Gość SkiRen Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury cieczy chłodzącej (w celu sprawdzenia czujnika) i po ponownym jej wpięciu świeci się kontrolka Check Engine. Pytanie czy można ją samemu w jakiś sposób wyłączyć czy pozostaje tylko kasowanie w serwisie i wyrzucenie 180 PLN z portfela za tą usługę :sad: ? zdaje się że był już post na ten temat, ale nie mogę go znaleźć. aha mój silnik to CD20T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 A czy odpięcie aku na 24 h nie pomoże :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SkiRen Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 tego nie próbowałem. bo potrzebny mi codziennie samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Griszka Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 u mnie Check Engine zaświecił po umyciu silnika. Zrobiłem reset komputera: wystarczyło ok. 12 godzin (wróciłem do domu o 20.00 i odłączyłem akumulator, a następnego dnia wyjeżdżałem o 8.00 rano) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 reset można wykonać szybciej, nie wiem jak u ciebie robi sie atodiagnostykę, bo ona też resetuje ECU, ale możesz zdjąć klemy z aku i zewrzeć je ze sobą w celu wyrównania ładunków , pamietaj aby zdjąć obydwie klemy!!! i nie mylyć ze zwarciem biegunów w aku!!! mimo wszystko check engin nie powinien się świecić tylko po zdjęciu wtyczki z czujnika temp......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 musi być jakiś prostszy sposób na reset ECU - ale niestety - któryś z bezpieków lub przekaźnik... ne wiem jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SkiRen Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 reset można wykonać szybciej, nie wiem jak u ciebie robi sie atodiagnostykę, bo ona też resetuje ECU, Z tego co się orientuje to dla tego silnika z wejściem do diagnostyki 16 pinowym (2 rzedy po 8 pin ) nikt jeszcze nie robił autodiagnostyki poprzez zwarcie styków. ale może się myle i czegoś nie doczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 normalnie jest tak w złączu CARB czyli 16 pinowym znormalizowanym że na 7 pinie jest sygnał od styerownika silnika a na 4 i 5 masa. Zwieramy 4 z 7 lub 5 z 7 i odczytujemy kody migowe. Ale jak już kiedyś jeden z kolegów napisał, w wersji CD20T jest nieco inny układ połączeń i sygnał silnika jest na innym pinie. Nie wiem czy w CD20T da się tak przeprowadzić diagnostykę, czy moze trzeba podpinać komputer zewnętrzny. Samo odczytanie pamięci błędów nie kasuje jej. Poza tym odłączony czujnik temperatury silnika może generować błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Witam. Rozumiem ze nastąpiło przkręcenie kluczyka do IGN lub dalej z odłączoną wtyczką czujnika. Ten czujnik jest pod kontrolą, więc komputer zarejestrował to jako awarię i zasygnalizował CHECKiem. Przypuszczam że są trzy wyjścia z sytuacji - 1. Przejechac się do ASO i stać się lżejszym o odpowiednią sumę. 2. Odłączyć akumulator na 48h (może i krótszy czas wystarczy). 3. Usterka zostanie samoczynnie usunięta po określonej liczbie uruchomień silnika (20, 50 lub 80, ile dla tej wersji, tego nie wiem). Proponuję normalnie eksploatować auto, ta lampka tylko się świeci, żadnej awarii nie ma. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.