Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

skacze temperatura


Gość rumun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

skacze temperatura prawie do czerwonego przy włączonej klimatyzacji a z nawiewów leci nie zimne ale letnie powietrze.

Jak jadę dalej i wyłącze klimę to temperatura się normuje na połowie skali - czy tak ma być ?? jeśli nie to co mam zrobić???

:?: pytanie drugie :grin:

na dobrze rozgrzanym silniku jak odkręce wlew oleju to trochę pluje kropelkami,ale olej od wymiany do wymiany nie ubywa ani ciutkę ( wym. co 10.000-12000 tyś mobil1 5w40

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu... chochażma też to coś wspólnego z klimą bo jak napisałeś przy włączonej jest przy czerwonym polu a jak ją wyłączysz to połowa... w moim Bluebirdzie nigdy nie miałem wskazówki dalej niż poza połową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak było trochę chłodniej tz. 15-20 stopni to problem nie występował tylko teraz a dokładnie wczoraj jak wracałem po moście Grota i trochę ją bujnołem tak do 160 km/h

temperatura skoczyła błyskawicznie ,dojechałem do domu zostawiłem go z klimą i na wolnych obrotach .po kilku minutach ,może 5 wszystko się uspokoiło i klima dawała zimne powietrze - może trzeba ją dobić gazem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie

skacze temperatura prawie do czerwonego przy włączonej klimatyzacji a z nawiewów leci nie zimne ale letnie powietrze.

Jak jadę dalej i wyłącze klimę to temperatura się normuje na połowie skali - czy tak ma być ?? jeśli nie to co mam zrobić???

 

hm cos dziwnego!

jednak w instrukcji do N16tki jest napisane ze jesli temp podskoczy to wylaczyc klime!

jednak czemu podkskuje to nie wiem

jaki pasek napedza pompe wody w n15tcer? moze ten sam co spraeazrke i moze jest juz zuzyty ?

 

:?: pytanie drugie :grin:

na dobrze rozgrzanym silniku jak odkręce wlew oleju to trochę pluje kropelkami,ale olej od wymiany do wymiany nie ubywa ani ciutkę ( wym. co 10.000-12000 tyś mobil1 5w40

proszę o pomoc

 

 

nie ma sie co przejmowac. wallki poprostu sa nieosloniete! wiadac je golym okiem patrzac przez korek wlewowy!

wiec i ma co chlapac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
jak było trochę chłodniej tz. 15-20 stopni to problem nie występował tylko teraz a dokładnie wczoraj jak wracałem po moście Grota i trochę ją bujnołem tak do 160 km/h

temperatura skoczyła błyskawicznie ,dojechałem do domu zostawiłem go z klimą i na wolnych obrotach .po kilku minutach ,może 5 wszystko się uspokoiło i klima dawała zimne powietrze - może trzeba ją dobić gazem???

 

Moze przypomnij sobie kiedy wymieniałes płyn chłodniczy i czy jest go w ogole dostatecznie duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
nie przesadzaj takie rzeczy to tylko w erze :D płyn był wymieniany w marcu 10-tego a stan jest ok - inne propozycje proszę :grin:

wiatraki też działają -oba-

 

No dobra to teraz się wysilę :D

Załączasz klimę temperatura skacze, ale klima nie chlodzi, odłączasz, temp. wraca do porządku.

Specem nie jestem, ale następną rzeczą jaką bym sprawdził to czy załączenie sprężarki klimy nie powoduje obciążenia na tyle silnego że zaczyna hamować lub slizgać się pasek napędzający pompe wody. Bo to chyba jedne pasek obsluguje pompe wody i sprezarke?

Sprawdź jeszcze w momencie skoku temperatury czy chlodnica w dolnej czesci jest gorąca. Bo jesli zimna, to cos sie dzieje z obiegiem płynu.

a jaki to silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj takie rzeczy to tylko w erze :D płyn był wymieniany w marcu 10-tego a stan jest ok - inne propozycje proszę :grin:

wiatraki też działają -oba-

 

No dobra to teraz się wysilę :D

Załączasz klimę temperatura skacze, ale klima nie chlodzi, odłączasz, temp. wraca do porządku.

Specem nie jestem, ale następną rzeczą jaką bym sprawdził to czy załączenie sprężarki klimy nie powoduje obciążenia na tyle silnego że zaczyna hamować lub slizgać się pasek napędzający pompe wody. Bo to chyba jedne pasek obsluguje pompe wody i sprezarke?

