Gość alex68 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Witam szanowne grono. Szukałem na forum ale nie znalzłem podobego objawu. W moim Nissanie N14 jest taki objaw, że cos dzwoni , (raczej szura) przy jezdzie na wyższych obrotach silnika i jest to bardzo denerwujace. Dzwięk jak mi się zdaje dochodzi od skrzyni biegów (dzwigni zmiany biegów). Gdy jadąc przycisne ręką gałke zmiany centralnie z góry dzwonienie ustaje i jest ok. To samo sie dzieje gdy jadąc na biegu puszcze gaz zaczyna dzwonić, po puszczeniu na luz ustepują te "drgania" Wchodziłem pod auto i sprawdzałem, zauważyłem tylko minimalny luz na tej dzwigni od skrzyni co jest połączona z tulejka , ale czy to moze tak dzwonić ?? Z góry dziękuje za pomoc :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alex68 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Tez tak myslalem , ale nie słychać wogóle łancuszka i co ma do tego jak nacisne gałke zmiany biegów centralnie z góry to przechodzi. Nawet jak przygazuje na wolnych obrotach to jest cisza , a gdyby padł fańcuch byłoby słychać ...chyba ze sie myle :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 a zaobacz czy masz olej w skrzyni. albo odrazu wlej nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alex68 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 a zaobacz czy masz olej w skrzyni. albo odrazu wlej nowy. To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem , "spec" od olejów powidział ze jest wszystko ok i świerzy jest Juz tak myśle że bardziej wygląda mi to na jakiś luz na jakims elemencie o dzwigni zmiany biegów ...ale gdzie ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 Takie dzwonienie- chrobotanie to jest luz na drążku zmiany biegów - u mnie jest to przy ok 80km/h -sam tego u siebie nie rozbierałem ale brat który ma N14 rozdłubywał to i powiedział, że dużo roboty z tym nie jest. Tam jakieś łączniki maja luz... Na kanale musisz to zrobić - coś w rodzaju "jabłka" i tam jest trzpień na którym trzeba dołożyc podkładki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 u mnie to samo ... ale znalazłem sposób... kiedyś tak mnie wnerwił ten dźwięk, że odkręciłem "gałkę" zmiany biegów... i ustało... więc.. ...znalazłem w garażu mniejszą i lżejszą -chyba od malucha - zakręciłem i teraz nie brzęczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 No niestety u mnie to nie działa - śmigałem bez gałki - było to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alex68 Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Szymeq to jest chyba to co było u Twojego brata :grin: Mógłbys sie jeszcze spytac brata o jakaś dokładniejsza instrukcje ?. Wchodziłem pod auto ale "jabłka" nie widziałem , chyba że jest schowane pod wydchem i trzeba zdemontowac rure, a tam jest paskudny dostęp :mrgreen: Więc jeżeli nie sprawi Ci to kłopotu wypytaj brata dokładnie :-))) , bo zmiana gałki na lekką nie pomaga . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Wypytam go - bo jutro się bedziemy widzieli :564: więc tematy wszystkie będą poruszone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alex68 Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Wypytam go - bo jutro się bedziemy widzieli :564: więc tematy wszystkie będą poruszone Nieśmiało zapytam :oops: czy wszystkie tematy zostały poruszone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 czy wszystkie tematy zostały poruszone Hmm.... jakby Ci tu powiedzieć, niestety brakło "paliwka" :oops: . Ale zdążyłem się dowiedzieć - trzeba od spodu zdjąć osłonę tłumnika i tak jest jakaś sprężyna, ją należy wymienić na mocniejszą - lub skrócić o zwój. Tak aby można było wrzucać biegi bez oporu. Następnie mozna też od środka zdjąć mieszek i siknąć oliwki do środka. To tyle - sam niedługo będę się musial wziąć za to. No potrzebny kanał lub podnośnik. Ale o co mu chodziło z tymi podkładkami do końca nie zrozumiałem :roll: . Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zicoo Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 U mnie jest bardzo podobny objaw..... "szuranie" wystepuje na 2,3 i 5 biegu przy glebszym wcisnieciu gazu, oraz podczas jazdy na luzie w chwili kiedy docisne dzwignie z.b. do lewej lub prawej strony... Jest to brdzo upierdliwy dzwiek i dobrzde by bylo to jakos 'uciszyc" :]]] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.