Gość Maras Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Od niedawna słyszę delikatne stuki dochodzące z silnika, tak jakby coś lekko się obijało. Siedząc w aucie słychać je z prawej strony silnika. Póki co bardzo słabe, muszę wyłączyć radio i zamknąć szyby żeby je usłyszeć. Dzieje się to dosyć nieregularnie - czasem raz na 1s, czasem kilka razy. Rzadko słychać je na luzie na wolnych obrotach, a prawie zawsze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach pod obciążeniem - np. kiedy trzymając hamulec wrzucę w automacie bieg D. Po ruszeniu częstotliwość tych odgłosów zazwyczaj rośnie, a przy 1-1,5 tys obr milkną. Czy to może być coś z rozrządem, czy coś innego? Na razie nie mam czasu podjechać do mechanika żeby to sprawdzić, a nie wolałbym nie jeździć jeśli to może być groźne. Czytałem, że czasem rozrząd słychać gdy filtr nie trzyma ciśnienia. Ja akurat jestem świeżo po wymianie oleju i filtru. Choć zastanawiające jest, że podczas wymiany weszły jedynie 3l oleju, kiedy poprzednim razem to było 3,4l. Czy to może na coś wskazywać? Dzięki za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macallan Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Może się mylę, ale u mnie też tak delikatnie stukało, a potem (niespełna 10kkm) zaczął chodzić jak diesel (nawet olej chcieli mi lać na stacji). Przyczyną był rozciągnięty łańcuch i napinacz w rozrządzie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Mi tam od 10 miesięcy stuka łańcuch rozrządu, wcale się tym nie przejmuję i mam zamiar przejechać jeszcze z 50 patyków na takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macallan Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Mnie to w... denerwowało. Jeździłem od listopada zeszłego roku do czerwca tego roku. Stałem już kiedyś przed groźbą remontu po pasku więc wolę dmuchać na zimne. Poza tym jak pisałem mnie to drażni lubię jak jest cichutko, a jedyne odgłosy to te z radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 No zobaczymy co będzie za jakies 10 tys km Ale ostatnio byłem w zakładzie specjalizującym się w japończykach i główny mechanior postawił na zużytą poduszę pod silnikiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sosnowski mariu Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Maras, jak tam stuki ustały? pytam ponieważ mam taki sam problem, choć jak miałem p10 też było słychać przejechałem na ,,tym'' jakieś 50-60 tysiaków i nadal jeździ i słychać tym się pocieszam ale też mnie denerwuje ten szmer pozdrawiam ,teraz mam p11 144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Z opisu wynika, że to nie rozrząd, jeśli postukuje co jakiś czas. Wtedy rzeczywiście jest dieslowaty głos. Może to być ta poduszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Ja stawiam na rozrzad. Przy wymianie oleju założyli ci kiepski filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Witam. Czy ten hałas jest najaktywniejszy przy zimnym silniku i w miarę rozgrzewania cichnie? Czy Jesteś w stanie podesłać plik dźwiękowy tego hałasu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Filtr oleju mam Knechta, więc nie jest kiepski. Przed wymianą też był Knecht i też stukało. Hałas nie zależy od temperatury. Przykro mi ale nie bardzo mam jak go nagrać. Obecnie uważam że to nie rozrząd, a poduszka. Tym bardziej że dzwięk się lekko zmienia w zależności czy bieg D mam wrzucony i stoję na hamulcu nożnym czy na ręcznym Wg mnie wówczas inaczej mogą rozchodzić się naprężenia z silnika, co raczej wskazuje na takie elementy jak poduszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Witam. Ja też w Primerce (p10) mam problem stukającego rozrządu. Najbardziej słyszalne jest to podczas uruchomienia silnika po nocy lub dłuższym postoju i stukać przestaje podczas zwiększania obrotów lub dłuższej pracy silnika tak do 15s. Ważna sprawą jest to, że raz już wymieniałem cały rozrząd, czyli łańcuszek, łyżwę, napinacz coś tam jeszcze i był spokój przez jakieś 2 miesiące i po tym czasie sprawa powróciła. Olej tez miałem wymieniany i filtr jest ok., ale przed wymianą też stuki były. Może ktoś już wie, jaka może być tego przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Na poczatku tez mialem cichutkie stukanie,myslalem ze to ta oslona kolektora.Po jakims czasie byla tragedia,silnik chodzil jak jakis traktor.Ludzie przechodzacy przez pasy zawsze sie patrzyli :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macallan Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Jak by co to ja dysponuję nagraniami stukania rozrządu w SR 20. Jeśli ktoś zainteresowany mogę podesłać w celu porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delorian Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Jak by co to ja dysponuję nagraniami stukania rozrządu w SR 20. Jeśli ktoś zainteresowany mogę podesłać w celu porównania. podeslij..lepiej wiedzieć wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 no