Sprawdź jeszcze w momencie skoku temperatury czy chlodnica w dolnej czesci jest gorąca. Bo jesli zimna, to cos sie dzieje z obiegiem płynu.

a jaki to silnik?

 

doladnie to samo pisalem. sprawdzic czy sprezara nie hamuje pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm .... czemu podskakuje i czemu wyłaczyć klimę?

moja teoria jest taka.

chłodnica klimy znajduje sie przed chłodnicą wody - jeśli załaczasz klimę to chłodnica klimy zaczyna sie szybko nagrzewać - nagrzewa się bardzi szybko - bo w kabinie na początku jest gorąco - potem stopniowo - coraz chłodniej i chłodniej - ten moment powoduje - iż w chłodnicę wody wpada gorętsze powietrze - stąd - jeśli ie przegrzewa - to trzeba po pierwsze - wyłączyc klimę !!!.

Moim zdaniem masz rumun przytkaną chłodnicę wody -dlatego jak mocniej depniesz - to chłodnica nie wyrabia - nie jest w stanie odprowadzić ciepła ze silnika.

Za żadne skarby jak Ci się przegrzewa silnik nie załączaj klimy - to tak jakbyć dołożył ognisko pod silnik.

Jesli obserwujesz przegrzewanie sie silnika - włącz :-((( ale gorący nadmuch - jeśli temop natychmiast spadnie a Ty sie nie ugotujesz :mrgreen: - sprawdź chłodnice wody - czy jest drożna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm .... czemu podskakuje i czemu wyłaczyć klimę?

moja teoria jest taka.

chłodnica klimy znajduje sie przed chłodnicą wody - jeśli załaczasz klimę to chłodnica klimy zaczyna sie szybko nagrzewać - nagrzewa się bardzi szybko - bo w kabinie na początku jest gorąco - potem stopniowo - coraz chłodniej i chłodniej - ten moment powoduje - iż w chłodnicę wody wpada gorętsze powietrze - stąd - jeśli ie przegrzewa - to trzeba po pierwsze - wyłączyc klimę !!!.

Moim zdaniem masz rumun przytkaną chłodnicę wody -dlatego jak mocniej depniesz - to chłodnica nie wyrabia - nie jest w stanie odprowadzić ciepła ze silnika.

Za żadne skarby jak Ci się przegrzewa silnik nie załączaj klimy - to tak jakbyć dołożył ognisko pod silnik.

Jesli obserwujesz przegrzewanie sie silnika - włącz :-((( ale gorący nadmuch - jeśli temop natychmiast spadnie a Ty sie nie ugotujesz :mrgreen: - sprawdź chłodnice wody - czy jest drożna

wez jeszcze pod uwage ze przy wlaczonej klimie masz staly nawiew 2 wentylatorow bezposrednio na chlodnice silnika! wiec temp powinna byc zbita

oczywiscie nie podwazam tezy o zakamienionej chlodnicy.

jednak na poczatek przyjzal bym sie paskom a potem badal chlodnice!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vqsoft - na nic Ci i 10 wentylatorów jak chłodnica zapchana. A 2 gi wentylator jest po to by jak najszybciej odprowadzic ciepło z chodnicy klimy - (to ciepło wpada zaraz w chłodnicę wody- która jest za nią) - bez wentylatorów - zagotowałbys wode w chłodnicy ani hybi w upalne dni z klimą w korku.

Oczywiscie praca pompy wody ma tu istotne znaczenie - paski sprawdziś - posłuchać czy nie ma "świerszcza" pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzania ciąg dalszy

do 130 km/h jest ok jak przekroczę 130 to zaczyna rosnąć temperatura wył. klimę i temperatura wraca do normy ale jak jadę jakis czs 150 i więcej to temperatura wzrasta do granicy ,,NORM" byłem dzisiaj w Katowicach i wracałem 120/h bo więcej się nie dało ,ale jak wjechałem na AL.Krakowską w mały koreczek to tem.znowu urosła.....ale klima dmuchała zimnym powietrzem?! dla pewności zmieniłem płyn w chłodnicy ,,zlałem całe 2,5 litra no i 300ml ze zbiorniczka wyr. a uzupełniając waszło prawie 4 litry a powinno prawie 6 litrów... co dalej i gdzie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
,zlałem całe 2,5 litra no i 300ml ze zbiorniczka wyr. a uzupełniając waszło prawie 4 litry a powinno prawie 6 litrów... co dalej i gdzie????

 

 

No to chyba troche mało wyleciało tego płynu :( Mówisz że weszło 4 litry? Obserwuj uważnie zbiorniczek, bo coś czuję że może układ się odpowietrzy i będziesz musiał dolać.

