Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WP11 CHECK ENGINE A LPG


Gość forest

Rekomendowane odpowiedzi

Od poczatku

WP 11 2,0 SR20DE 140KM

Na pczatku po zalozeniu LPG (DT System pelna sekwencja) zdechl przplywomierz powietrza. Magik z KG Nissan Service zrobil przedstawienie skasowal pieknie ale wyczarowal z przeplywomierza od poprzedniego modelu silnika ( czesc w promocji 200) przeplywomierz kompatybilny z moim silnikiem - tj przelozyl termorezystor. za robocizne zaplacilem 240 zl.

Z tego powodu omijam ich duzym lukiem.

Teraz ( niecaly rok do kupenia) zdycha sonda lambda (pierwsza) i znika czynnik chlodzacy z klimy. A na dodatek wycieki z ukladu wspomagania.

MImo wszystko ciagle jeszcze lubimy sie z Primerka.

Pytania powstaja przy sondzie. Panowie w servisue odczytali opis bledu

zbyt uboga mieszanka no i wzroslo spalanie z 9,4 przy jezdzie bez stresu ( odczyt z kompa) na 11,0 przy jezdzie bardzo economicznej (nie wiecej niz 2500) czyli wszystko by sie zgadzalo (sonda lambda) no i pada propozycja 220zl uniwersalna ( 4 zyly)

Poszedlem do sklepu zeby to zkonsultowac bo przeciez panowie z warsztaty nie sa wspanialomyslni i nie robia nic za darmo (patrz nie prowadza sklepu z czasciami)

W sklepie pan mowi 280zl + rabacik Japonska lub uniwersalna 175 zl ale tej nie poleca, no i pewnie.

O ile sie juz zorientowalem to pierwsza sonda jest umieszczona zaraz za chlodnica pod maska na (na widoku) i nie powinno byc problemu z jej wymiana.

Mam watpliwosci czy w tym silniku pierwsza sonda jest wyposazona w czujnik tlenku tytanu czy nie no i poza tym co jest przyczyna ze ona zdechla. Winic gaz? czy przy LPG sonda bedzie zdycha c w kolko - przejechalem 15 tys na gaziku)

Warsztat mowi o sondzie 4 przewodowej a ja widze 3.???????????/

A jakie sa opinie o zamiennikach Bosch? ? warto czy lepiej dolozyc kilka zloty i wiecej sie z sonda nie pieprzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda na pewno nie zdycha od LPG. Escortem zrobiłem 70tyś na LPG i sonda działała bez problemu. Niektóre sondy potrzebują elektrycznego grzania. Czasami przepala się bezpiecznik od grzałki w sondzie i sonda faktycznie nie działa a mechanik wymienia sondę z bezpiecznikiem i bierze w sumie za bezpiecznik tyle co za sondę. Mam primerkę od kilku dni i jeszcze nie wiem jak jest przy p11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

mam podobne pytanie caly czas wiswietla mi sie na zegarach check do zapalenia tz jesli chce zapalic i przekrecam kluczyk (az sie pojawia kontrolki ladowanie, smarowanie, i wtedy pojawia sie check) i jak silnik zapala gasnie ostatnio skojazylo mi sie to z tym ze moj nissan pali 13-14 litrow :shock: gazu chyba od kad go kupilem tyle palil czyli od konca czerwca na przegladzie powiedzieli ze na wolnych obrotach jest za bogata mieszanka

i moje pytanie jest takie

 

czy to nie jest wina sondy lambda :?: :?: :?:

 

i nie wiem czy mam jedna czy 2 sondy :?: jedna siedzi chyba w kolektorze

 

prosze o odp na moje pytanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie jest wina sondy lambda

 

i nie wiem czy mam jedna czy 2 sondy jedna siedzi chyba w kolektorze

 

prosze o odp na moje pytanka

w silniku ga 16 de jest tylko jedna sonda w kolektorze wydechowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda jest do wymiany i nieprawda, że sondy nie zdychaja od gazu- jak jest zła mieszanka - i sonda pracuje na krańcowych zakresach0- szlag ją trafi bardzo szybko - obwód czujnika tlenu.

Możesz zainwestować w sonde uniwersalną pod warunkiem spłnienie kryteriów (kiedyś o tym pisałem) - przeszuukaj forum.

Widzę że "fachowcy" Cie zbywają a powód jest jeden - do d*py ustawili Ci kompa od gazu - lub co innego spieprzyli w instalacji.

Powód drugi - sonda padła niezależnie (czasem sondy padają czy jest gaz czy nie) - zbieg okoliczności.

Pojedź do nich z nową sondą - każ wymienić i niech stroją- powiedz, ze jeśli padnie to niech Ci odkupią sondę - zobacz jaką zrobią minę - pewnie powiedzą , że jesteś nie teges...

Ale to poniekąd ich problem. Instalacja ma działac a nie psuc podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, przerabiałem niedawno podobny temat, na szczęście obylo się bez konsekwencji.

 

Podstawa to prawidłowe zestrojenie mapy wtrysku kompa sekwencji.

Przy tych tańszych i mniej popularnych instalacjach potrzeba gazownika z głowa (ja trafiłem na partaczy co wogóle nie zestrajają mapy, tylko ustawiają na pałę)

Inaczej mieszanka bedzie nieprawidłowa i beda wyskakiwac bledy.

 

Przepływka od tego nie pada (chociaż u mnie tz był podejrzany zbieg okolicznosci) sonda, katalizator i owszem.

 

o konsekwencjach jazdy na zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance napisano na forum juz wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...