Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] ogrzewanie tylnej szyby- gaśnięcie silnika


Gość mabomber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i nissana primery 2.0 TD. (1997 r)

Okazało sie , ze moje autko ma pewną ciekawą przypadłość, która objawia sie gaśnięciem silnika po nagrzaniu sie tylnej szyby.

Wczesniejszy włascieciel podobno był u kilku elektryków jak i w serwisie, ale niestety nikt nie potrfił pomóc. Program diagnostyczny podaje, ze jest za duży pobór prądu w momencie zgaśnięcia silnika. Co ciekawe , nie dzieje sie to bezpośrednio po włączeniu ogrzewania szyby, a po jej nagrzaniu.

Jeśli ktos mógłby pomóc, to byłbym wdzięczny.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz źle połączony przekaźnik od grzania tylnej szyby. Po rozłączeniu tylnej szyby - grzania - musi on zwierać cos i pada napięcie - silnik gaśnie. Dobierz sie do przekaźnika i sprawdx co tam jest połączone i do czego. Moze sam przekaźnik zwiera (przebicie wewnętrzne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był przekaźnik źle podłączony to by było raczej od razu.

1 Czy to się dzieje w momencie wyłączenia ogrzewania???????

1 Czy wystarczy że trochę pochodzi na ogrzewaniu???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wypowiedzi Waldek dodałbym taką radę: podłącz amperomierz do tylnej szyby i zobacz jaki jest pobór prądu w czasie załączenia, grzania i w momencie wyłączenia ogrzewania szyby.

 

Może zrobić tymczasowe podłączenie tylnej szyby (łącznie z przekaźnikiem) i zobaczyć co się będzie działo?

 

hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze jest za duży pobór prądu w momencie zgaśnięcia silnika

 

Prawdopodobnie

1.podczas rozłączenia ogrzewania robi się gdzieś zwarcie w obowdzie głównym ogrzewania (tylko tam mogą wytrzymać zabezpieczenia duży prąd)

2 duży prąd powoduje spore obciążenie na alternatorze i na wolnych obrotach silnik ma zbyt mały moment żeby się nie udusić (lub jest duży spadek napięcia)

3 sprawdź przekaźnik lub zrób jak podpowiada Grisza osbny obwód "na pajączkach" i zobaczysz czy ci będzie gasł

4 Możliwość np. krzywa zwora od przekaźnika lub krzywe styki i w momencie odpadania przekaźnika jeden styk trzyma jescze na plusie a drugi już zaczyna zwierać z minusem i wtedy tylko w momencie odpadania przekaźnika może się robić zwarcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...