Gość mabomber Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Witam Jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i nissana primery 2.0 TD. (1997 r) Okazało sie , ze moje autko ma pewną ciekawą przypadłość, która objawia sie gaśnięciem silnika po nagrzaniu sie tylnej szyby. Wczesniejszy włascieciel podobno był u kilku elektryków jak i w serwisie, ale niestety nikt nie potrfił pomóc. Program diagnostyczny podaje, ze jest za duży pobór prądu w momencie zgaśnięcia silnika. Co ciekawe , nie dzieje sie to bezpośrednio po włączeniu ogrzewania szyby, a po jej nagrzaniu. Jeśli ktos mógłby pomóc, to byłbym wdzięczny. Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 masz źle połączony przekaźnik od grzania tylnej szyby. Po rozłączeniu tylnej szyby - grzania - musi on zwierać cos i pada napięcie - silnik gaśnie. Dobierz sie do przekaźnika i sprawdx co tam jest połączone i do czego. Moze sam przekaźnik zwiera (przebicie wewnętrzne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Gdyby to był przekaźnik źle podłączony to by było raczej od razu. 1 Czy to się dzieje w momencie wyłączenia ogrzewania??????? 1 Czy wystarczy że trochę pochodzi na ogrzewaniu??????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Griszka Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 do wypowiedzi Waldek dodałbym taką radę: podłącz amperomierz do tylnej szyby i zobacz jaki jest pobór prądu w czasie załączenia, grzania i w momencie wyłączenia ogrzewania szyby. Może zrobić tymczasowe podłączenie tylnej szyby (łącznie z przekaźnikiem) i zobaczyć co się będzie działo? hmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mabomber Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 dzieje sie to po około 3 minutach od włączenia ogrzewania a jaka jest przybliżona prawidłowa wartość poboru prądu ogrzewania tylnej szyby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ze jest za duży pobór prądu w momencie zgaśnięcia silnika Prawdopodobnie 1.podczas rozłączenia ogrzewania robi się gdzieś zwarcie w obowdzie głównym ogrzewania (tylko tam mogą wytrzymać zabezpieczenia duży prąd) 2 duży prąd powoduje spore obciążenie na alternatorze i na wolnych obrotach silnik ma zbyt mały moment żeby się nie udusić (lub jest duży spadek napięcia) 3 sprawdź przekaźnik lub zrób jak podpowiada Grisza osbny obwód "na pajączkach" i zobaczysz czy ci będzie gasł 4 Możliwość np. krzywa zwora od przekaźnika lub krzywe styki i w momencie odpadania przekaźnika jeden styk trzyma jescze na plusie a drugi już zaczyna zwierać z minusem i wtedy tylko w momencie odpadania przekaźnika może się robić zwarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.