Gość RS81 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 witam zakupilem tarcze i klocki (bo stare sie juz prawie skonczyly na tarczach przejechane 120 kkm) moje pytanie brzmi czy jest jakas wieksza filozofia lub problem ktore moga mnie spotkac przy wymianie z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 ... to ja sobie chętnie posłucham... :> bo mnie to też czeka pozwolę się jeszcze przy okazji zapytać, jaka powinna być siła/ skuteczność hamowania (u mnie aparatura na przeglądzie wykazała: przód- 1900N, tył- 500N) pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 wszystko sieeeee moze zdarzyć jakto mówią słowa piosenki ale generalnie jeśli do tej pory hamulce miałeś sprawne to nie powinieneś miec problemów jeśli nie to możesz spotkac sie zapieczonym tłoczkiem albo prowadnicą ale wszystko jest do zrobienia warto by zaopatrzyc sie w smar miedziowy powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba.mak1 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 ja jestem po wymianie właśnie tarcz i klockow i obyło sie bez problemow wiec myśle ze nie ma z tym tyle problemow a jaka roznica po wymianie Mnie tarcze kosztowały 82zł sztuka a klocki 93zł lucas-y a jak u was ceny sie kształtuja? Mam nadzieje ze nie przepłaciłem :mrgreen: Pozdrawiam i zycze powodzenia w wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 jak u was ceny sie kształtuja Tarcze hamulcowe -najtańsze 59zł/szt JC -Japan Line bardzo poczciwe 83zł/szt -Brembo 110zł/szt -ATE 120zł/szt Klocki hamulcowe -KASHYAMA 50zł ceny z Allegro LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 hej! zamierzam sie dzis przyjrzec hamulcom z tylu, dlatego mam pytanie- jak w miare szybko i nie napinajac sie wiele zwalic bebny hamulcowe (wiem, ze cos gdzies wkretakiem mozna podwazyc, zeby latwiej zeszly)?... chetnie poczytam porady i wskazowki 8) pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekGP Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Odkręcasz koło, obstukujesz bęben młotkiem i powinien zejść. Tylko przypadkiem nie zaciągnij ręsznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Ze zdjęciem bębnów z tyłu raczej nie powinieneś mieć problemó jak zrobisz tak jak powyżej a jeśli to nie pomoże to spróbuj zwolnić cienkim wkrętakiem samonapinacz przez otwór w tylniej ściance bębna. Na słabe hamulce z tyłu mają duży wpły właśnie te cholerne samonapinacze, które "przechodzone" przestają się same napinać Rada podkręcić je nieco ręcznie na zdjętym bębnie (tak aby dał się założyć) i powinno być oki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 ... no więc dobrałem się wczoraj do tylnych hamulców, i co się okazuje: - bębny wyglądają w porządku- zjechane równo na głębokość ok. 0,5mm - okładziny mają grubość od 2 do 3mm - cała reszta wygląda dobrze- posikałem (na razie) smarem w sprayu tu i ówdzie A teraz mam pytanie- jaka jest minimalna grubość okładzin? Bo coś mnie się zdaje, że są one ciut za cieńkie. Pozdro! Dzięki za poprzednie podpowiedzi... i za kolejne również 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sieszput Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 a ja jeszcze z innym pytankiem zamiezam zmienic klocki chamulcowe z przodu i nie wiem czy sie nie zapowietrza przy zdejmowaniu starych, wiecie o co mi chodzi mam nadzieje bo za bardzo nie umiem opisac sprawy czekam na porady i rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jerzy kamiński Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Po zdemontowaniu koła i zdemontowaniu zacisku trzeba wcisnąć równo tłoczek i niepowinno się nic zdarzyć , trzeba również sprawdzać poziom płynu hamulcowego gdy będzie go mało dolać gdyż tą drogą może dostać się powietrze.pozdrowienia Jerzy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Okładziny masz już raczej kwalifikujące się do wymiany... 