Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] czy występuje coś takiego jak górny sworzeń wahac


KURCZAK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie, wymienialiście ten sworzeń?? Coś mi stuka i mechanik stwierdził ze to może być to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w temacie, wienialiście ten sworzen?? Coś mi stuka i mechanik stwierdził ze to moze byc to.

 

Istnieje. Jedynie nie jest kulowy jak w wiekszości aut ale obrotowy - oparty na dwóch łożyskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To typowa usterka Primerek. Trzeba tylko się upewnic czy aby na pewno wystarczy wymienić sam sworzeń. Czasami konieczna jest wymiana całego wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=zwrotnica

Tu jest to zaznaczone na foto (jeżeli Ci chodzi o górny sworzeń zwrotnicy - nie wahacza) Lepiej żebyś miał do wymiany łożyska niż sworzeń, który razem ze zwrotnicą tworzy całość, choć dobry tokarz pootrafi dorobić taki sworzeń wprasować i obspawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie sa obiawy uszkodzonego łożyska. Bo u mnie na nierównościach, ruszaniu i hamowaniu cos pyka z tamtych okolic w kwietniu wymieniałem górne wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie sa obiawy uszkodzonego łożyska. Bo u mnie na nierównościach, ruszaniu i hamowaniu cos pyka z tamtych okolic w kwietniu wymieniałem górne wahacze.

Łożysko raczej "szumi" stuki i puki świadczą o luzach np. na górnych wahaczach , to że je wymieniałeś w kwietniu nie daje pewności, że znowu nie stukają - wybierz się do stacji diagnostycznej na szarpaki i inne atrakcje diagnosta powie Ci dokładnie co "daje głos"

 

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie sa obiawy uszkodzonego łożyska. Bo u mnie na nierównościach, ruszaniu i hamowaniu cos pyka z tamtych okolic w kwietniu wymieniałem górne wahacze.

Właśnie przerabiam ten temat :twisted: Też myślałem że to wahacz, ale na diagnostyce wypatrzyli że jest luz na łozyskach zwrotnicy.

Aha miałem identyczne objawy, najbardziej słyszalne na np. drodze z płyt betonowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Tak jak mówi jarkk. Te łożyska się lubią wysypać. Woda tam czasami się dostaje i korodują a potem się rozwalają. Efektem tego jest luz i charakterystyczne pukanie. Jak zardzewiało i je zmieliło to ciężko jest to rozebrać. Bez majzla i młota wtedy .... nie robota. Zestaw naprawczy kosztuje około 70 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam dam rade to wymienic, czy lepiej jechac do jakiegoś speca który tym sie zajmie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to możesz spróbować, ale wcześniej sprawdź czy w tym miejscu nie ma widocznych śladów rdzawego pyłu, jeżeli jest to jeżeli nie masz porządnego młota, labo ściągacza to lepiej jedź do mechanika. Ja doszedłem do momentu że pozostało tylko rozdzielić wysięgnik ( w którym są łożyska) od zwrotnicy i albo brakło siły do napier#%^3#&ia młotem albo młot okazał się za mały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem sie dzisiaj do tego kapturka luz na łożysku jest wyczówalny, ale mam problem z odkręceniem śruby, waliłem i waliłem młotem i nic musze zorganizować sobie jakas rurke metrowa moze w taki sposób mi sie uda :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aro_prezes

niema to jak długa rurka i wytrzymały klucz, uderzanie młotem ta to do siebie,ze cała energia nie przechodzi w odkręcanie śruby, tylko w odbicie młota od metalu.

RURA RULEZ:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mnie niestety, również dopadł problem górnego sworznia zwrotnicy. Foty z linku na pierwszej stronie tego tematu już nie ma, ale 2 warsztaty potwierdziły mi (niezależnie), że to sworzeń.

 

Jarkk napisał, że sam sworzeń nie występuje jako część - czy nadal tak jest :?:

 

W necie znalazłem na stronie JC coś takiego, jak zestaw naprawczy zwrotnicy / zest. napr. wahacza poprzecznego - z innych opisów forumowych, mogę tylko przypuszczać, że są to łożyska, a nie wahacz.

