Gość piotrek29 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Mam taki problem------samochód nie dogrzewa. W mieście na światłach temperatura wskoczy na połowe wskażnika ale po krótkiej jezdzie idzie w dół na trasie lekko sie podnosi.Czujnik padł czy termostat???????? primera 97 1.6 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Ja stawiam na czujnik.Bo jak byłby problem z termostatem(nie otwierał by się)to silnik grzał by się i to ostro! POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Miałem tak samo..... wjechałem na autostradę to o mało mi silnik nie zamarzł, okazało się że w ogóle nie było termostatu. :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 piotrek29, czy wskaźnik chodzi góra dół co jakiś czas czy po prostu trzyma zbyt nisko/zbyt wysoko bez drgnięcia ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 W mieście na światłach temperatura wskoczy na połowe wskażnika ale po krótkiej jezdzie idzie w dół na trasie lekko sie podnosi. typowe objawy padnietego termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Witam. Prawdopodobnie termostat zaciął się w pozycji "otwarte" i silnik cały czas chodzi na " dużym" obiegu chłodziwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 typowe objawy padnietego termostatu no kurdę nie wiem.... piotrek29, a jak z płynem chłodzącym ?? masz stan czy moze bulgocze ?? otwórz korek od zbiornika wyrównawczego i powąchaj czy spaliny czuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 To termostat w pozycji otwartej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek29 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Chyba będzie to termostat, tak też przemyślałem bo generalnie stojąc na swiatłach bardzo szybko podnosi sie do gór tzn na połowe czyli ok ale po ruszeniu i przejechaniu paru kilometrów bez stania chodzby na światłach mam temperature około 1 cm od dołu wskaznika a jak długo jade to nawet 0,5 cm od dołu. Dodam nic złego z płynem sie dzieje nie bulgocze itd.....a ile kosztuje termostat i czy moge go sam wymienic???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Koszt około 35 – 40 zł... sam możesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek29 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 dobra tylko gdzie jest termostat ,na górnym przewodzie czy dolnym i przy okazji gdzie jest czujnik temperatury?????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 przy okazji gdzie jest czujnik temperatury?????????? W TD jest wkręcany w głowicę z lewej strony za pokrywą zaworów patrząc od przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcint Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 czesc, mam identyczny problem. kiedy stoje, wskaznik jest w polowie. w ruchu zaczyna spadac. na autostradzie strzalka jest ok 1mm (!) nad dolna kreska. czy mozecie mi powiedziec gdzie jest zainstalowany termostat w primerze 2.0 sri? i czy awaria termostatu ma wplyw na zuzycie paliwa, bo wydaje mi sie (sadzac po obrotach silnika na luzie), ze przy niskim wskazaniu temperatury jezdze caly czas na ssaniu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 czesc, mam identyczny problem. kiedy stoje, wskaznik jest w polowie. w ruchu zaczyna spadac. na autostradzie strzalka jest ok 1mm (!) nad dolna kreska. czy mozecie mi powiedziec gdzie jest zainstalowany termostat w primerze 2.0 sri? i czy awaria termostatu ma wplyw na zuzycie paliwa, bo wydaje mi sie (sadzac po obrotach silnika na luzie), ze przy niskim wskazaniu temperatury jezdze caly czas na ssaniu. pzdr W dwulitrówce termostat jest pod aparatem zapłonowym, po prawej stronie silnika i obudowa jest przykręcona na trzy sruby.co do zużycia paliwa to masz racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 W 1,6 termostat jest po lewej stronie silnika z tyłu - tam gdzie kończy się rurka od chłodnicy - odkręcasz 3 śruby. Obok zaraz masz czujnik temperatury. Bez pasty uszczelniającej - termowytrzymałej nawet sie nie zabieraj - bo tam zwykle nie ma uszczelki. Przy okazji spuść cały płyn i wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert78 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Cześć.Mam podobny problem jak moi przedmówcy.A mianowicie:Wymieniałem pompę oraz termostat a co za tym idzie płyn w chłodnicy i historia jest taka że wskazówka temperatury po zapaleniu silnika jest na zero a po bardzo!!! długiej chwili podnosi sie ok.1cm nad zero.Podczas jazdy po mieście wskazówka obniża się o pół cm i tak jest aż się nie zatrzymam.A jak silnik pracuje na wolnych obrotach to idzie do góry, nadmienię jeszcze że termostat działa bo dolny przewód gumowy jest ciepły i za chwilkę włączają się wentylatory i pracują ok.20-30sek.Ale co z tą wskazówką dlaczego jest tak nisko?Ponoć ma być nieco poniżej połowy!Ogrzewanie jest OK.PROSZE O POMOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyfer Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Dzisiaj (o 3 rano :diabel: ) dokonałem operacji wymiany tegoż magicznego urządzenia (termostatu). Powodem wymiany było dość długie nagrzewanie się silnika przez co słabiej działało ogrzewanie a podczas jazdy temperatura spadała do 1/3, okazało się że wymieniając silnik w maju zostawiliśmy termostat bez ruszania jego - 76,5 stopnia, przez co było on przystosowany do jazdy GT (silnik 1997 rocznik GT 2.0) - tak sobie to tłumaczę. Skutek jest teraz taki że wskazówka po ustabilizowaniu się na 1/2 skali anie nie drgnie czyli jest ok, no i ogrzewanie jakby skuteczniejsze co w mojej pracy jest teraz nieocenione. Czytając forum zauważyłem że koledzy proponują spuszczanie wody od dołu, ja natomiast odłączyłem tylko ten wąż który wchodzi do obudowy termostatu - wypłynęło max 0,5 litra płynu a i sama operacja nie trwała za długo (może z 15 minut), jedyne co przeczekałem dłużej to czas schnięcia pasty uszczelniającej -dałem jej ok 8 godzin (ale myślę że 3-4 wystarczą), zobaczymy jak to będzie ze szczelnością ale narazie jest ok. Troszkę się rozpisałem ale wydaje mi się że jeżeli ktoś ma świeży płyn to szkoda spuszczać cały żeby wymienić termostat dlatego podsuwam nowy pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.