Gość Adam_Sz Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Czesc Zauwazylem ostatnio, ze po pewnym czasie jazdy, gdy silnik sie juz porzadnie rozgrzeje, troche ciezej kreci mi sie kierownica. Czy moze mam malo plynu do wspomagania (to ten czerwony?). Czy moze to byc objaw czegos innego ? Jelsi to plyn to jaki mam uzyc ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alain Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 moze sam plyn jest juz zuzyty ? jezeli jest ciemny to mozna go wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam_Sz Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 jest koloru wisniowego. trudno mi stwierdzic czy jest zuzyty, ponoc we wrzesniu ub.r. auto bylo serwisowane, wtedy powinni wymienic wszystkie plyny. jeszcze jedno, jaki to plyn i gdzie mozna go dostac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Jaki związek ma temperatura silnika przecież pompa wspomagania nie wytwarza takiej temperatury i nie ma to zwiazku z temp. silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam_Sz Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Akira, nie wiem, to sie pytam. A ty wiesz ? Ps. z przyzwyczajenia staram sie podawac jak najwiecej informacji, po to zeby komus bylo jak najlepiej zanalizowac sprawe i odpowiedziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Wydaje mi sie ze nie ma to zwiazku z temp. silnika. Sprawdz poziom plynu, i czy czasem nie masz za luzniego paska.ostatnio wymienialem u kumpla w golfie pasek bo tez mu szwankowało puzniej sie okazalo ze ma równiez malo plynu w zbiorniku dolalismy i jest cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam_Sz Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 ok, tak zrobie. pytanie tylko o jaki pasek Ci chodzi i jaki to dokladnie plyn ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Najlepiej wymienić pasek i płyn. Bo wtedy wiesz że wszystko jest wymienione i działa. Bo jak będziesz kombinował tylko żęby nie wymienić, to potem problem się powturzy i dalej będziesz zastnawiał się czy to nie wina paska czy płynu. A przecież auto serwisowane nie zawsze ma wymieniane takie cos jak płyn do wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 jest to po lewej stronie komory silnika nie wiem jak jest u Ciebie ale ja mam dwa paski jeden napedza alternator i jest on pierwszy a nastepniy jest to pasek wspomagania [ Dodano: Sob 20 Maj, 2006 ] Co do plynu wspomagania to zbiornik znajduje sie po lewej stronie komory silnika u gory(tak jest u mnie) taki czarny ja mam czerwony plyn hydrauliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 No dziwne... Na zimnym silniku wspomaganie działa, na ciepłym już nie (wcale, czy słabiej?)... Tak jak pisał akira sprawdź pasek od pompy wspomagania, również na ciepłym silniku (tylko najpierw go wyłącz , tzn. najpierw możesz na pracującym popatrzeć czy się nie ślizga, ale nie dotykaj niczym). Na zimnym możesz sprawdzić, czy przypadkiem sama pompa nie ma luzów na mocowaniu. Pompa wspomagania jest za silnikiem od strony kabiny (dość łatwo ją znaleźć, bo dochodzą do niej przewody od zbiorniczka układu wspomagania). Naciąg paska można regulować na kole u dołu (dostęp od spodu auta) - informacja za zieloną książką WKŁ. Wbrew pozorom temperatura silnika może mieć wpływ, bo pompa jest do niego mocowana i zgodnie z prawami fizyki ma prawie tę samą temperaturę (metale dobrze przewodzą ciepło). PS. Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem: olej do przekładni automatycznych typu dextron, ilość około 1 dm3. Częstość obsługi: sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co roku, nie wymaga się okresowej wymiany.[WKŁ] PS II. Gdyby się okazało, że musisz wymienić pompę, bo się zepsuła, to nie wyrzucaj zepsutej, bo może mi się bardzo przydać (mam skrzywione koło napędowe pompy a być może całą ośkę, na której jest zamocowane - na razie nie chce mi się rozkręcać i sprawdzać, bo wspomaganie działa dobrze...). Życzę Ci jednak, aby wystarczyła regulacja paska względnie wymiana oleju. PS. III U mnie zbiorniczek ten jest żółtawy. Oprócz zbiornika na ciecz do spryskiwaczy jest to jedyny zbiornik po lewej stronie komory silnika (patrząc od przodu auta). Ten: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam_Sz Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 bomba panowie ! Dzieki! [ Dodano: Sob 20 Maj, 2006 ] Sprawdzilem poziom plynu, wydaje sie byc ok, jest na max. Kolor ciemno czerwony. Serwis i przeglad wypada mi we wrzesniu i zastanawiam sie czy mam tak jezdzic do tego czasu czy moze tez zajac sie tym od razu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Temat nie został zamknięty... Tylko że teraz forum jest mądrzejsze od użytkownika i każdy nowy post pod starym dokleja jako edit, nie odświeżając przy tym tematu (jak odpowiadasz sam sobie, to robi się edit +data i temat nie jest przenoszony na początek....). Nie napisałeś, czy sprawdziłeś naciąg paska pompy wspomagania..... Odradzałbym jazdę z zepsutym wspomaganiem, bo kręci się jeszcze ciężej, niż bez (oprócz oporów kół masz do pokonania opory układu wspomagania....). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam_Sz Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 oka oka teraz pytanie, za tydzien jade serwisowac auto. jako ze ja nie jestem super mechanikiem i nie chce przy tym grzebac po pewnie bardziej zepsuje niz naprawie, nasuwa sie pytanie czy podczas serwisowania, kolesie zajma sie tez tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akira Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 jezeli im zasugerujesz ze cos nie tak masz ze wspomaganiem to napewno sprawdzą i naciąg paska stan pompy i stopien zurzycia plynu hydraulicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.