Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czy to bedzie przegub?


Gość wude40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

podczas skrecania w prawo słychac dosc głośne stukanie. Prawdopodobnie jest to wina przegubu, jak myslicie?

Ile taki nowy przegub moze kosztowac i czy sa jakies polecane firmy tych ze przegubow?

Czy wymiana jest kosztowna??

 

[ Dodano: Sro 14 Cze, 2006 00:02 ]

na allegro znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109784886

albo cos takiego:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=108937432

Ktory polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

No to wymiana nie jest droga aż tak strasznie. Co do ceny to taka jak na allegro a jaka firma to niestety tego nie wiem jaka najlepsza, ale przegubys się krzywią, gdy jeździć z piskiem na zakrętach, lub robisz "bączki". Wiec teraz widać skutki takiej jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzic czy to nawala przegub to na parkingu jedz powoli i skrecaj na maksa w lewo i w prawo na przemian jak stuka to masz bardzo duze prawdopodobienstwo ze to wina przegubu. POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśeli stukanie pojawia się przy skręcaniu to na 99% przegub. Jeśli przy skręcaniu w prawo to masz do wymiany lewy przegub jeśli w lewo to przegub prawy. Cena rzeczywiście nie jest wygurowana. Ja wczoraj za przegub do swojego saniacza zabuliłem 150 złociszy... o łożysku za 110 już nie wspomnę :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęło stukać przy prędkościach powyżej 80 km/h. Okazało się że pękła osłona przegubu. Niestety wymiana już nie uratowała przegubu. Po miesiącu musiałem wymienić. Jednakże u mnie rzadko stukało przy skręcie - bardzo przy obciążeniu (przyspieszanie, jazda pod górkę itp.)

Przegub kosztował mnie ok. 150 zł, wymiana 60 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskujac po tym co opisujesz to przegob.prawdopodobnie pekla manszeta,to jest gumowa oslona przegubu i zaczal dostawac sie piach i woda, no i zaczal stukac.proponuje skrecic kola na maksa i bedzie widac czy jest peknieta.natomiat jezeli juz stuka i manszeta jest peknieta to nie radze wymieniac samej manszety bo i tak Cie czeka wymiana przegubu.kupujac przegub,w komplecie jest juz manszeta i smar..ale moge Cie pocieszyc ze jeszcze troche mozna na tym posmigac,tzn jezeli Ci nie przeszkadza stukanie, no i musisz sie liczyc z tym ze moze sie stac cos takiego ze za jakis czas przegob sie poprostu rozleci i nie bedzie dalszej jazdy.p.s u mnie juz tak stuka z miesiac czasu wiec mnie tez to czeka ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sie tyczy przegoobow to nie ma co sobie pozwalac na swawole.. jak nawala przy skretach to bez namyslu jechac i kupic przegub i wymieniac, wiem cos o tym. jeden mechanik jak mi wymiienial lozysko to powiedzial ze na tym przegubie jeszcze spokojnie 1000 km zrobie.. a faktycznie zrobilem niecale 10 km. przegoob peka i uklad ronicowy rozłącza napęd.. efekt.. stoimy w miejscu. a holowanie w tym przypadku jestd dosc niebezpieczne.

co do manszety to ja mam juz wyrobiony taki tyk ze raz w tygodniu klekam przed micrusia i sprawdzam oslony. bo prawda jest taka ze pareset km z peknieta oslaną i przegub bank do wymiany.. a jak zauwarzyce ze niedawno (w przeciugy tyg pękła manszeta to spokojnie wystarczy tylko ją wymienić (wyjatek jak ktos nawala w tyg po 2000 km :P )

wiemk co mowie ja w ciagu roku załatwilem 3 przeguby i 3 łązyska :) kto da więcej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Hmm... u mnie przeguby stukają przy kazdym skręcie czy to w lewo czy w prawo.

Jakoś jeszcze z tym jeżdżę ale w najblizszym czasie chyba trzeba będzie wymienić.

 

Tak to niestety jest, krecenie bączków i darcie gumy na zakrętach to fajna ale niestety czasami kosztowna zabawa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to są dwa rodzaje przegubów: wewnętrzny i zewnętrzny. Wewnętrzny - napędowy - stuka przy przyspieszaniu (aktualnie mam do wymiany, można powiedzieć, że przyspieszenia nie ma :) ). Zewnętrzny stuka przy skręcie. Zewnętrzny wymienia się łatwo (trzeba wybić, nawet kanał nie jest tak do końca potrzebny), wewnętrzny zdaje się trzeba odpiąć od skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas.nis

Ja u siebie w N14 też wymieniłem przegub zew.

kupiłem przegub "słynnej" firmy JC (150 zł) :) no i po 3 miechach padł :( (zero ruszania z piskiem itp.) ale to dziadostwo............

Wkońcu kupiłem używkę (nissanowską) za 80 zł i jest super :grin: :grin:

 

POZDRO

 

[ Dodano: Nie 18 Cze, 2006 18:34 ]

PS. żeby wymienić przegub wewnętrzny najpierw trzeba zlać olej ze skrzyni,potem łyżką podwadzić go i wychodzi nam ze skrzyni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jak peknie ta guma to bedziesz mial resztki smaru na feldze na jej wewnetrnej stronie a wtedy to jak najszybciej wymiana bo bedzie naprawe.... ZONK

U mnie jest dokładnie to samo :/

Mam do Was big prośbę...Podajcie mi jakieś linki do tematów o wymianie manszety bo nie mam zbytnio czasu na grzebanie po tematach a jeszcze dziś to bym sobie wymienił...

Ps. Przegub jest jeszcze dobry, także nie chciałbym czegoś uszkodzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimier, Wymiana jest prosta.Ściągasz obejmy itd.Osłoń przegub folią lub szmatką.Ja robiłem tak.Oczywiście lewarujesz brykę ,odkręcasz 2 śryby skręcające amortyzator ze zwrotnicą.I teraz uwaga,zakładasz na przewężenie półosi przed przegubem 2 klucze 17 lub 19 (zobaczysz) i pomiędzy nie wbijaj przecinak tak żeby wieloklin wyskoczył z przegubu.Jest na nim zatoczenie na pierścień sprężysty,który trzyma się w rowki wewnątrz przegubu.Zakładasz gumę na półoś i trzeba wprowadzić początek wieloklinu w przegub.Następnie pomóż śrubokrętem ułożyć pierścień sprężysty tak żeby wchodził równo w przegub i napierając na piastę lekko w nią popukaj.Wskoczy na pewno jeśli pierścień będzie równo wchodził na całym swoim obwodzie.Obejmy na gumę ustaw tak by ich końce w czasie obracania się półosi w przód nie szły "pod włos" a z włosem co zapobiegnie ich zerwaniu przez jakieś dziadostwo.A i nie zapomnij uzupełnić smaru.

POWODZENIA :one: :one: :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mimier, ale jak się patrzy i mówi to jest to proste.Gorzej jak się robi.Pierwszy raz robiłem to u Driverbartez'a w bryce przy lampce,koło TESCO i to wieczorem a na dodatek w niedzielę na spocie.Drugi raz to już było lepiej ,u siebie w ciągu dnia.Zajeło to w sumie niecałą godzinkę i po ptokach ;)

 

 

 

<a href=1c4e75e44bdf450em.jpg' alt='1c4e75e44bdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...