Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] chłodzenie - niedogrzany silnik


Gość piotrek29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek29

Mam taki problem------samochód nie dogrzewa. W mieście na światłach temperatura wskoczy na połowe wskażnika ale po krótkiej jezdzie idzie w dół na trasie lekko sie podnosi.Czujnik padł czy termostat????????

primera 97 1.6 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowe objawy padnietego termostatu

 

no kurdę nie wiem....

 

piotrek29, a jak z płynem chłodzącym ?? masz stan czy moze bulgocze ?? otwórz korek od zbiornika wyrównawczego i powąchaj czy spaliny czuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek29

Chyba będzie to termostat, tak też przemyślałem bo generalnie stojąc na swiatłach bardzo szybko podnosi sie do gór tzn na połowe czyli ok ale po ruszeniu i przejechaniu paru kilometrów bez stania chodzby na światłach mam temperature około 1 cm od dołu wskaznika a jak długo jade to nawet 0,5 cm od dołu. Dodam nic złego z płynem sie dzieje nie bulgocze itd.....a ile kosztuje termostat i czy moge go sam wymienic????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marcint

czesc,

 

mam identyczny problem. kiedy stoje, wskaznik jest w polowie. w ruchu zaczyna spadac. na autostradzie strzalka jest ok 1mm (!) nad dolna kreska.

 

czy mozecie mi powiedziec gdzie jest zainstalowany termostat w primerze 2.0 sri? i czy awaria termostatu ma wplyw na zuzycie paliwa, bo wydaje mi sie (sadzac po obrotach silnika na luzie), ze przy niskim wskazaniu temperatury jezdze caly czas na ssaniu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,

 

mam identyczny problem. kiedy stoje, wskaznik jest w polowie. w ruchu zaczyna spadac. na autostradzie strzalka jest ok 1mm (!) nad dolna kreska.

 

czy mozecie mi powiedziec gdzie jest zainstalowany termostat w primerze 2.0 sri? i czy awaria termostatu ma wplyw na zuzycie paliwa, bo wydaje mi sie (sadzac po obrotach silnika na luzie), ze przy niskim wskazaniu temperatury jezdze caly czas na ssaniu.

 

pzdr

 

W dwulitrówce termostat jest pod aparatem zapłonowym, po prawej stronie silnika i obudowa jest przykręcona na trzy sruby.co do zużycia paliwa to masz racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,6 termostat jest po lewej stronie silnika z tyłu - tam gdzie kończy się rurka od chłodnicy - odkręcasz 3 śruby. Obok zaraz masz czujnik temperatury. Bez pasty uszczelniającej - termowytrzymałej nawet sie nie zabieraj - bo tam zwykle nie ma uszczelki. Przy okazji spuść cały płyn i wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć.Mam podobny problem jak moi przedmówcy.A mianowicie:Wymieniałem pompę oraz termostat a co za tym idzie płyn w chłodnicy i historia jest taka że wskazówka temperatury po zapaleniu silnika jest na zero a po bardzo!!! długiej chwili podnosi sie ok.1cm nad zero.Podczas jazdy po mieście wskazówka obniża się o pół cm i tak jest aż się nie zatrzymam.A jak silnik pracuje na wolnych obrotach to idzie do góry, nadmienię jeszcze że termostat działa bo dolny przewód gumowy jest ciepły i za chwilkę włączają się wentylatory i pracują ok.20-30sek.Ale co z tą wskazówką dlaczego jest tak nisko?Ponoć ma być nieco poniżej połowy!Ogrzewanie jest OK.PROSZE O POMOC :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dzisiaj (o 3 rano :diabel: ) dokonałem operacji wymiany tegoż magicznego urządzenia (termostatu). Powodem wymiany było dość długie nagrzewanie się silnika przez co słabiej działało ogrzewanie a podczas jazdy temperatura spadała do 1/3, okazało się że wymieniając silnik w maju zostawiliśmy termostat bez ruszania jego - 76,5 stopnia, przez co było on przystosowany do jazdy GT (silnik 1997 rocznik GT 2.0) - tak sobie to tłumaczę. Skutek jest teraz taki że wskazówka po ustabilizowaniu się na 1/2 skali anie nie drgnie czyli jest ok, no i ogrzewanie jakby skuteczniejsze co w mojej pracy jest teraz nieocenione.

Czytając forum zauważyłem że koledzy proponują spuszczanie wody od dołu, ja natomiast odłączyłem tylko ten wąż który wchodzi do obudowy termostatu - wypłynęło max 0,5 litra płynu a i sama operacja nie trwała za długo (może z 15 minut), jedyne co przeczekałem dłużej to czas schnięcia pasty uszczelniającej -dałem jej ok 8 godzin (ale myślę że 3-4 wystarczą), zobaczymy jak to będzie ze szczelnością ale narazie jest ok.

 

Troszkę się rozpisałem ale wydaje mi się że jeżeli ktoś ma świeży płyn to szkoda spuszczać cały żeby wymienić termostat dlatego podsuwam nowy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...