Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] jak polepszyć i "zrobić żwawszą"


Gość delorian

Rekomendowane odpowiedzi

Gość delorian

witam, czytałem duzo informacji i kilka pytań przychodzi mi sie na myśl.

więc tak. mam p10 SR20Di 93r.sedan bez gazu i czytałem że można ją trocha zagonić do żwawszej pracy gdy wytnie się i usunie środkowy tłumik z katalizatorem.

co można jeszcze zrobić w silniku np. z powietrzem-filtry wloty-wyloty, by nissanikowi polepszyło sie na +.

zapewne każdy z Was cos tam zrobił i prosze aby się pochwalił

autko mam od miesiąca i w sumie z natłoku obowiązków nie mam duzo czasu by otworzyć klape i poszperać w sercu mego autka.

 

prosze o wyrozumiałość i dziękuje za rady :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zastosować wałek ssący z SR20DE

- wywalić katalizator

- pozbyć się podgrzewania kolektora ssącego

- zmodyfikować przepustnice tak żeby otwierala siedo końca i stawiała mniejsze opory (wiertarka + frezy)

- odseparować odmę od dolotu

- pozbyć się całkowicie EGR

- poddać kolektor wydechowy i ssący portingowi i dopasować go do uszczelek

- zastosować końcowy tłumik nieco luźniejszy ew. przeltowy nie koniecznie jakiś tjunigowy egzemplarz

- doprowadzić zimne powietrze rurą ok. 80mm z nadkola do seryjnej puszki (warto w niej powiększyć średnicę wlotu)

- od dwururki puścić grubą rurę aż do środkowego tlumika (60-63,5mm)

- pobawić się z ciśnieniem paliwa na hamowni (potrzebny dodatkowy zwenętrzny regulator ciśnienia paliwa)

- ustawić zapłon na hamowni

 

Myślę że po tych wszystkich zabiegach idzie wykręcić silnik do ok. 130-135KM w głownej mierze zalerzne od jakości wykonanej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość delorian

mysle żę na początek zrobił odłączyłbym EGR...tyle że mozesz mi napisac jak to zrobic i czy wystarczy odłaczyć zasilanie?

 

EDIT

 

zaslepione przy wylocie i chyba (moze to autosugestia :) ) zrywa sie do walki na niższych obrotach, np. na 2 biegu u samego dołu jak dodaje się gazu... ale po kilku kilometrach chyba cięzko mi sprawdzić , zobaczymy po dłuzszej jeżdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu EGR może zyskasz 1konia i deczko poprawi się dół - niezłą masz dupohamownię że to odczułeś.

Modój dalej - powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość krzys.toxic
zastosować wałek ssący z SR20DE

- wywalić katalizator

- pozbyć się podgrzewania kolektora ssącego

- zmodyfikować przepustnice tak żeby otwierala siedo końca i stawiała mniejsze opory (wiertarka + frezy)

- odseparować odmę od dolotu

- pozbyć się całkowicie EGR

- poddać kolektor wydechowy i ssący portingowi i dopasować go do uszczelek

- zastosować końcowy tłumik nieco luźniejszy ew. przeltowy nie koniecznie jakiś tjunigowy egzemplarz

- doprowadzić zimne powietrze rurą ok. 80mm z nadkola do seryjnej puszki (warto w niej powiększyć średnicę wlotu)

- od dwururki puścić grubą rurę aż do środkowego tlumika (60-63,5mm)

- pobawić się z ciśnieniem paliwa na hamowni (potrzebny dodatkowy zwenętrzny regulator ciśnienia paliwa)

- ustawić zapłon na hamowni

 

podpisanjąc się pod staaaaary temat chciałem zapytać co z Primka p10 1.6 16v 94...

 

 

wywalenie kata.. juz niedługo

od dwururki puścić grubą rurę aż do środkowego tlumika (60-63,5mm).. przy okazji wycinki kata...

pozbyć się całkowicie EGR .. dzisiaj

poddać kolektor wydechowy i ssący portingowi i dopasować go do uszczelek... drogie to??

 

pozbyć się podgrzewania kolektora ssącego... w którym miejscu to ustrojstwo to znajdę i czy sobei sam z tym poradzę??

 

zastosować wałek ssący do mojej primki też takie coś jest i jaka cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozbyć się podgrzewania kolektora ssącego... w którym miejscu to ustrojstwo to znajdę i czy sobie sam z tym poradzę??

nie rób tego bo nie będziesz mieć ssania

 

Wszystkie opisane te metody tyczyły silnika 2.0 ty masz 1,6....

 

U Ciebie bardzo dobrze się sprawdza przerobienie seryjnego kolektora wydechowego, w ten piątek będę tego dokonywać to zamieszczę fotki.

W skrócie powiem że chodzi o pozbycie się wąskiego gardła na zejsciu garów, więc wycina się sporą część kolektora wydechowego i robi stożkowe zejście na resztę wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys.toxic
nie rób tego bo nie będziesz mieć ssania

 

aaa :) takie buty ;) dobrze wiedzieć

w ten piątek będę tego dokonywać to zamieszczę fotki.

 

bardzo fajnie tylko jak bedizesz mógł to delikatnie powiadom mnie o kosztach, czasie, możliwości wykonania tego we własnym zakresie i jak z poprawieniem osiągów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozbyć się podgrzewania kolektora ssącego... w którym miejscu to ustrojstwo to znajdę i czy sobie sam z tym poradzę??

nie rób tego bo nie będziesz mieć ssania

 

Wszystkie opisane te metody tyczyły silnika 2.0 ty masz 1,6....

 

U Ciebie bardzo dobrze się sprawdza przerobienie seryjnego kolektora wydechowego, w ten piątek będę tego dokonywać to zamieszczę fotki.

W skrócie powiem że chodzi o pozbycie się wąskiego gardła na zejsciu garów, więc wycina się sporą część kolektora wydechowego i robi stożkowe zejście na resztę wydechu.

Ten mod mnie interesuje ( dobry na czas przed wrzuceniem nowego kolektora...) jak znajdziesz czas wrzuć coś na ten temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...