Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P10 2.0 Diesel - problem z uruchamianiem


Gość Pawełek40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pawełek40

Proszę o pomoc. Od niedawna jestem właścicielem Primery P10 2.0 Diesel z 1995 roku. Zimny silnik zapala bez problemu, natomiast gorący muszę długo kręcić. Najgorzej jest, gdy autko postoi jakieś 20 - 30 minut. Czy ktoś miał podobny problem? Co może być tego przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc. A przy okazji...jaki olej zalecalibyście do silnika? Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów - Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ile przebiegu ?? jaki olej był do tej pory ?? możesz zalać półsyntetyk ale jak zacznie "ciec" z silnik a to natychmiast lej minerał

 

2. hymm.... czy filtry masz nowe (zwłaszcza paliwa)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik zapala bez problemu, natomiast gorący muszę długo kręcić.

 

"długo" - pojęcie względne u mnie jest tak jak jest zimny to pali dosłownie z półobrotu (jak norris :D) a jak jest ciepły to 1,5 nawet czasem do 3 obrotów. Przedstawię temat z doświadczeń mojego sąsiada (P10 2.0D) robił rózne rzeczy aby w/w problem wyeliminować łącznie z gruntowną regeneracją pompy paliwa (ok 450 PLN - ponoć rozszczelnienie i spadek ciśnienia początkowego przy zapłonie) a pomógł banał wymiana szczotek w rozruszniku - pali jak dziecko. Nie wykluczone że wszystkie te rzeczy w sumie pomogły. Sam przymierzam się kiedyś to zrobić ale mi to aż tak nie przeszkadza. Co do rozrusznika poszperaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

czy w tym silniku układ sterujący załącza świece zawsze czy tylko przy zimnym silniku?

jeśli przy zimnym tak a przy ciepłym nie, to musisz zainstalować prosty układ który załacza świece zawsze i na pewno pozbędziesz się problemu tanim kosztem. Pewnie stary silnik nie ma juz prawidłowej szczelności i cięzej o samozapłon, dlatego każdorazowe podgrzewanie świecami powinno zlikwidować problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primera 2.0 d

Miałem podobny problem z zapalaniem ale u mnie za każdym razem cięzko palił czy zimno czy ciepła okazało sie ze są drobne wycieki spod uszczelki głowicy i źle ustawiony rozrząd. Pomogło wymiana uszczelki i dobre złożenie rozrządu i teraz pali jak malutki poprostu super.

czy zimny czy ciepły jedno podgrzanie swiec i odrazu zaskakuje. Jak zegarek. mimo to ze okazały sie jeszcze do wymiany pierścienie ponieważ puszczają olej i kopci nie samowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawełek40

Nie wiem co mogą mieć z tym wspólnego szczotki w rozruszniku. Rozrusznik kręci normalnie zarówno ciepły jak i zimny. Wczoraj wymieniłem rozrząd, oleje w skrzyni i w silniku, płyn chłodzący i hamulcowy. Niby wszystko jest w porządku. Dodam jeszcze, że silnik puszcza dość dużą czarną chmurę po zapaleniu. Nie bierze jednak oleju, więc chyba kompresja jest dobra. Spaliny nie są niebieskie. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, ale dzięki za rady...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mogą mieć z tym wspólnego szczotki w rozruszniku.

zmiana temperatury=zmiękczenie docisku szczotek i spadku prędkości rozrusznika rzędu kilku % a tego raczej nie będziesz w stanie po prostu usłyszeć

Dodam jeszcze, że silnik puszcza dość dużą czarną chmurę po zapaleniu.

świadczy to o spaleniu zbyt dużej ilości paliwa - co z kolei mówi nam o tym że popma wtryskowa podaje paliwo już przy pierwszym obrocie a samozapłon następuje dopiero jak rozrusznik "rozbuja" silnik.

Zresztą ja nie nakłaniam Cię do wymiany szczotek, rób co chcesz tylko pisze co było rozwiązaniem analogicznego przypadku. Jak usuniesz tą usterkę to koniecznie napisz - jestem zainteresowany ;). Sam mam ten problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełek40 napisał/a:

Dodam jeszcze, że silnik puszcza dość dużą czarną chmurę po zapaleniu.

To normalene, że po długim pompowaniu ropy do cylidrów jak w końcu zaskoczy to nie przepali wszytkiego co tam się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jasiu666
moim zdaniem jesli wymianiales paski to ci rozregulowali pompe :-)

 

jestem za

 

.. dobra regulacja pompy w silniku CD20 to podstawa... i jak najdalej od "fachowców", którzy ustawiają pompę "na oko"..

