Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

hamulce


Gość RS81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W JC Auto powinni mieć (przynajmniej na stronie pisza ze jest), ale mam jeszcze pytanie czy nie lepsze by były np. FERODO, kumpel mówił ze sa ok, tylko podobno sa "twarde" i szczególnie jak sa zimne to lubia piszczec.

 

Ktoś ma porównanie tych dwóch klocków bo nie kupuje sie ich co miesiac a niechce wtopic w takie które piszcza :?: :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na takie temperatury to moje nie piszczą.

Klocki FERODO nie powinny piszczeć z tarczą FERODO bez względu na temp.otoczenia ani rozgrzanie tarcz i klocków ale to nie jest wyznacznikiem.

Moja propozycja zapytaj portfela co on na ten temat, mój np. nie lubi dopłacać tylko za firmowy znaczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kasa to akurat nie problem, (tarcze to mam jeszcze oryginalne fabryczne), a wole miec pewność ze niebeda piszczec nawet kosztem kilku złotych ;)

Dlatego wole sie spytac niz pożniej po miesiacu wymieniac (bo czego jak czego ale pisków to moje uszy nie zniosa ;/ )

 

[ Dodano: Czw 27 Gru, 2007 14:26 ]

No to jeszcze jedno pytanie, bo zauważyłem ze w JC Auto maja MK KASHIYAMA za 49zł i AKEBONO za 73zł.

Jak już pisałem wole dołożyć i mieć spokój niz oszczedzac i poźniej narzekać.

O Akebono na internecie z tego co zauwazyłem nawet dobrze sie wypowiadaja ludzie.

 

Ktos z was moze miał te klocki? Jak się sprawowały w Sunny'm?

 

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego Kit powiem Ci, że ja mam teraz klocki z JC KASHIYAMA wcześniej miałem FERODO. Te pierwsze według mnie są twarde, na początku hamowania troszkę piszczą. Te drugie są miękkie, nie piszczą o wiele lepiej hamują, ale mają wadę -szybko lecą oraz cena jest wyższa. Ja napewno wróce do FERODO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade.

Tylko mnie dziwi to ze co do Ferodo to słyszałem opinie dokladnie odwrotna tzn. ze sa twarde i jak sa zimne to lubia przypiszczec (moze to zalezy od tarczy rowniez?).

 

Wiec raczej ferodo nie bede sprawdzał mimo wszystko - tylko zastanawiam sie czy jest sens dokładac do Akebono (czy rzeczywiscie sa lepsze od Kashiyama). :?: :|

 

[ Dodano: Pon 31 Gru, 2007 15:51 ]

Mam jeszcze jedno pytanie.

 

W katalogu internetowym Foty sa rożne klocki np. ATE i Textar.

Ate - System hamulcowy: Akebono

Textar - System hamulcowy: Sumitomo

 

W katalogach pisze ze pasują do n13 1.3 - w takim razie czym one sie różnią i czy rzeczywiście nie ma znaczenia jaki to jest typ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Kolega Kit zapomnial o watku? Trudno!

 

PYTANIE: Co sadzicie o dolozeniu pare peelenów wiecej i kupieniu tarcz wentylowanych i nacinanych + klocki (np.ferodo lub brembo) może ktos testowal taki zestaw zastanawia mnie jak duza roznica jest w drodze zatrzymania na suchej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w zasadzie wszystko dzialalo poki nie zdjalem bebna, nacisnalem na pedal ham by sprawdzic czy dziala ok i dzialalo a teraz nie mam recznego w tym kole! gdzie ten samoregulator ? w srodku w bebnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko

a ja mam takie pytanie: Jakie klocki byly oryginalnie pakowane do sunnego ? N14 I czy nie lepiej zalatwic oryginalne jesli nie chcecie oszczedzac na klocach? Ja osobiscie uwazam ze co oryginalne to oryginalne a na hamulcach nie ma co oszczedzac w koncu chodzi o bezpieczenstwo ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko

wiem ze sa lepsze rozwiazania ale nie tańsze a to co oryginalne to mamy pewność ze skuteczność naszego chamowania bedzie zblizona do tej skutecznośći jaka byla na poczatku. Oczywiscie nie mowie ze wszystko co nie orginalne jest do bani ale mysle ze orginal to rozsondny wybór miedzy cena a skutecznością. Wiem ze brembo to lider w tej dziedzinie ale ilu z przeciętnych użytkowników na nie stac ? I mysle ze nie wszyscy zaraz jeżdżą po gurach gdzie chamulec jest prawie ciagle używany i wątpie ze wiekszosć z nas podjeżdza do każdego skrzyżowania z ostrym hamowaniem.

