Gość rumun Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 witam serdecznie skacze temperatura prawie do czerwonego przy włączonej klimatyzacji a z nawiewów leci nie zimne ale letnie powietrze. Jak jadę dalej i wyłącze klimę to temperatura się normuje na połowie skali - czy tak ma być ?? jeśli nie to co mam zrobić??? :?: pytanie drugie :grin: na dobrze rozgrzanym silniku jak odkręce wlew oleju to trochę pluje kropelkami,ale olej od wymiany do wymiany nie ubywa ani ciutkę ( wym. co 10.000-12000 tyś mobil1 5w40 proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 hmmm ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu... chochażma też to coś wspólnego z klimą bo jak napisałeś przy włączonej jest przy czerwonym polu a jak ją wyłączysz to połowa... w moim Bluebirdzie nigdy nie miałem wskazówki dalej niż poza połową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 jak było trochę chłodniej tz. 15-20 stopni to problem nie występował tylko teraz a dokładnie wczoraj jak wracałem po moście Grota i trochę ją bujnołem tak do 160 km/h temperatura skoczyła błyskawicznie ,dojechałem do domu zostawiłem go z klimą i na wolnych obrotach .po kilku minutach ,może 5 wszystko się uspokoiło i klima dawała zimne powietrze - może trzeba ją dobić gazem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 witam serdecznie skacze temperatura prawie do czerwonego przy włączonej klimatyzacji a z nawiewów leci nie zimne ale letnie powietrze. Jak jadę dalej i wyłącze klimę to temperatura się normuje na połowie skali - czy tak ma być ?? jeśli nie to co mam zrobić??? hm cos dziwnego! jednak w instrukcji do N16tki jest napisane ze jesli temp podskoczy to wylaczyc klime! jednak czemu podkskuje to nie wiem jaki pasek napedza pompe wody w n15tcer? moze ten sam co spraeazrke i moze jest juz zuzyty ? :?: pytanie drugie :grin: na dobrze rozgrzanym silniku jak odkręce wlew oleju to trochę pluje kropelkami,ale olej od wymiany do wymiany nie ubywa ani ciutkę ( wym. co 10.000-12000 tyś mobil1 5w40 proszę o pomoc nie ma sie co przejmowac. wallki poprostu sa nieosloniete! wiadac je golym okiem patrzac przez korek wlewowy! wiec i ma co chlapac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 ufffffff to mi poprawiłeś resztę dnia bo już myślałem że większa robota się szykuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 jak było trochę chłodniej tz. 15-20 stopni to problem nie występował tylko teraz a dokładnie wczoraj jak wracałem po moście Grota i trochę ją bujnołem tak do 160 km/htemperatura skoczyła błyskawicznie ,dojechałem do domu zostawiłem go z klimą i na wolnych obrotach .po kilku minutach ,może 5 wszystko się uspokoiło i klima dawała zimne powietrze - może trzeba ją dobić gazem??? Moze przypomnij sobie kiedy wymieniałes płyn chłodniczy i czy jest go w ogole dostatecznie duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 nie przesadzaj takie rzeczy to tylko w erze płyn był wymieniany w marcu 10-tego a stan jest ok - inne propozycje proszę :grin: wiatraki też działają -oba- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 nie przesadzaj takie rzeczy to tylko w erze płyn był wymieniany w marcu 10-tego a stan jest ok - inne propozycje proszę :grin:wiatraki też działają -oba- No dobra to teraz się wysilę Załączasz klimę temperatura skacze, ale klima nie chlodzi, odłączasz, temp. wraca do porządku. Specem nie jestem, ale następną rzeczą jaką bym sprawdził to czy załączenie sprężarki klimy nie powoduje obciążenia na tyle silnego że zaczyna hamować lub slizgać się pasek napędzający pompe wody. Bo to chyba jedne pasek obsluguje pompe wody i sprezarke? Sprawdź jeszcze w momencie skoku temperatury czy chlodnica w dolnej czesci jest gorąca. Bo jesli zimna, to cos sie dzieje z obiegiem płynu. a jaki to silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 nie przesadzaj takie rzeczy to tylko w erze płyn był wymieniany w marcu 10-tego a stan jest ok - inne propozycje proszę :grin:wiatraki też działają -oba- No dobra to teraz się wysilę Załączasz klimę temperatura skacze, ale klima nie chlodzi, odłączasz, temp. wraca do porządku. Specem nie jestem, ale następną rzeczą jaką bym sprawdził to czy załączenie sprężarki klimy nie powoduje obciążenia na tyle silnego że zaczyna hamować lub slizgać się pasek napędzający pompe wody. Bo to chyba jedne pasek obsluguje pompe wody i sprezarke? Sprawdź jeszcze w momencie