Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10, P11] Napinacz albo coś z rozrządem?


Gość Maras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna słyszę delikatne stuki dochodzące z silnika, tak jakby coś lekko się obijało. Siedząc w aucie słychać je z prawej strony silnika. Póki co bardzo słabe, muszę wyłączyć radio i zamknąć szyby żeby je usłyszeć.

Dzieje się to dosyć nieregularnie - czasem raz na 1s, czasem kilka razy. Rzadko słychać je na luzie na wolnych obrotach, a prawie zawsze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach pod obciążeniem - np. kiedy trzymając hamulec wrzucę w automacie bieg D. Po ruszeniu częstotliwość tych odgłosów zazwyczaj rośnie, a przy 1-1,5 tys obr milkną.

Czy to może być coś z rozrządem, czy coś innego? Na razie nie mam czasu podjechać do mechanika żeby to sprawdzić, a nie wolałbym nie jeździć jeśli to może być groźne.

 

Czytałem, że czasem rozrząd słychać gdy filtr nie trzyma ciśnienia. Ja akurat jestem świeżo po wymianie oleju i filtru. Choć zastanawiające jest, że podczas wymiany weszły jedynie 3l oleju, kiedy poprzednim razem to było 3,4l. Czy to może na coś wskazywać?

 

Dzięki za wszelkie sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość macallan

Może się mylę, ale u mnie też tak delikatnie stukało, a potem (niespełna 10kkm) zaczął chodzić jak diesel (nawet olej chcieli mi lać na stacji). Przyczyną był rozciągnięty łańcuch i napinacz w rozrządzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macallan

Mnie to w... denerwowało.

Jeździłem od listopada zeszłego roku do czerwca tego roku.

Stałem już kiedyś przed groźbą remontu po pasku więc wolę dmuchać na zimne. Poza tym jak pisałem mnie to drażni lubię jak jest cichutko, a jedyne odgłosy to te z radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy co będzie za jakies 10 tys km :)

Ale ostatnio byłem w zakładzie specjalizującym się w japończykach i główny mechanior postawił na zużytą poduszę pod silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sosnowski mariu

Maras, jak tam stuki ustały? pytam ponieważ mam taki sam problem, choć jak miałem p10 też było słychać przejechałem na ,,tym'' jakieś 50-60 tysiaków i nadal jeździ i słychać tym się pocieszam ale też mnie denerwuje ten szmer pozdrawiam ,teraz mam p11 144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ten hałas jest najaktywniejszy przy zimnym silniku i w miarę rozgrzewania cichnie?

Czy Jesteś w stanie podesłać plik dźwiękowy tego hałasu?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju mam Knechta, więc nie jest kiepski. Przed wymianą też był Knecht i też stukało.

Hałas nie zależy od temperatury. Przykro mi ale nie bardzo mam jak go nagrać.

 

Obecnie uważam że to nie rozrząd, a poduszka.

Tym bardziej że dzwięk się lekko zmienia w zależności czy bieg D mam wrzucony i stoję na hamulcu nożnym czy na ręcznym :) Wg mnie wówczas inaczej mogą rozchodzić się naprężenia z silnika, co raczej wskazuje na takie elementy jak poduszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Ja też w Primerce (p10) mam problem stukającego rozrządu. Najbardziej słyszalne jest to podczas uruchomienia silnika po nocy lub dłuższym postoju i stukać przestaje podczas zwiększania obrotów lub dłuższej pracy silnika tak do 15s. Ważna sprawą jest to, że raz już wymieniałem cały rozrząd, czyli łańcuszek, łyżwę, napinacz coś tam jeszcze i był spokój przez jakieś 2 miesiące i po tym czasie sprawa powróciła. Olej tez miałem wymieniany i filtr jest ok., ale przed wymianą też stuki były.

