Gość manfel Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Jeżel kogoś interesuje, co jest zalane (olej) fabryczne w silniku 1.5 dCi, to informuję że olej - ELF EXCELLIUM LDX 5W40 (wg. Renault). W ASO Odyssey ul. Jagielońska proponują - Castrol 10W60 lub 5W30, zaś w ASO Ballaun - Shell Helix 10W40. U osoby prywatnej - kolega, który jeżdzi dieslami i je naprawia - dowiedziałem się, że warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40. Jeszcze jedna sprawa - większość uważa, że warto wymieniać olej co 15 - 20 tys. km (co jest zgodne z instrukcją obsługi almery - w trudnych warunkach - miasto, częste hamowanie itp. - wymiana oleju co 15 tys. km/ 1 rok), a nie co 30 tys. km/2 lata. I co z tego wynika :?: Co w końcu lać i co ile km, aby było dobrze :?: :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maro25 Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 ja jezdze na Shell Helix 10W40 i jak mi stuknie 15tys km (za jakies 4tys.) jade wymienic do ASO na taki sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość manfel Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 A ile już przejechałeś kilometrów - ile razy już wymieniałeś ten olej :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40. Ja bym był ostrożny z olejami "lekkobieżnymi"... :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Lej Shell Helixa 10W40 Diesel i wymieniaj go co 15 tys razem z wkładem olejowym i będzie wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturcargo Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Ja tez jezdze na Shellu i wymieniam co 15tys. km. A propo kumpel proponowal aby zalac VALVOLINE. Co wy na to??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Generalnie do japończyków zalecają lać Shella, do niemieckich Mobila a do francuzów Elfa. A do włoskich to nie wiem bo nigdy włoszczyzny nie miałem :razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 U osoby prywatnej - kolega, który jeżdzi dieslami i je naprawia - dowiedziałem się, że warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40. No to niezła porada! Tyle że każdy poniżej 5W grozi rozszczelnieniem turbiny i kłopotami z rozrządem. Nissan zaleca niezmiennie (jest w instrukcji) 10W40 do Dci. Nie mniej niż 5W w każdym razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Art-B Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Generalnie do japończyków zalecają lać Shella, do niemieckich Mobila a do francuzów Elfa. A do włoskich to nie wiem bo nigdy włoszczyzny nie miałem :razz: "zalecają Shella" hmmm... a to niby dlaczego zalecają akurat tą markę, inne się nie nadają? kiedyś w ASO Nissana "zalecali" TEXACO - bo najwidoczniej mieli z nimi jakiś dil... ja zalałem ostatnio półsyntetyk FUCHS Unic 10W-40, skoro VW, BMW i Mercedes używają go do pierwszego zalania, to chyba zły nie jest http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=42 a tak poważnie - znajomi mechanicy pomykają na tym oleju od paru ładnych lat, autami różnych marek i twierdzą że nie ma co ulegać reklamom w TV, lać to co sprawdzone i nie koniecznie najdroższe, regularnie wymieniać, a silnik będzie służył długo i bezawaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Art-B, napewno sie nadają jeżeli parametry oleju i klasa lepkości jest wg instrukcji taka sama to czemu nie. Ja tam zostaje przy shellu . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissuser Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Generalnie do japończyków zalecają lać Shella, do niemieckich Mobila a do francuzów Elfa. A do włoskich to nie wiem bo nigdy włoszczyzny nie miałem :razz: "zalecają Shella" hmmm... a to niby dlaczego zalecają akurat tą markę, inne się nie nadają? kiedyś w ASO Nissana "zalecali" TEXACO - bo najwidoczniej mieli z nimi jakiś dil... bo Nissan ma z Shell podpisana umowe, a Renault z ELF, dlatego leja dwa rozne oleje do tego samego silnika! ja do dci leje mobil 0w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 ja do dci leje mobil 0w Mnie się wydaje że w naszym klimacie stosowanie oleju 0W nie ma uzasadnienia bez względu na to czy masz motor dCi "by Renault" czy też benzynowy QG. Po prostu nie ma tak niskich temperatur utrzymujących się przez większość zimy. Chyba lepszym rozwiązaniem jest olej 10W-60 ze względu na upalne lato i ewent. dla osób lubiących sportową jazdę (wysokie obroty i tp.) Ja używam