Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Utrzymujące się obroty silnika po puszczeniu gazu


Gość marcint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcint

witam,

 

przegladalem starsze posty, ale nigdzie nie natknalem sie na problem podobny do mojego. otoz po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika spadajac zatrzymuja sie na chwile na ok. 1200 i dopiero potem spadaja dalej. znajomy mechanik mowil mi, ze w niektorych silnikach to specjalny efekt umozliwiajacy plynniejsza zmiane biegow. ale to moj pierwszy nissan (mam primere p11 2.0 sri ('97)) i chcialbym wiedziec, czy to usterka, czy tak ma byc. a jesli usterka, to jak ja usunac?

 

z gory dzieki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy mechanik mowil mi, ze w niektorych silnikach to specjalny efekt umozliwiajacy plynniejsza zmiane biegow.

 

Ten znajomy mechanik to chyba od kosiarek.... :lol:

Jest to objaw, prawidłowo działającego systemu dopalania paliwa - zabezpieczenie przed uszkodzeniem kata i utrzymanie czystości spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam P11 2.0 SRi i tak jak napisal Coobcio i ja tez napisze, mam tak samo, przez chwilke trzyma obroty wyzsze a pozniej spadaja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest w wiekszości aut z sekwencyjnym wielopunktowym wtryskiem paliwa. Toyota mieła jeszcze bardziej nasilony objaw - bo po zdjeciu nogi z gazu obroty siepodnosiły w stosunku do istniejących np. 3000 rmp - zdjecie nogi z gazu - na chwilę ok 3200 rmp i spadały. Jak ktoś wsiadał na początku do tego auta - to wrażenie było takie jakby nie potrafił biegów zmieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam nadzieje że w P11.144 QG18DE też tak jest. Właśnie ostatnio zauważyłem że po wciśnięciu sprzęgła obroty na chwile zatrzymują się na 1200-1400 a po chwili dopiero spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

widaw napisał:

 

Ten znajomy mechanik to chyba od kosiarek.... :lol:

Jest to objaw, prawidłowo działającego systemu dopalania paliwa - zabezpieczenie przed uszkodzeniem kata i utrzymanie czystości spalin.

 

W TD też tak jest - z EGR i bez niego, tak że raczej nie chodzi o czystość spalin i kata (bo go w TD nie ma) a właśnie o zmianę biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem po wysprzegleniu auta lub puszczeniu gazu obroty zostaja na poziomie 1500obr i potem spadaja na 1100-1000. Autko kupiłem 3 dni temu i jest to dla mnie lekko dziwne wczesniej jedzilem mazda i ni emialem takiego zjawiska. Autkiem mozna bylo jezdzic na skrzyni hamujac, a tu przy utrzymujących obrtach autko nie zwalnia. Mechanik mi po wyczyszczeniu przepustnicy powiedział, że to może być silniczek krokowy i postraszył bajońskimi sumami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Lubie hamować silnikiem, i zeby plynnie zrzucic z 3 na 2 musze go gazem przy wysprzeglaniu podciagnać. Nie chce byc kierowca rajdowym:))). A prawda jest taka ze mam wymienione sprzeglo na nowe, i mechanik cos spierdzielil bo rwie na sprzegle i bije na pedale sprzęgła. 2 razy mi wymieniał i cały czas jest zle. mial ktos moze takie problemy??? Jest to sprzegło hydrauliczne. Szukałem po forum ale nic takiego sie nie pojawiało w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi własnie brakuje tego objawu. Obroty spadaja mi po puszczeniu gazu i wysprzegleniu do tych 800 dosc szybko. Nie wiecie Panowie gdzie szukac przyczyny? jakas regulacja???