podeślij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbigniew Krzysztoń Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 macallan jak możesz też chciałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Jak by co to ja dysponuję nagraniami stukania rozrządu w SR 20. Jeśli ktoś zainteresowany mogę podesłać w celu porównania. mnie też podeślij, porównam ze swoimi odgłosami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima26 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Dobra teraz to nie sa juz zarty, jestem po wymianie rozrzadu calego dzis go odebralem teraz to dopiero chodzi jak diasel,musze ochlonac bo h..j mnie strzela jak patrze na robote mechanikow partaczy, wie ktos czy mozna odwrotnie wlozyc napinacz hydrauliczny ,wymieniany byl caly kaplet wlacznie z zebatkami wydaje mi sie ze jest odwrotnie nie ma zadnej strzalki na napinaczu jaka byla na orginale . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszle Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Stawiał bym na popychacze hydrauliczne. Po długim postoju jak odpalam klekocze przez 5s. Podobno zmiana oleju na gesciejszy pomaga (syntetyku na pól syntetyk albo na mineralny) A tutaj coś na temat popychaczy http://www.zss.pl/~moto/www_popychacze/popychacze00.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima26 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Geniusz ten mechanik nie wiem jak ale mowil ze dolal troche texaco bo brakowalo .... jak k.... brakowalo jak miesiac temu zalewalem valvolaina a ten zmieszal. Dzis zrobilem runde ok 10km nazimnym przy odpalaniu slychac chyba zawory przez 2-3s (tego wczesniej nie bylo )puzniej ok, ale gdy silnik sie rozgrzeje zaczyna klekotac, jestem pewien ze mechanik nie wlal tego oleju co byl tylko jakis syf ,zobaczymy jutro jade po nowy olej i filtr mechanik dostanie zje....y mam nadzieje ze to pomoze i wreszcie bedzie cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lego Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 :one: Panowie! Jeżeli chodzi o rozrząd w 2-litrówkach to jest taki myk: silnik ma hydraulicznie regulowane luzy zaworowe ORAZ napinacz!! Więc jeżeli chodzi o zapalanie silnika to zawsze zagrają zawory.Na zimnym silniku krócej na ciepłym w ogóle.itd. Dużo zależy od zużycia silnika. Jeżeli chodzi i hałas z pod pokrywy z okolic rozrządu to jest wyjaśnienie ,które niestety sam odkryłem(dwa dni na kanale!!!!!!!) U góry jest nad łańcuchem rozrządu jest prowadnica z twarda plastikową stopką. Jest ona po to aby łańcuch nie wpadał w niepotrzebne drgania podczas pracy silnika, ale także jest sygnałem o zużytym ślizgu napinacza bądź, nadmiernie rozciągniętym łańcuchu rozrządu bądź zużytym elemencie plastikowym w prowadnicy. Nie ma sie co tym przejmować (nad wyraz) ale daje to znak do wymiany rozrządu. Ja swoją prowadnicę odgiąłem do góry kilka milimetrów i na wolnych stukanie zniknęło,((szykuje się do wymiany, ale zrobiłem już ze 20 tys i nic złego się nie dzieje)) Jeżeli chodzi o Marasa to przyczynę zna a jeśli o MAXIMę 26 to podejżewam tylko właśnie prowadnicę górną(chyba nie była wymieniana?) Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima26 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Lego z nieba mi spadles, mechanik nygus nie wymienil prowadnicy gornej a byla w kaplecie z rozrzadem teraz zobaczylem w czesciach co wymienial bo stare mi oddal i to byl jego blad . dzieki za odpowiedz, a co do zaworow to przed wymiana nie bylo nic slychac jak i na zimnym ani cieplym tylko rozrzad chalasowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 mechanik nygus nie wymienil prowadnicy gornej Na pewno z tych, co to bardzo dobry i bardzo tani. Takich nie ma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima26 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 A zebys wiedzial b12 tani byl wziol 250, ale szukalem nawet 400 dalbym ale jeden byl lepszy od drugiego a to jeden silnik chcial wyjmowac do wymiany rozrzadu 1100krzyknol a drugi to 400 albo 600 zalezy co trzeba rozebrac i ile czasu,to chciale ale zwatpil bo oni tego na codzien nie robia. Tacy mechanicy to tylko w GDYNI MAm jeszcze pytanie do LEGO co do wymiany tej prowadnicy gornej wystarczy odkreciecic pokrywe zaworow? [ Dodano: Pon 20 Sie, 2007 12:26 ] Wlasnie wrocilemem od mechanika przy mnie zakladal ta gorna prowadniece, tylko sie zastanawiam dlaczego jej tam wczesniej nie bylo, a nissan i tak chodzi jak diasel bylem na diagnostyce bo check mi sie swiecil przed wymiana rozrzadu i wykazal EGR skasowal go po 30kilometrach znuw check, a teraz EGR + po0325 KnocK sensor 1-czujnik spalania stukowego, teraz nie wiem czy to bylo przed wymiana czy po, musze czekac az znow sie zaswieci i zrobic diagnostyke. Mozliwe jest to ze trzeba zaplon przestawic po wymianie rozrzadu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Jak najprościej wymienić sam napinacz w SR20 (2000r)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.