Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przepały w moim Sunny


Gość korsarz75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość korsarz75

Część jestem tu nowy i "słoneczko" to mój pierwszy samochód więc proszę o wyrozumiałość. Od Kwietnia mam Sunny 1.4 16V (75 KM) 1991 r. - przebieg 205.000 km. (benzyna i LPG).

Kupiłem go od znajomego więc jestem pewien, że to co mi powiedział jest prawdą. A mówił mi, iż autko pali średnio 8 litrów LPG w cyklu mieszanym. Tankuje gaz wyłacznie na markowych stacjach (Shell i Statoil) a moje średnie spalanie wynosi średnio 11 - 12 litrów LPG na 100 km. Jak na moje to przy tej pojemności odrobinkę za dużo :evil: Wymieniłem już filtr gazu (fakt zasyfiony), filtr powietrza (zasyfiony kompletnie), świece na NGK (syfne, ale jeszcze nie przepalone kompletnie). Wszystkie te zmiany wpłyneły na poprawę kultury pracy silnika (jest jeszcze cichszy i pracuje jeszcze równiej), samochód ma lepsze przyśpieszenie ale ... No właśnie ale, pali nadal 11,5 litra gazu :evil: :evil: :evil: Proszę pomóżcie - co może być przyczyną takiego przepału? Jeżdżę 40% miasto, 60% drogi powiatowe. Zwykle w 5 osób. Czy to może być to? Ktoś mi mówił, że to mogą być przewody wysokich napięć. Czy to może być to (nie są tanie)? Pokochałem tego mojego "chrupka" ale to spalanie mnie trochę osłabia...

Aha, instalację LPG mam z firmy Elpigaz z ręcznym przełącznikiem (gaz, neutral, benzyna).

Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!!! :D Wiesz co mam swoje słonko prawie z takim samym silnikiem tzn. na pełnym wtrysku i 55 KM, nie mam założonego gazu a na benzynie to mi spala średnio 10L. Także spalanie twojego autka wydaje mi się normalne. A to że znajomy Ci powiedział że palił ok 8L. to może bujda żeby opchnąć autko albo masz za ciężką nogę :lol: . Instalację gazu masz pewnie I generacji to możesz poszukać na forum jest gdzieś jak regulować spalanie gazu tylko nie wiem gdzie to było, może to pomoże

 

 

może Cię to zinteresuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle że dość sporo zależy od techniki jazdy i od tego jak go dusisz. Moje początki na LPG to też 10 L i wtedy wydawało mi się że to jest ok. Troche pośmigałem i teraz pali mi w przedziale 7,8 - 8,5 (max), jeżdże delikatnie ale nie mułowato. Zawsze hamuje silnikiem, nie wrzucam na luz! Dodam, że od kiedy załozyłem gaz wymieniłem tylko filtr powietrza. Kable i świece zostały stare i wszystko hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciek78

Eee tam. Po prostu musisz do gazownika podjechać i wyregulować.

 

Bardzo dużo zależy od sposobu jazdy - im bardziej "dusisz" tym spalanie mocno wzrasta.

Przy zwykłej jeździe powinieneś mieć spalanie 8,5 l/100 km.

Przy 5 osobach, gdy więcej km pokonujesz poza miastem wielkość spalania nie powinna osiągać takich jak Twoje rozmiarów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość korsarz75

Dzięki chłopaki! Nogę mam raczej lekką, na luzie nie dojeżdzam... W tym tygodniu wybiorę się do gazownika, niech wyreguluje wszystko i wtedy się zobaczy. Na razie dzięki za pomoc! :grin: Nissan rulez! :D

 

[ Dodano: Pon 05 Cze, 2006 20:07 ]

Hej! Dzisiaj pojechałem do gazownika. 10 minut roboty i 10 PLN mniej w kieszeni. Autko zyskało na dynamice w dolnym zakresie obrotów i wogóle jakby lepiej jeżdził :D Facet powiedział, że wszystko było totalnie rozregulowane .... Teraz tylko patrzeć i obserwować czy spalanie spadło. :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przeczytalem Twojego posta to mialem wrazenie ze sprzedalem Ci swoje auto:D tyle ze nim do domku przyjechalem:d moze jest czerwone?

do rzeczy.

mamy tak samo. silnik i instalke z ta roznica ze ja zwykle jezdze sam lub w dwie osoby i spalanie mam tak jak mowil Twoj znajomy w okolicy 8,5. pytanie czy zaczal Ci tyle palic od razu jak go kupiles czy po jakims czasie. gazownik gazownikiem ustawi Ci mieszanke dla obrotow nie odpowiadajacych rzeczywistemu zapotrzebowaniu na paliwo w czasie jazdy. jak mi parokrotnie ustawiali miesznake na lambda=1 to autem nie dalo sie jechac w pojedynke a co dopiero mowic o obciazeniu piecioma osobami. swiece filtry przewody podcisnienia dobry gaz o to musisz dbac. moj trzy razy spalil ponad dyche gazu. raz po butowaniu po miescie a dwa razy to byla rozlegulowana instalka. na wezu do miksera masz srube. jak ja skrecisz to bedzie mniej palil=nie bedzie jechal jak odkrecisz bedzie jechal=wiecej palil. wybor nalezy do Ciebie. kable WN mozesz zmienic tylko nie kupuj kabli seiwa. wez do reki orginalny kabel zobacz jak ma sztywna "otoczke" "fajki" czy ta czesc sie przemieszcza po kablu i taki mozesz sobie kupic. seiwa sa po 150plnow ale to nie jest dobry wybor. jeden mi sie upalil i teraz jezdze na jednym orginalnym. co do regulacji instalki szukaj moich postow tutaj lub postow "low" na ac nissan club i dark30. bedzie dobrze ;) choc nie wiem czy z piecioma osobami na pokladzie bo w 1,4 czuc kazdy kilogram.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. na wezu do miksera masz srube. jak ja skrecisz to bedzie mniej palil=nie bedzie jechal jak odkrecisz bedzie jechal=wiecej palil. wybor nalezy do Ciebie.

