Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wspomaganie ?


Gość Adam_Sz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adam_Sz

Czesc

Zauwazylem ostatnio, ze po pewnym czasie jazdy, gdy silnik sie juz porzadnie rozgrzeje, troche ciezej kreci mi sie kierownica.

Czy moze mam malo plynu do wspomagania (to ten czerwony?). Czy moze to byc objaw czegos innego ? Jelsi to plyn to jaki mam uzyc ?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam_Sz

jest koloru wisniowego. trudno mi stwierdzic czy jest zuzyty, ponoc we wrzesniu ub.r. auto bylo serwisowane, wtedy powinni wymienic wszystkie plyny. jeszcze jedno, jaki to plyn i gdzie mozna go dostac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam_Sz

Akira, nie wiem, to sie pytam. A ty wiesz ?

Ps. z przyzwyczajenia staram sie podawac jak najwiecej informacji, po to zeby komus bylo jak najlepiej zanalizowac sprawe i odpowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze nie ma to zwiazku z temp. silnika. Sprawdz poziom plynu, i czy czasem nie masz za luzniego paska.ostatnio wymienialem u kumpla w golfie pasek bo tez mu szwankowało puzniej sie okazalo ze ma równiez malo plynu w zbiorniku dolalismy i jest cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

Najlepiej wymienić pasek i płyn. Bo wtedy wiesz że wszystko jest wymienione i działa. Bo jak będziesz kombinował tylko żęby nie wymienić, to potem problem się powturzy i dalej będziesz zastnawiał się czy to nie wina paska czy płynu. A przecież auto serwisowane nie zawsze ma wymieniane takie cos jak płyn do wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to po lewej stronie komory silnika nie wiem jak jest u Ciebie ale ja mam dwa paski jeden napedza alternator i jest on pierwszy a nastepniy jest to pasek wspomagania

 

[ Dodano: Sob 20 Maj, 2006 ]

Co do plynu wspomagania to zbiornik znajduje sie po lewej stronie komory silnika u gory(tak jest u mnie) taki czarny ja mam czerwony plyn hydrauliczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwne... Na zimnym silniku wspomaganie działa, na ciepłym już nie (wcale, czy słabiej?)...

Tak jak pisał akira sprawdź pasek od pompy wspomagania, również na ciepłym silniku (tylko najpierw go wyłącz ;), tzn. najpierw możesz na pracującym popatrzeć czy się nie ślizga, ale nie dotykaj niczym). Na zimnym możesz sprawdzić, czy przypadkiem sama pompa nie ma luzów na mocowaniu. Pompa wspomagania jest za silnikiem od strony kabiny (dość łatwo ją znaleźć, bo dochodzą do niej przewody od zbiorniczka układu wspomagania). Naciąg paska można regulować na kole u dołu (dostęp od spodu auta) - informacja za zieloną książką WKŁ.

 

Wbrew pozorom temperatura silnika może mieć wpływ, bo pompa jest do niego mocowana i zgodnie z prawami fizyki ma prawie tę samą temperaturę (metale dobrze przewodzą ciepło).

 

PS.

Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem: olej do przekładni automatycznych typu dextron, ilość około 1 dm3. Częstość obsługi: sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co roku, nie wymaga się okresowej wymiany.[WKŁ]

 

PS II. Gdyby się okazało, że musisz wymienić pompę, bo się zepsuła, to nie wyrzucaj zepsutej, bo może mi się bardzo przydać (mam skrzywione koło napędowe pompy a być może całą ośkę, na której jest zamocowane - na razie nie chce mi się rozkręcać i sprawdzać, bo wspomaganie działa dobrze...). Życzę Ci jednak, aby wystarczyła regulacja paska względnie wymiana oleju.

 

PS. III

U mnie zbiorniczek ten jest żółtawy. Oprócz zbiornika na ciecz do spryskiwaczy jest to jedyny zbiornik po lewej stronie komory silnika (patrząc od przodu auta). Ten:

pict0636.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam_Sz

bomba panowie !

Dzieki!

 

[ Dodano: Sob 20 Maj, 2006 ]

Sprawdzilem poziom plynu, wydaje sie byc ok, jest na max. Kolor ciemno czerwony. Serwis i przeglad wypada mi we wrzesniu i zastanawiam sie czy mam tak jezdzic do tego czasu czy moze tez zajac sie tym od razu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nie został zamknięty... Tylko że teraz forum jest mądrzejsze od użytkownika i każdy nowy post pod starym dokleja jako edit, nie odświeżając przy tym tematu (jak odpowiadasz sam sobie, to robi się edit +data i temat nie jest przenoszony na początek....).

Nie napisałeś, czy sprawdziłeś naciąg paska pompy wspomagania.....

Odradzałbym jazdę z zepsutym wspomaganiem, bo kręci się jeszcze ciężej, niż bez (oprócz oporów kół masz do pokonania opory układu wspomagania....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam_Sz

oka oka :) teraz pytanie, za tydzien jade serwisowac auto. jako ze ja nie jestem super mechanikiem i nie chce przy tym grzebac po pewnie bardziej zepsuje niz naprawie, nasuwa sie pytanie czy podczas serwisowania, kolesie zajma sie tez tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...