Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wywiad! sprawa oleju silnikowego


Gość manfel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżel kogoś interesuje, co jest zalane (olej) fabryczne w silniku 1.5 dCi, to informuję że olej - ELF EXCELLIUM LDX 5W40 (wg. Renault). W ASO Odyssey ul. Jagielońska proponują - Castrol 10W60 lub 5W30, zaś w ASO Ballaun - Shell Helix 10W40. U osoby prywatnej - kolega, który jeżdzi dieslami i je naprawia - dowiedziałem się, że warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40.

Jeszcze jedna sprawa - większość uważa, że warto wymieniać olej co 15 - 20 tys. km (co jest zgodne z instrukcją obsługi almery - w trudnych warunkach - miasto, częste hamowanie itp. - wymiana oleju co 15 tys. km/ 1 rok), a nie co 30 tys. km/2 lata.

I co z tego wynika :?: Co w końcu lać i co ile km, aby było dobrze :?: :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do japończyków zalecają lać Shella, do niemieckich Mobila a do francuzów Elfa. A do włoskich to nie wiem bo nigdy włoszczyzny nie miałem :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek Sobota
U osoby prywatnej - kolega, który jeżdzi dieslami i je naprawia - dowiedziałem się, że warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40.

 

No to niezła porada! Tyle że każdy poniżej 5W grozi rozszczelnieniem turbiny i kłopotami z rozrządem. Nissan zaleca niezmiennie (jest w instrukcji) 10W40 do Dci. Nie mniej niż 5W w każdym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do japończyków zalecają lać Shella, do niemieckich Mobila a do francuzów Elfa. A do włoskich to nie wiem bo nigdy włoszczyzny nie miałem :razz:

"zalecają Shella" hmmm... a to niby dlaczego zalecają akurat tą markę, inne się nie nadają?

kiedyś w ASO Nissana "zalecali" TEXACO - bo najwidoczniej mieli z nimi jakiś dil...

 

ja zalałem ostatnio półsyntetyk FUCHS Unic 10W-40,

skoro VW, BMW i Mercedes używają go do pierwszego zalania, to chyba zły nie jest ;)

http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=42

 

a tak poważnie - znajomi mechanicy pomykają na tym oleju od paru ładnych lat, autami różnych marek i twierdzą że nie ma co ulegać reklamom w TV, lać to co sprawdzone i nie koniecznie najdroższe, regularnie wymieniać, a silnik będzie służył długo i bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art-B, napewno sie nadają jeżeli parametry oleju i klasa lepkości jest wg instrukcji taka sama to czemu nie. Ja tam zostaje przy shellu ;) . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do japończyków zalecają lać Shella, do niemieckich Mobila a do francuzów Elfa. A do włoskich to nie wiem bo nigdy włoszczyzny nie miałem :razz:

"zalecają Shella" hmmm... a to niby dlaczego zalecają akurat tą markę, inne się nie nadają?

kiedyś w ASO Nissana "zalecali" TEXACO - bo najwidoczniej mieli z nimi jakiś dil...

 

 

bo Nissan ma z Shell podpisana umowe, a Renault z ELF, dlatego leja dwa rozne oleje do tego samego silnika!

 

ja do dci leje mobil 0w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do dci leje mobil 0w

 

Mnie się wydaje że w naszym klimacie stosowanie oleju 0W nie ma uzasadnienia bez względu na to czy masz motor dCi "by Renault" czy też benzynowy QG. Po prostu nie ma tak niskich temperatur utrzymujących się przez większość zimy. Chyba lepszym rozwiązaniem jest olej 10W-60 ze względu na upalne lato i ewent. dla osób lubiących sportową jazdę (wysokie obroty i tp.)

Ja używam Mobil S 10W-40 i nie odnotowuję praktycznie żadnego zużycia. Za dużo już nasłuchałem się powtarzanych w ASO (i nie tylko) opinii że oleje klasy 0W- i 5W- nie są zalecane do N16 z silnikami QG. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze co do przebiegów między wymianami to chyba debil każe wymieniać olej co 20tyś :shock: chyba tylko po to żeby silniki szybciej padały...

 

Generalnie nissan do swoich silników zaleca oleje 10W-40 lub 10W-60 a na 10000% do silników z łańcuchem!!!

Wymiana oleju powinna być max. co 15tyś km i to tylko wtedy gdy jeżdzi sie duzo na trasie.

Mój ojciec wymienia w mazdzie(m323f 1,5 16V) co 15tyś Mobila 5w-40 ale auto jeżdzone głównie na trasie(niemcy) i po 15tyś olej jest czyściutki!!! gdy np. zrobi więcej km w mieście i w trase wcale to wymienia co 10tyś km między wymianami dolewa ok 0,2l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze co do przebiegów między wymianami to chyba debil każe wymieniać olej co 20tyś :shock: chyba tylko po to żeby silniki szybciej padały...

 

no a co powiesz na zalecenie opla co do vectry gts ? wymiana co 50kkm lub co rok!

paranoja

 

Generalnie nissan do swoich silników zaleca oleje 10W-40 lub 10W-60 a na 10000% do silników z łańcuchem!!!

Wymiana oleju powinna być max. co 15tyś km i to tylko wtedy gdy jeżdzi sie duzo na trasie.

Mój ojciec wymienia w mazdzie(m323f 1,5 16V) co 15tyś Mobila 5w-40 ale auto jeżdzone głównie na trasie(niemcy) i po 15tyś olej jest czyściutki!!! gdy np. zrobi więcej km w mieście i w trase wcale to wymienia co 10tyś km między wymianami dolewa ok 0,2l

 

ja tez slyszalem te opinie

na wszelki wypadek zalalem castrola 10w60 i wymieniam go co 9-10 kkm + oryginalny filtr oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Peterka
W ASO Odyssey ul. Jagielońska proponują - Castrol 10W60 lub 5W30, zaś w ASO Ballaun - Shell Helix 10W40. U osoby prywatnej - kolega, który jeżdzi dieslami i je naprawia - dowiedziałem się, że warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40.

 

A ja do wszystkich autek lałem i leję Lotos (tak ten Lotos :)) i kiedy "przesiadłem" się na niego z Castrola nie zauważyłem żadnej różnicy. ..A jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać... :lol:

Almerkę zalałem Lotosem pólsyntetykiem 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zalali w ASO Helixa 5W40 i auto działa bez problemu. W książce obsługi również zalecają te parametry oleju, więc nie mam zamiaru być mądrzejszy od papieża.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do nowej GT chce 10W-60 zalać ale nie moge w Wałbrzychu go dostać!!!!!!!!!

jedyne co znalałem to olej do motorów

:grin: wpadnij do Sosnowca, dostaniesz bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bielszczak

ja mam od nowości i leje lotosa full syntetik 05w40 i jest w porzo. zmieniam co ok.12tyś.km nie bierze i śmiga jak wściekły

 

[ Dodano: Pon 03 Lip, 2006 ]

ja leje lotosa 05w40 full-syntetik od nowości i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie dostałem niemieckiego castrola 10W-60 i jutro wymieniam(teraz jest ELF 5w40) zobaczymy ile jest wart

 

p.s edytjcie posty bo troche nieładnie to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj za 40euraczów dostałem castrola z niemiec a za filtr japoński dałem 20zł a za wymiane dam 15zł filtr oleju to org.

 

wszyscy sie dziwią że taki olej chcę wlać bo to niby do warunków ekstremalnych....haha

a moja GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...