Gość artlow Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Witam, za oknem upał z czego się cieszę, ale w związku z tym mam problem z moją P11 1,6 SI. Mianowicie w momencie włącznia pompy klimatyzatora w moim samochodzie na luzie obroty wzrastają do ca. 800 a przy wyłączniu pompy spadają do ca. 500. Ale to jeszcze nie problem. Gorzej jest w trakcie jazdy - z racji tego, że moja pompa od klimy włącza się na kilkanaście sekund i potem na jakiś czas wyłącza się (i tak cyklicznie - nie wiem czy tak być powinno) za każdym razem gdy włącza się odczuwam małe szarpnięcie silnika - czuję to niejako nogą w gazie - samochód jedzie ale jakby mniej żwawo. (w każdym razie wydaję mi się, że włączanie pompy klimy i te mikro szarpnięcia są ze sobą związane). Co robić, bo chyba nie jeżdzić bez włączonej klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubo Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 a wjakiej kondycji mechanicznej jest sprężarka? łożysko, sprzęgiełko... nie wydaje dziwnych odgłosów?? szczególnie łożysko... może robi się duży opór i dlatego sie wyłącza z powodu przegrzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robalov Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Mam ten sam problem,identyczne zachowanie na wolnych obrotach i w czesie jazdy.Sprawa na wolnych obrotach wydaje mi się poprawna ponieważ przy włączaniu sprężarki pobjera ona prąd przezco spadają w tym momęcie obroty a żeby silnik nie zgasł to silniczek krokowy ustawia właściwe obroty.Podobnie jest w czasie jazdy, jak załącza się klima to samochód jakby tracił moc ,trzeba wcisnąć mu wjęcej w pedał gazu.Myślę że też jest to związane z prądem który pobiera sprężarka klimy.Ale czy tak to powinno wyglądać?..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 artlow w końcu mamy tylko 1.6 pojemności, więc silnik sam w sobie musi rtadzić sobie z takim dużym autem , u mnie jest podobnie auto jest wyraźnie słabsze (z tym że ja mam LPG) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Mialem podobnie w dieslu - jak sie klima wlaczala to u mnie akurat spadaly obroty jakby go przydlawilo (ale nie gasl) - jak nabilem klime to ustalo - mysle ze bylo mniej czynnika i nie byl rownomiernie "rozlozony" co skutkowalo tym ze z pewnym momencie bylo go wiecej do sprezenia - zajedz na stacje dignostyczna klimy niech ci sprawdza cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artlow Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 a wjakiej kondycji mechanicznej jest sprężarka? łożysko, sprzęgiełko... nie wydaje dziwnych odgłosów?? szczególnie łożysko... może robi się duży opór i dlatego sie wyłącza z powodu przegrzania Faktycznie przy włączaniu klimy spod maski dobiegają odgłosy jak z sieczkarni, ale ja nie wiem czego to odgłosy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 to lepiej zajedz jak najszybciej gdzies na serwis, to moze uratujesz sytuacje - moze tylko jakies luzy do skorygowania, albo pada sprezarka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubo Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Faktycznie przy włączaniu klimy spod maski dobiegają odgłosy jak z sieczkarni, ale ja nie wiem czego to odgłosy Mozna samemu sprawdzić... zdejmujesz pasek napędzający sprężarke, odpalasz silnik i jak odgłosu nie słychać to już wiadomo gdzie szukać. Nie wiem jak jest w p11 1.6 bo u mnie na tym samym pasku jest jeszcze pompa wspomagania i coś.... ale jak już pasek jest zdjęty to można na pusto zakręcić kołem... jak słychac wyraźny szum to łożysko walnięte ( u mnie tak było) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artlow Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Faktycznie przy włączaniu klimy spod maski dobiegają odgłosy jak z sieczkarni, ale ja nie wiem czego to odgłosy Mozna samemu sprawdzić... zdejmujesz pasek napędzający sprężarke, odpalasz silnik i jak odgłosu nie słychać to już wiadomo gdzie szukać. Nie wiem jak jest w p11 1.6 bo u mnie na tym samym pasku jest jeszcze pompa wspomagania i coś.... ale jak już pasek jest zdjęty to można na pusto zakręcić kołem... jak słychac wyraźny szum to łożysko walnięte ( u mnie tak było) dzięki spróbuję - ale i tak profilaktycznie umówiełem się na sobotę do serwisu klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubo Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 i słusznie.... lepiej z tym nie czekać gdyby (odpukać) coś się zatarło i stanęło to dopiero wtedy mogą zrobić się kłopociki... :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 MIAŁEM COŚ PODOBNEGO ALE U MNIE W PEWNYM MOMENCIE SILNIK PRAWIE STANĄ NA SERWIS I OKAZAŁO SIĘ, ŻE cały olej ze sprężarki poleciał i porobiły się jakieś bąble na tarczy. Wymiana tego wszystkiego i nabicie klimy 700 złociszy :mrgreen: chyba nie najgorzej ale teraz śmiga bez problema no i nic nie słychować spod maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.