Gość marcint Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 witam, przegladalem starsze posty, ale nigdzie nie natknalem sie na problem podobny do mojego. otoz po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika spadajac zatrzymuja sie na chwile na ok. 1200 i dopiero potem spadaja dalej. znajomy mechanik mowil mi, ze w niektorych silnikach to specjalny efekt umozliwiajacy plynniejsza zmiane biegow. ale to moj pierwszy nissan (mam primere p11 2.0 sri ('97)) i chcialbym wiedziec, czy to usterka, czy tak ma byc. a jesli usterka, to jak ja usunac? z gory dzieki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 we wszsytkich P11 2.0 z którymi miałem styczność jest jak mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 znajomy mechanik mowil mi, ze w niektorych silnikach to specjalny efekt umozliwiajacy plynniejsza zmiane biegow. Ten znajomy mechanik to chyba od kosiarek.... Jest to objaw, prawidłowo działającego systemu dopalania paliwa - zabezpieczenie przed uszkodzeniem kata i utrzymanie czystości spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 tez mam P11 2.0 SRi i tak jak napisal Coobcio i ja tez napisze, mam tak samo, przez chwilke trzyma obroty wyzsze a pozniej spadaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 tak jest w wiekszości aut z sekwencyjnym wielopunktowym wtryskiem paliwa. Toyota mieła jeszcze bardziej nasilony objaw - bo po zdjeciu nogi z gazu obroty siepodnosiły w stosunku do istniejących np. 3000 rmp - zdjecie nogi z gazu - na chwilę ok 3200 rmp i spadały. Jak ktoś wsiadał na początku do tego auta - to wrażenie było takie jakby nie potrafił biegów zmieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chestero Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 no to mnie też uspokoiliście, bo w P11 mam takie same objawy a też już myślałem że cos jest nie tak uff :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mar80 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Mam nadzieje że w P11.144 QG18DE też tak jest. Właśnie ostatnio zauważyłem że po wciśnięciu sprzęgła obroty na chwile zatrzymują się na 1200-1400 a po chwili dopiero spadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chestero Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 U mnie w P11 2,0 SLX 97r jest tak od początku po dziś dzień, więc myślę że jest to normalne zjawisko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 widaw napisał: Ten znajomy mechanik to chyba od kosiarek.... Jest to objaw, prawidłowo działającego systemu dopalania paliwa - zabezpieczenie przed uszkodzeniem kata i utrzymanie czystości spalin. W TD też tak jest - z EGR i bez niego, tak że raczej nie chodzi o czystość spalin i kata (bo go w TD nie ma) a właśnie o zmianę biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość young Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Mam ten sam problem po wysprzegleniu auta lub puszczeniu gazu obroty zostaja na poziomie 1500obr i potem spadaja na 1100-1000. Autko kupiłem 3 dni temu i jest to dla mnie lekko dziwne wczesniej jedzilem mazda i ni emialem takiego zjawiska. Autkiem mozna bylo jezdzic na skrzyni hamujac, a tu przy utrzymujących obrtach autko nie zwalnia. Mechanik mi po wyczyszczeniu przepustnicy powiedział, że to może być silniczek krokowy i postraszył bajońskimi sumami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staś Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 mam to samo przy silniczku 1,6 więc chyba wszystkie porządne autka tak mają trzeba się tylko do tego przyzwyczaić i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Ja mam tez taki objaw wiec to normalne:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chmielak Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 A mi własnie brakuje tego objawu. Obroty spadaja mi po puszczeniu gazu i wysprzegleniu do tych 800 dosc szybko. Nie wiecie Panowie gdzie szukac przyczyny? jakas regulacja??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Chmielak, po co kombinować - dobrze, że ci spadają do 800 a nie niżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chmielak Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Lubie hamować silnikiem, i zeby plynnie zrzucic z 3 na 2 musze go gazem przy wysprzeglaniu podciagnać. Nie chce byc kierowca rajdowym:))). A prawda jest taka ze mam wymienione sprzeglo na nowe, i mechanik cos spierdzielil bo rwie na sprzegle i bije na pedale sprzęgła. 