2 mm to już nie ma sensu ich zakładać... Przy wymianie klocków faktycznie sprawdź najpierw poziom płynu ale nie może go być za dużo bo przecież będziesz cofał tłoczki!!!! Wepchnij je praktycznie do końca, załóż nowe klocki, zakręć zacisk i jeśli wtedy jest jeszce mało płynu to dolej zanim naciśniesz hamulec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 No i pamietaj o czyszczeniu prowadnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sieszput Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 dzieki panowie za rady a dzis wielka prawda pbo do niemiec jade dzis wieczorem i tak sie zastyanawiam czy moj nismo mnie nie zawiedzie i sie nie rozkraczy hehe trzymajcie kciuki i jeszcze raz dzieki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiano7407 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 jak u was ceny sie kształtuja widzisz ja za klocki rixenberg(firma ate je robila ale produkcji zaprzestano i kupilem je za 55 zl na przód) poniewaz wysprzedawalem je i sobie kupilem a z tego co słyszalem to warto jest je zalozyc. teraz zastanawiam sie czy nie kupic sobie tarcz nawiercano nacinanych ale w tym wypadku koszt jest spory:)) chyba mnie nie stac narazie! :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 U mnie na badaniu technicznym też wyszło z tyłu około 600 N. Ale sprawdzałem klocki i tarcze i wyglądają ok, Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikolek Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Halski sprawdź czy działa korektor siły hamowania , czy tłoczki w zaciskach pracują no i najważniejsze płyn hamulcowy pochłania wilgoć z powietrza i powinno sie go wymieniać co ok 3 lata bo wraz ze wzrostem zawartości wody w płynie cały układ jest narażony na korozje i obniża sie temperatura wrzenia płynu,nie pamiętam jakie są dokładnie parametry ale np. nowy płyn ma temp.wrzenia 200 stopni to powiedzmy taki 3 letni może sie zagotować przy 120 oczywiście to zależy od warunków jego eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 A jak sprawdzic korektor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikolek Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 A więc ...najpierw sprawdź czy twoje auto go ma?? bo moje nie i sunny chyba wszystkie nie mają, nie jestem na 100%pewny a to ze względu na konstrukcje zawieszenia nie może być pod autem bo sunny ma zawieszenie niezależne wszystkich kół a pod autem stosuje sie korektor razem z belką która łączy koła jednej osi i jest on zamontowany zamiast trójnika na przewodach hamulcowych (tył), od korektora odchodzi taka wajcha właśnie do tej belki połączona z nią za pomocą sprężyny. jak sie odłączy tą sprężyne od belki to ta wajcha powinna sie dać poruszyć jeżeli nie jest zatarta a i nie zawsze połączenie jest za pomocą sprężyny, zaczynam ci robić wykład na temat hamulców . Sprawdz tylko czy tłoczki w zaciskach da się poruszać bo piszesz że sprawdzałeś klocki i tarcze a o sprawności zacisków czy,cylinderków nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 W N14 na pewno są kolektory. Są 2 na każde koło. Bardzo łatwo je znaleźć. Jak się odkręci koło to powinno być je widać. Jest tam taki pręt łączący je z wachaczem i na nim jest dwustronna regulacja. Ja u siebie skręciłem go maksymalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Ok dzieki jak tylko wróce to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kit Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 To ja sie podepne pod temacik. Przeszukałem forum ale tak do konca nie rozwiałem wszystkich watpliwości. Nadszedł czas na wymiane klocków, i mam pytanko jakie kupic? Najważniejsza rzecza jest zeby dobrze hamowały i przede wszystkim nie piszczały (bo nie ma nic gorszego od piszczacych hamulców :< ) Co polecacie, nadmienie tylko ze mimo iz nie ma czym to czasem lubie przycisnac wiec wolałbym zeby raczej były odporne na nagrzewanie. Jakies rady? I przy okazji (bo nie bede drugiego tematu zakładał) - jakie dobre piora do wycieraczek polecacie (najlepiej grafitowe)?? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Nadszedł czas na wymiane klocków, i mam pytanko jakie kupic? Najważniejsza rzecza jest zeby dobrze hamowały i przede wszystkim nie piszczały (bo nie ma nic gorszego od piszczacych hamulców :< ) Co polecacie, nadmienie tylko ze mimo iz nie ma czym to czasem lubie przycisnac wiec wolałbym zeby raczej były odporne na nagrzewanie. Jakies rady? Ja mam założone "MK KASHIYAMA CORP." I spełnają powyższe warunki. Jesli masz kogoś w W-wie to moge podać namiar gdzie mają je prawie od ręki i w dobrej cenie. PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kit Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 No własnie raczej wolałbym kupic w krk, ew wysyłkowo (sklep,allegro) (tylko ze wtedy musiałbym swieta jeszcze przejezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Sprawdz czy w krk jest oddział CER Motoru lub FOTA Czesci samochodowe oni powinni to miec na90% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.