skoku temperatury czy chlodnica w dolnej czesci jest gorąca. Bo jesli zimna, to cos sie dzieje z obiegiem płynu. a jaki to silnik? doladnie to samo pisalem. sprawdzic czy sprezara nie hamuje pompy wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 1.4 z gazem (sekwencja) [ Dodano: Czw 22 Cze, 2006 10:38 ] jakiś ,,Mrozek "się znalazł ale dzięki ,,zdaża się :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 hmm .... czemu podskakuje i czemu wyłaczyć klimę? moja teoria jest taka. chłodnica klimy znajduje sie przed chłodnicą wody - jeśli załaczasz klimę to chłodnica klimy zaczyna sie szybko nagrzewać - nagrzewa się bardzi szybko - bo w kabinie na początku jest gorąco - potem stopniowo - coraz chłodniej i chłodniej - ten moment powoduje - iż w chłodnicę wody wpada gorętsze powietrze - stąd - jeśli ie przegrzewa - to trzeba po pierwsze - wyłączyc klimę !!!. Moim zdaniem masz rumun przytkaną chłodnicę wody -dlatego jak mocniej depniesz - to chłodnica nie wyrabia - nie jest w stanie odprowadzić ciepła ze silnika. Za żadne skarby jak Ci się przegrzewa silnik nie załączaj klimy - to tak jakbyć dołożył ognisko pod silnik. Jesli obserwujesz przegrzewanie sie silnika - włącz :-((( ale gorący nadmuch - jeśli temop natychmiast spadnie a Ty sie nie ugotujesz :mrgreen: - sprawdź chłodnice wody - czy jest drożna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 hmm .... czemu podskakuje i czemu wyłaczyć klimę?moja teoria jest taka. chłodnica klimy znajduje sie przed chłodnicą wody - jeśli załaczasz klimę to chłodnica klimy zaczyna sie szybko nagrzewać - nagrzewa się bardzi szybko - bo w kabinie na początku jest gorąco - potem stopniowo - coraz chłodniej i chłodniej - ten moment powoduje - iż w chłodnicę wody wpada gorętsze powietrze - stąd - jeśli ie przegrzewa - to trzeba po pierwsze - wyłączyc klimę !!!. Moim zdaniem masz rumun przytkaną chłodnicę wody -dlatego jak mocniej depniesz - to chłodnica nie wyrabia - nie jest w stanie odprowadzić ciepła ze silnika. Za żadne skarby jak Ci się przegrzewa silnik nie załączaj klimy - to tak jakbyć dołożył ognisko pod silnik. Jesli obserwujesz przegrzewanie sie silnika - włącz :-((( ale gorący nadmuch - jeśli temop natychmiast spadnie a Ty sie nie ugotujesz :mrgreen: - sprawdź chłodnice wody - czy jest drożna wez jeszcze pod uwage ze przy wlaczonej klimie masz staly nawiew 2 wentylatorow bezposrednio na chlodnice silnika! wiec temp powinna byc zbita oczywiscie nie podwazam tezy o zakamienionej chlodnicy. jednak na poczatek przyjzal bym sie paskom a potem badal chlodnice! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 tak też było ale jak temperatury nie przekraczały 25 stopni jestem umuwiony z P Krzysztofem na wymianę drążka i uszczelniacza to powiem mu o chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 vqsoft - na nic Ci i 10 wentylatorów jak chłodnica zapchana. A 2 gi wentylator jest po to by jak najszybciej odprowadzic ciepło z chodnicy klimy - (to ciepło wpada zaraz w chłodnicę wody- która jest za nią) - bez wentylatorów - zagotowałbys wode w chłodnicy ani hybi w upalne dni z klimą w korku. Oczywiscie praca pompy wody ma tu istotne znaczenie - paski sprawdziś - posłuchać czy nie ma "świerszcza" pod maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 grzania ciąg dalszy do 130 km/h jest ok jak przekroczę 130 to zaczyna rosnąć temperatura wył. klimę i temperatura wraca do normy ale jak jadę jakis czs 150 i więcej to temperatura wzrasta do granicy ,,NORM" byłem dzisiaj w Katowicach i wracałem 120/h bo więcej się nie dało ,ale jak wjechałem na AL.Krakowską w mały koreczek to tem.znowu urosła.....ale klima dmuchała zimnym powietrzem?! dla pewności zmieniłem płyn w chłodnicy ,,zlałem całe 2,5 litra no i 300ml ze zbiorniczka wyr. a uzupełniając waszło prawie 4 litry a powinno prawie 6 litrów... co dalej i gdzie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 ,zlałem całe 2,5 litra no i 300ml ze zbiorniczka wyr. a uzupełniając waszło prawie 4 litry a powinno prawie 6 litrów... co dalej i gdzie???? No to chyba troche mało wyleciało tego płynu Mówisz że weszło 4 litry? Obserwuj uważnie zbiorniczek, bo coś czuję że może układ się odpowietrzy i będziesz musiał dolać. Mam nadzieje że podczas zlewania starego płynu przekręciłeś pokrętlo ciepła (w kabinie) na full, żeby płyn zleciał także z nagrzewnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Spróbuj