Mobil S 10W-40 i nie odnotowuję praktycznie żadnego zużycia. Za dużo już nasłuchałem się powtarzanych w ASO (i nie tylko) opinii że oleje klasy 0W- i 5W- nie są zalecane do N16 z silnikami QG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Po pierwsze co do przebiegów między wymianami to chyba debil każe wymieniać olej co 20tyś :shock: chyba tylko po to żeby silniki szybciej padały... Generalnie nissan do swoich silników zaleca oleje 10W-40 lub 10W-60 a na 10000% do silników z łańcuchem!!! Wymiana oleju powinna być max. co 15tyś km i to tylko wtedy gdy jeżdzi sie duzo na trasie. Mój ojciec wymienia w mazdzie(m323f 1,5 16V) co 15tyś Mobila 5w-40 ale auto jeżdzone głównie na trasie(niemcy) i po 15tyś olej jest czyściutki!!! gdy np. zrobi więcej km w mieście i w trase wcale to wymienia co 10tyś km między wymianami dolewa ok 0,2l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Po pierwsze co do przebiegów między wymianami to chyba debil każe wymieniać olej co 20tyś :shock: chyba tylko po to żeby silniki szybciej padały... no a co powiesz na zalecenie opla co do vectry gts ? wymiana co 50kkm lub co rok! paranoja Generalnie nissan do swoich silników zaleca oleje 10W-40 lub 10W-60 a na 10000% do silników z łańcuchem!!!Wymiana oleju powinna być max. co 15tyś km i to tylko wtedy gdy jeżdzi sie duzo na trasie. Mój ojciec wymienia w mazdzie(m323f 1,5 16V) co 15tyś Mobila 5w-40 ale auto jeżdzone głównie na trasie(niemcy) i po 15tyś olej jest czyściutki!!! gdy np. zrobi więcej km w mieście i w trase wcale to wymienia co 10tyś km między wymianami dolewa ok 0,2l ja tez slyszalem te opinie na wszelki wypadek zalalem castrola 10w60 i wymieniam go co 9-10 kkm + oryginalny filtr oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peterka Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 W ASO Odyssey ul. Jagielońska proponują - Castrol 10W60 lub 5W30, zaś w ASO Ballaun - Shell Helix 10W40. U osoby prywatnej - kolega, który jeżdzi dieslami i je naprawia - dowiedziałem się, że warto zalać Mobil 1 Turbo Diesel 0W40. A ja do wszystkich autek lałem i leję Lotos (tak ten Lotos ) i kiedy "przesiadłem" się na niego z Castrola nie zauważyłem żadnej różnicy. ..A jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać... Almerkę zalałem Lotosem pólsyntetykiem 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ajac Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Mnie zalali w ASO Helixa 5W40 i auto działa bez problemu. W książce obsługi również zalecają te parametry oleju, więc nie mam zamiaru być mądrzejszy od papieża. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 ja do nowej GT chce 10W-60 zalać ale nie moge w Wałbrzychu go dostać!!!!!!!!! jedyne co znalałem to olej do motorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maro25 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ja do nowej GT chce 10W-60 zalać ale nie moge w Wałbrzychu go dostać!!!!!!!!!jedyne co znalałem to olej do motorów :grin: wpadnij do Sosnowca, dostaniesz bez problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ja zalałem Castrola 10W60 i jestem zadowolony. nie bierze ani grama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ja zalałem Castrola 10W60 i jestem zadowolony. nie bierze ani grama ile z literek płaciłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ile z literek płaciłeś? ja place 45pln za literek z wymiana gratis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bielszczak Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ja mam od nowości i leje lotosa full syntetik 05w40 i jest w porzo. zmieniam co ok.12tyś.km nie bierze i śmiga jak wściekły [ Dodano: Pon 03 Lip, 2006 ] ja leje lotosa 05w40 full-syntetik od nowości i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ja właśnie dostałem niemieckiego castrola 10W-60 i jutro wymieniam(teraz jest ELF 5w40) zobaczymy ile jest wart p.s edytjcie posty bo troche nieładnie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 płaciłem 180zł za 4 litry w norauto, do tego 46 za wymianę i ok 60 za filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ja dzisiaj za 40euraczów dostałem castrola z niemiec a za filtr japoński dałem 20zł a za wymiane dam 15zł filtr oleju to org. wszyscy sie dziwią że taki olej chcę wlać bo to niby do warunków ekstremalnych....haha a moja GT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.