Mam nadzieje że podczas zlewania starego płynu przekręciłeś pokrętlo ciepła (w kabinie) na full, żeby płyn zleciał także z nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj gonić 150/160 km/h i jak sie temp podniesie - włącz nagrzewnicę - gorący nadmuch (otwórz okna bo się będziesz pocił) - jak spadnie temp. przy uruchomionej nagrzewnicy - sprawdź chłodnicę.

Wczesniej dolej płynu do chłodnicy i zbior. wyrównawczego. Pamiętaj o nagrzewnicuy - jak kolega pisze zawsze zalewa się i wypuszcza płyn przy otwartym jej zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj gonić 150/160 km/h i jak sie temp podniesie - włącz nagrzewnicę - gorący nadmuch (otwórz okna bo się będziesz pocił) - jak spadnie temp. przy uruchomionej nagrzewnicy - sprawdź chłodnicę.

Wczesniej dolej płynu do chłodnicy i zbior. wyrównawczego. Pamiętaj o nagrzewnicuy - jak kolega pisze zawsze zalewa się i wypuszcza płyn przy otwartym jej zaworze.

hm a moze mu sie jeszcze termostat zawiesza? tez tak moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie włączyłem nagrzewnicy upsss. nie wiedziałem?! a jak się nagrzeje to wł. ciepłe na maxa i temperatura spada do połowy .. ale czy ktoś to spr. oprucz mnie przy 37 stopniach w słońcu !! za***ista sauna :D

W czwartek samochodzik jedzie do P. Krzysia na Ludwinowska 19 to i chłodnicę obaczy co i jak przy okazji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby wiemic plyn w ukladzie chlodzenia musisz

OPRÓŻNIANIE, NAPEŁNIANIE

I ODPOWIETRZANIE UKŁADU CHŁODZENIA

Opróżnianie

• Ustawić pokrętło regulacji temperatury w położeniu

maksymalnego ogrzewania wnętrza.

• Umieścić pod samochodem naczynie do zebrania

cieczy chłodzącej.

• Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego cieczy

chłodzącej w celu obniżenia ciśnienia w układzie.

• Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony

w dolnej części chłodnicy (rys. 1.54B).

• Wymontować zbiornik wyrównawczy i opróżnić

go.

• Odkręcić odpowietrzniki układu chłodzenia:

w kolektorze dolotowym (patrz rys. 1.55A), a następnie

w głowicy (patrz rys. 1.55B).

• Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej w kadłubie

silnika (rys. 1.54A).

• Po spłynięciu cieczy chłodzącej przepłukać

układ chłodzenia czystą wodą doprowadzaną

przez wlew w chłodnicy, następnie wkręcić

korki spustowe układu chłodzenia, napełnić

układ chłodzenia czystą wodą, odczekać kilka

minut, wykręcić korki spustowe i spuścić zawartą

w nim wodę. Przepłukać także zbiornik

wyrównawczy.

• Powlec pastą uszczelniającą gwint korka spustu

cieczy chłodzącej z kadłuba. Wkręcić korki

spustowe w kadłub i chłodnicę oraz odpowietrznik

w głowicę (rys. 1.55B).

• Zamocować zbiornik wyrównawczy i podłączyć

do niego przewody układu chłodzenia.

Napełnianie i odpowietrzanie

• Napełniać powoli układ chłodzenia przez wlew

chłodnicy, aż ciecz chłodząca zacznie wylewać

się przez poluzowany odpowietrznik w kolektorze

dolotowym.

• Dokręcić odpowietrznik w głowicy, gdy wypływająca

z jego otworu ciecz nie będzie zawierała

pęcherzyków powietrza.

• Napełnić maksymalnie układ i zakręcić korek

chłodnicy.

• Napełnić zbiornik wyrównawczy do poziomu

maksymalnego i zakręcić jego korek wlewu.

• Uruchomić silnik i nagrzać go do normalnej

temperatury pracy.

• Zatrzymać silnik i ostudzić go do temperatury

otoczenia.

• Sprawdzić poziom cieczy w chłodnicy i, w razie

potrzeby, uzupełnić do maksymalnego poziomu.

• Uruchomić silnik i powtarzać ostatnią czynność

aż do ustabilizowania się poziomu cieczy chłodzącej

w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się dzieje coś takiego że temperatura skacze jak włączę klimę ale jak są upały po 30stopni i jadę przez miasto,moim zdaniem w takich warunkach klima może sobie nie poradzić z chłodzeniem mimo że wszystko jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...