 

W TD tego objawu chyba nie ma, w 2.0PB mam to samo co koledzy 1200 a potem spokojnie spadają. Ale w td odrazu 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja przylącze sie do rozmowy -efekt zwiekszających sie na chwile obrotów jest jak najbardzie poprawny. w gre wchodzi dopalanie mieszanki paliwowej oraz plynniejsza zmieniania biegow. zastanawia mnie czy ktos zauwazyl ze zwikeszone obroty sie "programuja"?? chodzi o to ze jak jechalem w duzym korku pod strome wzniesienie -zatrzymywalem sie i stawalem i tak bez przerwy to po ktoryms razie juz nawet gazu nie musialem dawac poniewaz silnik wskakiwal na wieksze niz zazwyczaj obroty pozwalajace swobodnie ruszyc z miejsca na tym stromym wzniesienu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze w TD tak nie ma i obroty schodza do ok 750.

 

A teraz mam pytanie o sprzęgło, oczym pisłem we wcześniejszym poscie.

Moze z innej beczki, nie ten temat, ale przelukałem całe forum i nic podobnego nie znalazłem, albo nie potrafie szukać prawidłowo.

 

Wymieniali mi sprzegło. Wynik koncowy: bije mi na pedale sprzegła. Redukcja z 3 na 2 nie idzie płynnie(nie ma zgrzytów synchronizacji, tylko silnik lapie jakies wibracje) Zeby płynnie ruszyc z miejsca musze go podkrecic do 1300-1500 obr, a ruszenie z 2 prawie niemozliwe. Wymieniali mi kompletne sprzegło 2 razy. Gdzie szukac problemu.

Koło zamachowe, jakis docisk, wspomaganie sprzegła(jakos nie czuje roznicy na sprzegle czy mam właczaony silnik czy nie). Podejrzewam jeszce ze moze mechanik wsatwił sprzegło z p10 D a nie p11 td.

Prosze o pomoc, lub jakis namiarek na podobny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze inny objaw;

dodaję gazu, puszczam pedał i obroty spadają do 1100 po czym, (2-3s.) same opadają do 600 -500 !?

To chyba już normalne nie jest?

 

Jaki powód może być tego zachowania się silnika? Czym to regulować?

 

Silnik 1.6 16Vrok 1999. Przebieg 200 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem z primerka tdi 2.0 rok 99, otóż gaśnie mi czasami gdy zmieniam biegi tzn. jak wysprzęglam obroty spadają do zera, zdaża sie to kilka razy na 30km po miescie. Po za tym zauważyłem też jak jade na biegu to nieraz gdy depne w pedał silnik nie reaguje dopiero po chwili jak kilka razy depne. Powiedzcie czym to może być spowodowane.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

ja mam tez taki objaw, ze np. dociskajac gaz do 3k obr. i puszczajac gaz, to wskazowka chwilowo zatrzymuje sie na 1,5k.

 

ale mam tez inna sprawe, a mianowicie: dojezdzam do skrzyzowania na 2 biegu i mam powiedzmy tylko ok 1-1,5k obr. bo dodatkowo hamuje i okazuje sie ze musze jednak sie zatrzymac i rozsprzeglic skrzynie, wciskam sprzegło i chwilowo obroty podnosza sie do 2k,

 

mechanik twierzdi, ze to normalana sprawa (dodam, ze to nie bylejaki serwis - ale serwis bosha i cieszacy sie naprawdebdobra opinia w Knurowie, kolejki na 2 tygodnie - tyle maja klientow), ale pierwszy raz sie z takim silnikiem spotkalem i musze sie upewnic - wyglada to tak, jakbym przy wcuisnieciu sprzegla (ale tylko w sytuacji gdy obr. silnika sa ponizej 2k) wciskal tez gaz.

 

co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W TD tego objawu chyba nie ma, w 2.0PB mam to samo co koledzy 1200 a potem spokojnie spadają. Ale w td odrazu 750.

 

a u mnie chyba jest ale tak okolo 1500 na chwile sie zatrzymuje a potem spada mozliwe to czy nie :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie czasem się zatrzymuje, czasem nie, ale na jałowym mam ok 500 (przy wyłączonej elektronice) do 750 (przy włączonym radiu, ogrzewaniu, światłach...). Jest to normalne wg mnie - ładnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...