 

Co do pytania: Jakie są orginalne klocki w sunnym N14? (chodzi o firme) gdyz chce orginalne a tez bede musial wymienic niedlugo

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko

nawet bym sie nie spodziewal takiej ceny ;) 170zl to zeczywiscie nie majatek. Ja jednak jak bede wymienial to i tak kupuje tylko same klocki hamulcowe a tarcze mam orginalne i dosc grube wiec je przetocze i bedzie grala gitara :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

a ja mam nieco inny problem z hamulcami, mianowiecie ostatnio na drogę z nienacka wyskoczyły mi 2 konie i dopiero wtedy zauwazyłem ze hamuje mi praktycznie sam przód a tył śpi. rozmawialiście tu o różnyych korektorach siły hamowania ale nie o takim jak mój. zamieszcza poniżej zdjecie i proszę o pomoc jak to się reguluje i jak sprawdzic czy w ogóle działa. nissan sunny 1994

 

[ Dodano: Nie 07 Wrz, 2008 10:55 ]

oto zdjecie mojego korektora

 

[ Dodano: Nie 07 Wrz, 2008 11:01 ]

nie wiem czemu nie mogę wkleić mojego zdjecia.... ewentualnie mail belcho99@o2.pl mogę przesłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

belcho99 u mnie było tak samo. dwa razy depnąłem mocniej w hamulec to przód się pali a tył zimny. niestety u mnie to nie jest wina kolektora ani klocków i tarcz, to wina zacisków. Zaciski stosowane w tych modelach mają skłonność do zastawania się, (smar, tłuszcz, brud i wychodzi brak hamulca) musiałem rozebrać w iment zaciski, kupić zestaw reparaturek (gumeczki) do hamulców za 10zł od koła, poskładałem wszystko od nowa i jest super. tylko maiłem problemy z zaciskami, wszystko było tak zastane, przyrdzewiałe ze musaiełm podgrzewać zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

 

Tym razem przyszedł czas wymiany szczek z tyłu.

I mam pytanko co najlepiej kupic? Co polecacie?

 

Zastanawiałem sie nad ATE (dość niedrogie 54zł) albo KAGER'em (ale już droższe bo 83zł).

Z przodu mam klocki ATE i sobie chwale ale nie wiem jak jest z jakościa szczęk?

 

(hmm sprawdzałem ceny i powiem tyle że w Intercarsie chyba im coś odbiło - ATE ten sam model cenia na 114zł, a za 45 maja JC Auto co do czesci z ta nazwa na pudełku mam alergie - miałem pare różnych czesci i z jakoscia jest bardzo roznie :511: )

Za to w Fota ceny maja już w porządku. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT Widzę, że kolega często używa ręcznego:)

Ja mam już 3 lata słoneczko i szczęki nadal są w kondycji.

W zeszłym roku kupiłem z zamiarem wymiay, ale okazało się, że jeszcze nie pora na wymianę. Jak będe w domu rodzinnym to napiszę jakie kupiłem (w JC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie za często :P

 

Ja już nie pamietam czy wymieniałem czy nie (jakies 5 lat go mam). A ręcznego to juz nie było w ogóle i na jedno koło z tyłu to już chyba nie hamowało albo słabo.

I nie kupiłem ATE bo nie było, wziąłem MK Kashiyama (i kupiłem w Japan Cars Accord bo w FOTA mieli tylko jakies włoskie dziadostwo za 30zł chyba) - cena podobna i ponoć dobre - zobaczymy.

 

Po rozebraniu okazało sie że okładziny jeszcze w miare ok - ale jak już miałem rozebrane to wymieniłem. A co do działania to czas robi swoje, tym bardziej w starszych autach. Wiec trzeba było porozpiekać linki i ogólnie oczyścić, oraz rant skasować na bębnie. Teraz tylko sppokojnie dotrzeć okładziny i mam nadzieje ze bedzie ok :one:

 

Ale czeka mnie kolejny wydatek - amortyzatory. Z tyłu już jeden chyba w ogóle nie trzyma (a w tamta zime to nawet zamarzł :P ) i z przodu też zaczynam mieć podejrzenia że sie kończy (albo coś w wahaczu sie wybiło bo raz że coś stuka a dwa przy hamowaniu mocnym tak jakby lewy przód bardziej nurkuje :|

To sie zobaczy - tylko ze kayaby do tyłu 320zł ;/ - nie zna ktoś gdzie maja taniej Kayaby?? :?:

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. Szukam i szukam i nic nie widzę. Na dzień dzisiejszy nie mam możliwości rozmontowania zacisku w moim sunnym N14 więc szukam tutaj. Interesują mnie wymiary tłoczka do tego zacisku a w zasadzie jego wysokość bo fi będzie coś 48mm. Sprawa dość pilna bo stare tłoczki przyrdzewiały i deko hamują a klocków i tarcz szkoda. Ktoś to przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...