Dobrze podpowiada ci kolega!!!

Wizyty u gazowników pomagają zwykle choć niezawsze!

Ja założyłem LPG , nie wymieniłem świec do tej pory , przewodów ani filtrów wszystko bryka zrobiłem juz 14tys a na gazie bardzo dobrze chodzi. Jedna bardzo ważna uwaga!!! Tankowanie dobrego gazu to najważniejsza sprawa!Przy instalacjach mieszalnikowych troche inny skład mieszanki propan butan i twoje auto juz innaczej pracuje. Wiem co mówie! Mam tez doświadczenie z gazem z Shela! ten gaz to nipy pawer gaz! i silnik ma miec wiecej mocy ze względu na wiekszą zawartość propanu. Generalnie to na tym gazie mój sunny pali więcej. Normalnie na trasie jeżdżę do pracy w 4 osoby pali mi jakies 8,5L oczywiście normalnie jadąc . Wszelkie szaleństwa na obrotach od razu spala 10 ale więcej to raczej nie. Na wężu do mieszalnika mam silnik krokowy który reguluje dopływ gazu i dodatkowo w jednej obudowie jest pokrętło ręczne. Czego to nie wymyślą. Zobacz zdjęcia w dziale FILMY I ZDJĘCIA tam sunny b12 i zdjęcie silnika. Możesz delikatnie podregulować sam pamiętając wcze sniejsze ustawienia, skorzystaj z porad kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość korsarz75

Beżowy metalik :D Autko po regulacji jeździ zupełnie inaczej - szybciej się zbiera na niskich obrotach. Po zakupie pierwszy raz zatankowałem go na maxa i spalił mi 9 litrów. Później co tankowanie to autko pół literka sobie dorzucało. Do dychy jeszcze przeżyłem ale te 11,6 mnie dobiło. A poza spalaniem to autko - luzik. Odpalam i jadę. Nie chcę zapeszyć, ale znajomy w Lagunie co chwilę coś grzebie - a to sonda, a to kolektor, a to jakaś pompa. A u mnie nic - nie znam problemu. Rdza go nie rusza, silnika prawie nie słychać, oleju nie bieże. A tak z innej beczki. N14 ma antenę od radia chowaną w słupek. Słoneczko kupiłem już z urwaną anteną. Za nową w serwisie zawołali 200 PLN :shock: Czy można dopasować do słoneczka antenę z innego auta? Podobną widzałem w TICO :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja podobna widzialem na swifcie z okolic 90-92 roku ale kupilem komplet na allegro z rozbitka za 120. w sumie zauwazylem ze aby antena zadzialala to musi byc wyciagniety najcienszy segment i troche grubszy. pewnie jakies styki za to odpowiadaja. pewnie sam pret da sie wymienic ale antena to jedna calosc razem z pretem, jego plastikowa rurka, plastikiem mocowanym do dachu, przewodem i wtyczka. wymiana to niezle cyrki:D

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do anteny to mam ten sam problem, poprostu nie mam tej anteny a w B12 ona jest w słupku właśnie. miałem dziure i teraz jest zaklejona że tak powiem izolacją tyle że nie widac tego dopiero po dokładnym przyjrzeniu się . Pasowałem już od TICO ale ta obudowa plastikowa jest z długosci za krótka. Do tej pory nie załatwiłem tej anteny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... na pewno coś dopasujesz

ja już rok jeżdżę z anteną wysuniętą na stałe i nic się złego nie dzieje- jak Ci wystająca antena nie przeszkadza, to dopasuj coś i zapomnij o problemie...

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Co do spalania to przy silniku E13S (gaźnik dla niezaznojomionych) i instalacji lovato (najprostszej) na trasie potrafię zejść do 7,5 l na setkę specjalnie nie oszczędzając (prędkości 120 - 130 i częste wyprzedzanie) ale wiem, że gdy w mieście chcę trochę poszaleć (zbiera się dopiero powyżej 3500 rpm) to i 12 jest do zdobycia...:)... Podważę zdanie kolegów ale dobra regulacja (może nie tylko gazu ale i w moim przypadku gaźnika) potrafi zdziałać cuda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość korsarz75

To znowu ja :mrgreen: Wyjeździałem już cały zbiornik i po wizycie u gazownika spalanie spadło o dwa litry - teraz średnio spalił mi 10 litrów. 3/4 w mieście i 1/4 na trasie. Porównując podane przez Was wartości to nadal spala za dużo. Czy na spalanie może mieć wpływ sonda lamda? Ile będzie kosztowała wymiana (zamiennik)? A może przewody wysokich napięć? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody podniśnienia (pod filtrem powietrza gumowe węże) mogą być sparciałe i dostaje lewe powietrze. Możesz delikatnie przyspieszyć zapłon (u mnie spalanie spadło do 8l LPG - w mieście :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...