Gość cerber Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Takie mam pytanko Czy może ktoś się z was orientuje w jakim celu gaźnik jest chłodzony płynem chłodniczym i co mogło by się stać jakby tego chłodzenia nie było ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 mi sie wydaje ze to nie jest chlodzenie tylko podgrzewanie... i mysle ze jak sie to zlikwiduje to przy minusowych temperaturach po odpaleniu moga byc przez pewien czas problemy az do rozgrzania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 sam w sobie nie jest chyba podgrzewany tylko ma podgrzewana mieszanke albo benzynea na na bank nie jest chlodzony. pozdrawiam slawek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 pozwole sobie na moment odskoczyc od tematu podgrzewania czy chlodzenia gaznika a zadam inne pytanie czy ktos z kolegów z silnikiem GA14DS usowal EGR u siebie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 nie wiem jak to jest w suniaczu ale w micrach k10 w ktorych de fakto rowniez jest gaznik sterowany elektroniczne system EGR jest zamykany(nie dziala) gdy silnik jest na wolnych obrotach (idle) lub gdy ciśniemy do oporu gaz (full throttle) wiec jest sens usuwania EGR? cytat z instr. serwisowej : "With the engine at idle or at full throttle, the EGR control valve cloes to deactivate the EGR system" jak w k10 tak jest to moim zdaniem w gazniku elektornicznym w sunny jest podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 najpierw o EGR - tak jest również jak pisze soul w sunnym. Sens usunięcia jest taki że w fazie przyśpieszania pogarsza egr osiągi (pod warunkiem że nie dusisz do oporu a np 3/4). a co do gażnika i płynu chłodzenia to może jest tak że w początkowej fazie pełni płyn chłodzący sfunkcję podgrzewania gażnika a potem utrzymywania go w miare stałej temperaturze bo przecież gaźnik się mocno nagrzewa od silnika. Zauważyłem również jeszcze jeden drobiazg że oprócz tego że płyn chłodzący idzie przez gażnik to również idzie przez układ doprowadzający spaliny (układ EGR) spowrotem do kolektora dolotowego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.