest to objaw wystepujący na bezynie. Goście w warsztacie, w którym wymienialem cewki nie potrafili powiedziedziec co jestnie tak i zasugerowali aby dać auto na komputer. Gośc od komputera tez nie stwierdzil co jest nie tak - przeczyscil przeplywomierz i stwierdzil ze byc moze trzeba wyregulowac zawory - a w Almerze zaworow sie podobno nie reguluje bo sa hydrauliczne - (sonda lambda dziala o.k.). Moze ktos ma jakis pomysl co moze byc przyczyna takiego zachowania sie Almerki ? (ja juz zglupialem - nie chce wydawac znow kupy kasy na bezsęsowną diagnostykę...) PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vaiu Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 lewe paliwo moze zalales na stacji ja kiedys tak mialem do tankowywalem do pelna dobrego na dobrych stacja benz i wrocilo do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 moc ALE czasami (nie zawsze) gdy np. dodaje gwltowniej gazu albo robie redukcje z 4 biegu na 3 auto na jakies 10 sek. traci moc - tak jakby znow przestawala pracować któraś z cewek - od razu uprzedzam ze jest to objaw wystepujący na bezynie. Ja bym się nie doszukiwał usterki jeżeli auto jezdzi na gazie komputer zmieni sobie ustawienia pod gaz, dlatego na benzynie masz objaw braku mocy albo wrażenie ślizgającego sprzęgła. Można zresetować kompa i będzie dobrze tylko po co skoro po jezdzie na gazie on po jakimś czasie znowu zmieni ustawienia. Chyba że to wystepuje też na gazie wtedy to co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qter Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Czesc, Myslalem tez o tej benzynie - ale ja tankuje tylko na shellu - nigdy nigdzie indziej nie tankowalem - raz do roku wlewam STP (najczesciej przed zima) do przeczyszeczenia ukladu... wiec podejrzewam ze to niestety nie jestwina paliwa... ;( Jesli chodzi o objawy to wystepuja one na gazie rowniez. Reseset kompa niestety nie pomaga... Od czasu pojawienia sie tej dziwnej usterki jezdze tylko na benzynie - stwierdzilem ze jak bedzie o.k. na benzynie to dopiero zajme sie gazem (o ile beda z nim problemy)... PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 przeplywomierz na pewno jest dobry? choc w sumie dziwne te objawy, moze jednak jest cos z cewkami. Stawiam na cos z ukladem zaplonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qter Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Czesc, Gosc który podłączał sie do kompa - stwierdził że mieszanka jest bogata, przepływomierz o.k. - przy mnie go wyjął i profilaktycznie przczyścił - ale to nie spowodowalo zadnego rezultatu - tak na chłopski rozum to gdyby to byl układ zapłonowy albo przepływomierz to wydaje mi się że na wolnych obrotach pływały by obroty a silni pracował by nierówno - a nic takiego nie wystepuje... Sonda Lambda tez pracuje o.k. - tak więc jestem wciąż w kropce - skłaniam się do tego, że któryś z wtrysków jest zapchany albo zawór sie zawiesza - choć prawde mówiąc cięzko mi w to uwierzyć - w czwartek rano jestem umówiony w ASO w Łomiankach - jadę tam bo nie mam jak na razie innego pomysłu - pytałem się przez telefon czy spotkali się już z czymś takim i twierdzą że nie ;( ... PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 A kabelki WN sprawdzałeś? U mnie były podobne objawy (w GA16DE). Po wymianie kabelków (na oryginały, bo zamienniki to były koszmarne) objawy ustąpiły. Tak coś gdzieś obiło mi się o uszy, że jazda z uszkodzonymi kabelkami może dpoprowadzić do uszkodzenia cewki. Sprawdź kabelki (pomierz rezystancję lub pożycz sprawdzone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabis Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Ja miałem podobne objawy w micrze i to były pierwsze objawy później było coraz gorzej i nic nie pomogło, klęk aparat zapłonowy i do dziś stoi chyba ze 2 miesiące, w aparacie jest taka mała cewka i ona może mieć przebicie, lub podaje słaby prąd, nie wiem jak to wszystko wygląda w N16 ponieważ mówiłeś coś o cewkach ale może masz tych cewek więcej, zerknij w aparat pomierz go. A jak pojeździsz jeszcze trochę i zacznie ciężko palić a później wcale nie będzie chciał palić to na pewno będzie aparat zapłonowy, takie są kolejne objawy tej nieprzyjemnej usterki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Powtarzam, ze objawy typowe jak na uszkodzenie czegos w ukladzie zaplonowym. Mysle, ze to nadal te cewki, albo faktycznie cos z kablami jak pisze Mike. Kolega mial doslownie identyczna sytuacje w nowej corolli, tracila moc na kilka sekund. Co jakis czas sie to powtarzalo. Przyczyna: walnieta cewka! jestes pewien, ze ostatnio zalozyli dobre cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qter Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Czesc, Jasli chodzi o kable WN to w N16 nie ma ich - cewki zaklada sie bezposrednio na swiece... Jesli chodzi o same cewki to faktycznie nie wiem czy sa calkiem dobre - najgorsze jest to, ze komp pomiarowy nic nie pokazuje... wszystko o.k. PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 skąd to założenie, że nie palił na dwóch garach? I po kiego grzyba wymieniać cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qter Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Czesc, Tak jak pisalem na poczatku - Alma nie miala wogule mocy, obroty byly stabilne - nie plywaly, nie gasla, pracowala równo - ale nie miala mocy - auto trafilo na warsztat gdzie goscie stwierdzili ze sa 2 cewki walniete (to czemu dwie to nie rozumiem)... Po ich wymianie jest lepiej - tzn - Alma ma moc, obroty nie plywaja, nie gasnie - lecz czasem gdy sie dodaje gazu albo robi redukcje to traci ona na 5-10 sek. polowe mocy,... a komp.milczy jak zaklety... Mam nadzieje ze w ten sposob choc ciut wyjasnilem problem.. Jutro auto trafia jeszcze raz na sprawdzenie cewek - ale jaki efekt bedzie tego nie wiem - moze macie jeszcze jakies pomysly co moze byc powodem takiego zachowania ? PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 I po kiego grzyba wymieniać cewki? Przelozyc na probe inne i sprawdzic czy pojawia sie problem 8) A co proponujesz saki????? jakie sa Twoje podejrzenia???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Nie wiem czy pomogę ale podzielę się swoim doświadczeniem. Ja miałem dziurę przy 4 tys obr. Dziura objawiała sie tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu i trwała około 1s. Po wymianie filtra powietrza usterka znikła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejm Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 Ostatnio mam to samo, tylko w Almerze N15 1.4 z 1998 r. Przerywa, spadek mocy na chwilę i zaraz wraca do normy. Wymieniłem świece, ale nic nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qter Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Czesc, W po kolejnej wizycie w warsztacie wymienili mi kolejna - juz 3 cewke i jest OK. Sprawdzili auto kompem, zrobili pomiar sprezania itp. i wszystko gra.. Ale nie potrafia mi powiedziec co bylo przyczyna uszkodzenia 3 cewek !! Gosc z serwisu stwierdzil lakonicznie ze jest to wina instalacji LPG - w co mu nie wierze bo na gazie zrobilem juz ponad 40kkm i wszystko gra. Owszem sterowanie LPG jest podlaczone do cewek ale tylko w celu szczytywaniu sygnalow dochodzacych do cewek i sterowaniu wtryskiem gazu. W tym tygodniu jade do gosci od gazu na przeglad (ktory i tak musze zrobic) - przy okazji sprawdza wszystkie podlaczenia - jak na razie auto jezdzi na benzynie i jest o.k. W sumie cala operacja do tej pory kosztowala mnie 1,5 kzl ;( i nadal nie wiadomo jaka byla przyczyna usterki... Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 Mam złe przeczucia co do Twoich cewek , hmm a nawet odpowiedź- dlaczego tak może sie dziać - po pierwsze - po jaką cholerę instalacji gazowej sygnał z cewek? - co to za instalacja gazowa? jesli szuka gazownik sygnału predkości obrotowej silnika - to niech nie dotyka tych cewek !!! A jeśli już dotyka - to wystarczy mu z jednej - ty piszezsz , ze komp gazowy jest wpiety do kliku - po co? jedna wystarczy. W programie gazowym wpisujesz ilość cykli na obrót silnika i komp juz ma predkość obrotową. - po drugie - spadek mocy na 5-10 sek moze brać się właśnie z powodu podłaczenia w/w do cewki. Sadzę, że Almera i jej ECU w fazie cutt-off (hamowanie silnikiem) nie tylko wyłaczają wtryskiwacze, ale również cewki zapłonowe - logicznym jest - po co iskra, skoro dopływ paliwa zamkniety. Jeśli masz podpięty tam komp gazowy - głupieje on po zdjęciu nogi z gazu (wtryski odciete, cewki odcięte = 0 rmp) - wiec przestawia mieszankę na rozruch - wzbogaca ją sadząć, że silnikk zgasł - potem nagle pojawia mu sie ni stąd ni z owąd np 4000 rmp i mieszankę przycina) rada moja jest taka 1. nie musze mieć racji - moge się mylić 2. jesli mam racje niech gazownicy zabiora te kabelki z cewek i poszukaja sygnału prędkości obrotowej gdzie indziej. 3. jesli obwód zczytywania impulsów z cewki zmienia jakkolwiek rezystancję na obwodzie cewki - masz odpowiedź - dlaczego sie palą - moze to tesz wynikac ze zwarcia w instalacji gazowej i jej obwodów - prądy przepływające przez cewkę inne niz powinny moga uszkadzać tranzystory w modułach cewek. 4. odepnij te kabelki - załącz benzyne i popatrz czy jest poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.