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedogrzane cylindry - i stąd cięzko odpala, lub swiece żarowe podłe - dłużej (zimny) załaczone jeszcze sie rozgrzeją, ciepły - nawet nie drgną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawełek40

Jeszcze kilka szczegółów...myślę, że wymiana rozrządu została wykonana fachowo. Autko gorzej odpalało też przed tą wymianą. Z drugiej jednak strony, po tym wszystkim, co wyczytałem w Waszych postach, zastanawiam się, czy to próbować naprawiać. Chodzi o tych pseudo mechaników. Mogą mi wciskać różne głupoty a ja i tak nie będe wiedział jaka była prawdziwa przyczyna. Moje autko bardzo mało pali i to jest dla mnie niezmiernie istotne. Codziennie dojeżdżam nim do pracy ( 140 km w dwie strony). Na razie , gdy jest rozgrzane, pali po około 3...4 sekundach. Boję sie, że jak mi zaczna grzebac, to spieprzą coś innego. Dlatego podjąłem decyzje...na razie nic nie robie i czekam, czy problem zacznie sie pogłębiać. Znalazłem wprawdzie podobno dobry serwis BOSH SERVICE, ale załamuje mnie to, że autko trzeba im zostawić i oczywiście nie ma wstępu na halę napraw. Już raz się na tym przejechałem w serwisie VW ( Golf 2 ). Zamówili mi tam jedną niepasującą część, zregenerowali starą a za nową wystawili fakturę...fajansiarze. Nie mam już zaufania do serwisów, które nie wpuszczaja klientów do hali napraw. To śmierdzi na odległość. Pozdrawiam Was serdecznie i cieszę się, że zareagowaliście na mój problem. Cieszę się, że jestem w klubie Nissana i z ciekawością czytam Wasze posty. Myślę, że przed zima wymienię świece żarowe i może te szczotki alternatora. To nie zaszkodzi...Pozdrawiam...papa

 

[ Dodano: Sob 10 Cze, 2006 20:59 ]

Sorki...chodziło mi oczywiście o szczotki rozrusznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się dołączyć do porad... Mam P10 2.0 D . Miałem ten sam problem pod koniec zimy. Koledzy mówili, że silnik już ma słabą kompresję i takie tam... Padł mi akumulator, więc kupiłem nowy. Niestety obiawy takie jak u Ciebie nie ustału. Znaczy pali zimny od "tyknięcia" a ciepłym trzeba kręcić. No i pewnego pięknego dnia wogóle nie zakręcił. Okazało się że od jakiegoś czasu jedna szczotka już wisiała i nie pracowała. Rozrusznik nie pracował pełną mocą. Po wymianie szczotek silnik zapala natychmiast niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Ja mam przebieg 225 tyś km. Myslę, że u Ciebie też szczotki mogą się kończyć. Myślę, że możesz postawić na to. Możesz to zrobić sam jeśli masz mozliwości, albo oddać rozrusznik np. do Bendix'a. Niestety najtrudniejsze w tym wszystkim jest wymontowanie rozrusznika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie szczotek silnik zapala natychmiast niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Ja mam przebieg 225 tyś km. Myslę, że u Ciebie też szczotki mogą się kończyć. Myślę, że możesz postawić na to.

oki skusiłem się - w poniedziałek wymieniam szczotki - co do efektów nie omieszkam napisać

lub swiece żarowe podłe

apropos tych świec u mnie wszystkie sprawdzone - są ok; co do regulacji pompy (a ściślej kąta) to czynność obowiązkowa. Tylko że u mnie ta regulacja znacznie poprawiła ogólną pracę silnika(opisałem to przy okazji innego tematu) łącznie z zapalaniem na ciepłym silniku ale nie wyeliminowała go całkowicie - ale - zobaczymy w poniedziałek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

to przecież dawno było mówione że stary silnik nawet gdy jest ciepły potrzebuje dobrego podgrzania. Załóż systemik do dłuższego grzania świec przy wysokiej temperaturze silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem przyczynę. Pomógł mi p_flori. Ostatnio podgrzałem świece trzy razy i silnik odpalił dużo szybciej. Dzięki!!!

 

To oznacza ze masz slaba kompresje, podjedz gdzies i niech ci sprawdza bo w zimie moga byc problemy. U mnie ostation padly dwie swiece zarowe ( LDV z allegro ) i gdyby nie to ze cos robilem przy silniku nawet bym tego nie zauwazyl. Silnik palil rano na dwoch swiecach bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam, ja tez mam podobny problem: na zimny pali bezproblemowo a na cieplym ma klopoty, wymienilem pasek rozrzadu i przy okazji ustawili mi kont wtrysku ale objawy nie ustaly :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...