 

Może ktoś już wie, jaka może być tego przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dobra teraz to nie sa juz zarty, jestem po wymianie rozrzadu calego dzis go odebralem teraz to dopiero chodzi jak diasel,musze ochlonac bo h..j mnie strzela jak patrze na robote mechanikow partaczy, wie ktos czy mozna odwrotnie wlozyc napinacz hydrauliczny ,wymieniany byl caly kaplet wlacznie z zebatkami wydaje mi sie ze jest odwrotnie nie ma zadnej strzalki na napinaczu jaka byla na orginale .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geniusz ten mechanik nie wiem jak ale mowil ze dolal troche texaco bo brakowalo .... jak k.... brakowalo jak miesiac temu zalewalem valvolaina a ten zmieszal.

Dzis zrobilem runde ok 10km nazimnym przy odpalaniu slychac chyba zawory przez 2-3s (tego wczesniej nie bylo )puzniej ok, ale gdy silnik sie rozgrzeje zaczyna klekotac, jestem pewien ze mechanik nie wlal tego oleju co byl tylko jakis syf ,zobaczymy jutro jade po nowy olej i filtr mechanik dostanie zje....y mam nadzieje ze to pomoze i wreszcie bedzie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:one: Panowie! Jeżeli chodzi o rozrząd w 2-litrówkach to jest taki myk:

silnik ma hydraulicznie regulowane luzy zaworowe ORAZ napinacz!! Więc jeżeli chodzi o zapalanie silnika to zawsze zagrają zawory.Na zimnym silniku krócej na ciepłym w ogóle.itd. Dużo zależy od zużycia silnika. Jeżeli chodzi i hałas z pod pokrywy z okolic rozrządu to jest wyjaśnienie ,które niestety sam odkryłem(dwa dni na kanale!!!!!!!) U góry jest nad łańcuchem rozrządu jest prowadnica z twarda plastikową stopką. Jest ona po to aby łańcuch nie wpadał w niepotrzebne drgania podczas pracy silnika, ale także jest sygnałem o zużytym ślizgu napinacza bądź, nadmiernie rozciągniętym łańcuchu rozrządu bądź zużytym elemencie plastikowym w prowadnicy. Nie ma sie co tym przejmować :( (nad wyraz) ale daje to znak do wymiany rozrządu. Ja swoją prowadnicę odgiąłem do góry kilka milimetrów i na wolnych stukanie zniknęło,((szykuje się do wymiany, ale zrobiłem już ze 20 tys i nic złego się nie dzieje)) Jeżeli chodzi o Marasa to przyczynę zna a jeśli o MAXIMę 26 to podejżewam tylko właśnie prowadnicę górną(chyba nie była wymieniana?) Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lego z nieba mi spadles, mechanik nygus nie wymienil prowadnicy gornej a byla w kaplecie z rozrzadem teraz zobaczylem w czesciach co wymienial bo stare mi oddal i to byl jego blad . dzieki za odpowiedz, a co do zaworow to przed wymiana nie bylo nic slychac jak i na zimnym ani cieplym tylko rozrzad chalasowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zebys wiedzial b12 tani byl wziol 250, ale szukalem nawet 400 dalbym ale jeden byl lepszy od drugiego a to jeden silnik chcial wyjmowac do wymiany rozrzadu 1100krzyknol a drugi to 400 albo 600 zalezy co trzeba rozebrac i ile czasu,to chciale ale zwatpil bo oni tego na codzien nie robia. Tacy mechanicy to tylko w GDYNI

MAm jeszcze pytanie do LEGO co do wymiany tej prowadnicy gornej wystarczy odkreciecic pokrywe zaworow?

 

[ Dodano: Pon 20 Sie, 2007 12:26 ]

Wlasnie wrocilemem od mechanika przy mnie zakladal ta gorna prowadniece, tylko sie zastanawiam dlaczego jej tam wczesniej nie bylo, a nissan i tak chodzi jak diasel bylem na diagnostyce bo check mi sie swiecil przed wymiana rozrzadu i wykazal EGR skasowal go po 30kilometrach znuw check, a teraz EGR + po0325 KnocK sensor 1-czujnik spalania stukowego, teraz nie wiem czy to bylo przed wymiana czy po, musze czekac az znow sie zaswieci i zrobic diagnostyke. Mozliwe jest to ze trzeba zaplon przestawic po wymianie rozrzadu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...