gonić 150/160 km/h i jak sie temp podniesie - włącz nagrzewnicę - gorący nadmuch (otwórz okna bo się będziesz pocił) - jak spadnie temp. przy uruchomionej nagrzewnicy - sprawdź chłodnicę. Wczesniej dolej płynu do chłodnicy i zbior. wyrównawczego. Pamiętaj o nagrzewnicuy - jak kolega pisze zawsze zalewa się i wypuszcza płyn przy otwartym jej zaworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Spróbuj gonić 150/160 km/h i jak sie temp podniesie - włącz nagrzewnicę - gorący nadmuch (otwórz okna bo się będziesz pocił) - jak spadnie temp. przy uruchomionej nagrzewnicy - sprawdź chłodnicę. Wczesniej dolej płynu do chłodnicy i zbior. wyrównawczego. Pamiętaj o nagrzewnicuy - jak kolega pisze zawsze zalewa się i wypuszcza płyn przy otwartym jej zaworze. hm a moze mu sie jeszcze termostat zawiesza? tez tak moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 nie włączyłem nagrzewnicy upsss. nie wiedziałem?! a jak się nagrzeje to wł. ciepłe na maxa i temperatura spada do połowy .. ale czy ktoś to spr. oprucz mnie przy 37 stopniach w słońcu !! za***ista sauna W czwartek samochodzik jedzie do P. Krzysia na Ludwinowska 19 to i chłodnicę obaczy co i jak przy okazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 zeby wiemic plyn w ukladzie chlodzenia musisz OPRÓŻNIANIE, NAPEŁNIANIE I ODPOWIETRZANIE UKŁADU CHŁODZENIA Opróżnianie • Ustawić pokrętło regulacji temperatury w położeniu maksymalnego ogrzewania wnętrza. • Umieścić pod samochodem naczynie do zebrania cieczy chłodzącej. • Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej w celu obniżenia ciśnienia w układzie. • Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony w dolnej części chłodnicy (rys. 1.54B). • Wymontować zbiornik wyrównawczy i opróżnić go. • Odkręcić odpowietrzniki układu chłodzenia: w kolektorze dolotowym (patrz rys. 1.55A), a następnie w głowicy (patrz rys. 1.55B). • Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej w kadłubie silnika (rys. 1.54A). • Po spłynięciu cieczy chłodzącej przepłukać układ chłodzenia czystą wodą doprowadzaną przez wlew w chłodnicy, następnie wkręcić korki spustowe układu chłodzenia, napełnić układ chłodzenia czystą wodą, odczekać kilka minut, wykręcić korki spustowe i spuścić zawartą w nim wodę. Przepłukać także zbiornik wyrównawczy. • Powlec pastą uszczelniającą gwint korka spustu cieczy chłodzącej z kadłuba. Wkręcić korki spustowe w kadłub i chłodnicę oraz odpowietrznik w głowicę (rys. 1.55B). • Zamocować zbiornik wyrównawczy i podłączyć do niego przewody układu chłodzenia. Napełnianie i odpowietrzanie • Napełniać powoli układ chłodzenia przez wlew chłodnicy, aż ciecz chłodząca zacznie wylewać się przez poluzowany odpowietrznik w kolektorze dolotowym. • Dokręcić odpowietrznik w głowicy, gdy wypływająca z jego otworu ciecz nie będzie zawierała pęcherzyków powietrza. • Napełnić maksymalnie układ i zakręcić korek chłodnicy. • Napełnić zbiornik wyrównawczy do poziomu maksymalnego i zakręcić jego korek wlewu. • Uruchomić silnik i nagrzać go do normalnej temperatury pracy. • Zatrzymać silnik i ostudzić go do temperatury otoczenia. • Sprawdzić poziom cieczy w chłodnicy i, w razie potrzeby, uzupełnić do maksymalnego poziomu. • Uruchomić silnik i powtarzać ostatnią czynność aż do ustabilizowania się poziomu cieczy chłodzącej w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadzio Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 U mnie też się dzieje coś takiego że temperatura skacze jak włączę klimę ale jak są upały po 30stopni i jadę przez miasto,moim zdaniem w takich warunkach klima może sobie nie poradzić z chłodzeniem mimo że wszystko jest sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 no dobra ,,klima"" ale dlaczego sie grzeje przy 150km/h jak sobie ,,Gierkówką" lece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadzio Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Silniki zasilane LPG pracują w trochę wyższej temperaturze niż np. na benzynie,predkość 150km/h też nie ochłodzi silnika a jak dojdzie skwar 30stopni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rumun Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 czyli co jest ok, czy szukać dakej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadzio Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 mi się wydaję że nie ma czego szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.