2 razy mi wymieniał i cały czas jest zle. mial ktos moze takie problemy??? Jest to sprzegło hydrauliczne. Szukałem po forum ale nic takiego sie nie pojawiało w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 A mi własnie brakuje tego objawu. Obroty spadaja mi po puszczeniu gazu i wysprzegleniu do tych 800 dosc szybko. Nie wiecie Panowie gdzie szukac przyczyny? jakas regulacja??? W TD tego objawu chyba nie ma, w 2.0PB mam to samo co koledzy 1200 a potem spokojnie spadają. Ale w td odrazu 750. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JMNGroup Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 i ja przylącze sie do rozmowy -efekt zwiekszających sie na chwile obrotów jest jak najbardzie poprawny. w gre wchodzi dopalanie mieszanki paliwowej oraz plynniejsza zmieniania biegow. zastanawia mnie czy ktos zauwazyl ze zwikeszone obroty sie "programuja"?? chodzi o to ze jak jechalem w duzym korku pod strome wzniesienie -zatrzymywalem sie i stawalem i tak bez przerwy to po ktoryms razie juz nawet gazu nie musialem dawac poniewaz silnik wskakiwal na wieksze niz zazwyczaj obroty pozwalajace swobodnie ruszyc z miejsca na tym stromym wzniesienu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chmielak Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Czyli rozumiem ze w TD tak nie ma i obroty schodza do ok 750. A teraz mam pytanie o sprzęgło, oczym pisłem we wcześniejszym poscie. Moze z innej beczki, nie ten temat, ale przelukałem całe forum i nic podobnego nie znalazłem, albo nie potrafie szukać prawidłowo. Wymieniali mi sprzegło. Wynik koncowy: bije mi na pedale sprzegła. Redukcja z 3 na 2 nie idzie płynnie(nie ma zgrzytów synchronizacji, tylko silnik lapie jakies wibracje) Zeby płynnie ruszyc z miejsca musze go podkrecic do 1300-1500 obr, a ruszenie z 2 prawie niemozliwe. Wymieniali mi kompletne sprzegło 2 razy. Gdzie szukac problemu. Koło zamachowe, jakis docisk, wspomaganie sprzegła(jakos nie czuje roznicy na sprzegle czy mam właczaony silnik czy nie). Podejrzewam jeszce ze moze mechanik wsatwił sprzegło z p10 D a nie p11 td. Prosze o pomoc, lub jakis namiarek na podobny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Imme Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Ja mam jeszcze inny objaw; dodaję gazu, puszczam pedał i obroty spadają do 1100 po czym, (2-3s.) same opadają do 600 -500 !? To chyba już normalne nie jest? Jaki powód może być tego zachowania się silnika? Czym to regulować? Silnik 1.6 16Vrok 1999. Przebieg 200 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dargr39 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 witam, mam problem z primerka tdi 2.0 rok 99, otóż gaśnie mi czasami gdy zmieniam biegi tzn. jak wysprzęglam obroty spadają do zera, zdaża sie to kilka razy na 30km po miescie. Po za tym zauważyłem też jak jade na biegu to nieraz gdy depne w pedał silnik nie reaguje dopiero po chwili jak kilka razy depne. Powiedzcie czym to może być spowodowane. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MefKM Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 witam ja mam tez taki objaw, ze np. dociskajac gaz do 3k obr. i puszczajac gaz, to wskazowka chwilowo zatrzymuje sie na 1,5k. ale mam tez inna sprawe, a mianowicie: dojezdzam do skrzyzowania na 2 biegu i mam powiedzmy tylko ok 1-1,5k obr. bo dodatkowo hamuje i okazuje sie ze musze jednak sie zatrzymac i rozsprzeglic skrzynie, wciskam sprzegło i chwilowo obroty podnosza sie do 2k, mechanik twierzdi, ze to normalana sprawa (dodam, ze to nie bylejaki serwis - ale serwis bosha i cieszacy sie naprawdebdobra opinia w Knurowie, kolejki na 2 tygodnie - tyle maja klientow), ale pierwszy raz sie z takim silnikiem spotkalem i musze sie upewnic - wyglada to tak, jakbym przy wcuisnieciu sprzegla (ale tylko w sytuacji gdy obr. silnika sa ponizej 2k) wciskal tez gaz. co wy na to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 kolega JMNGroup kilka postów wyżej wszystko fajnie opisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 te utrzymujące się obroty to plus zwłaszcza jak sie jeżdzi w korku... nic nie szarpie dzieki temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 W TD tego objawu chyba nie ma, w 2.0PB mam to samo co koledzy 1200 a potem spokojnie spadają. Ale w td odrazu 750. a u mnie chyba jest ale tak okolo 1500 na chwile sie zatrzymuje a potem spada mozliwe to czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 u mnie czasem się zatrzymuje, czasem nie, ale na jałowym mam ok 500 (przy wyłączonej elektronice) do 750 (przy włączonym radiu, ogrzewaniu, światłach...). Jest to normalne wg mnie - ładnie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.