 

Czy ktoś może przerabiał ten temat i może podzielić się wiedzą :?: Bo nie uśmiecha mi się opcja nowej zwrotnicy (cena pewni powalająca) ani też używki, której stan może być nieznany :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wystarczy wymienić łożyska i uszczelniacz i będzie dobrze . Jak mechanicy stwierdzili że to sworzeń ? Rozbierali ? Sworzeń jest elementem zwrotnicy nie ma możliwości wymienić chyba że zwrotnice . Wiec obstawiał bym tylko wywalone łożyska zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stwierdzili nie wiem, bo mnie przy tym nie było. Podejrzewam, że na kanale / podnośniku itp itd.

 

Podejrzewam, że wywalone łożyska zwrotnicy wykazują luz w innym miejscu. I teraz kolejne pytanie - czy zwrotnica z anglika będzie pasować :?: I czy są jakieś niespodzianki w sensie kilku odmian zwrotnic itp itd, czy leciało cały czas to samo do wszystkich P11 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stwierdzili nie wiem' date=' bo mnie przy tym nie było. Podejrzewam, że na kanale / podnośniku itp itd.

 

[b']Podejrzewam, że wywalone łożyska zwrotnicy wykazują luz w innym miejscu.[/b]

Kolego jak sworzeń zwrotnicy pracuje razem z łożyskami to jak może pokazać luz w innym miejscu ?

Bo to co piszesz to pełna bzdura .

Ściągnij sobie obsługę i będziesz wiedział więcej na temat budowy swojej primerki !

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837

A może chodzi ci o dolny sworzeń wachacza ?

Dowiedz się jak mechanicy stwierdzili że to sworzeń górny zwrotnicy , bo bez rozebrania zwrotnicy ciężko ustalić że to sworzeń.

Myślę żebyś zmienił mechaników bo 90 % to łożyska zwrotnicy .

A zwrotnica od angola pasuje tylko jak masz abs to kup żeby miał zamontowany czujnik bo potem za nowy trzeba dać 400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rysunków w manualu (ani innych na necie) nie wynika, że przy górnym sworzniu są jakieś łożyska. Nie znając dokładnej budowy auta, przyjąłem założenie, że sworzeń zmocowany jest podobnie do sworznia dolnego, przy którym nie ma łożysk.

 

A może chodzi ci o dolny sworzeń wachacza ?

nie

 

Dowiedz się jak mechanicy stwierdzili że to sworzeń górny zwrotnicy , bo bez rozebrania zwrotnicy ciężko ustalić że to sworzeń.

Myślę żebyś zmienił mechaników bo 90 % to łożyska zwrotnicy .

czyli, nawiązując do pierwszego cytatu - jest tam łożysko górne i dolne ( :?: ) w których pracuje sworzeń zwrotnicy i luz w tym miejscu może oznaczać albo łożyska, albo sworzeń i nie ma możliwości stwierdzenia tego bez rozebrania :?:

 

A zwrotnica od angola pasuje tylko jak masz abs to kup żeby miał zamontowany czujnik bo potem za nowy trzeba dać 400zł

ok, dzięki za radę :!:

 

[ Dodano: Pią 29 Sie, 2008 08:10 ]

To odpowiem sobie sam - więc faktycznie występuje coś takiego, jak zestaw naprawczy (2 łożyska i uszczelniacz) i faktycznie, w opisanej wcześniej sytuacji skończyło się na szczęście tylko na tym. Nie była konieczna wymiana zwrotnicy.

 

Czyli, żeby dobrze zdiagnozować, co ma luz, trzeba to rozebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na szarpakach wyszło, że do wymiany mam sworzeń wahacza(sprawdzałem na allegro i całe szczęście jest to w miarę tania część). Czy mogę zmienić go sam czy lepiej powierzyć to specjaliście, czy przy wymianie trzeba wyciągać wahacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO wymianie samego sworznia nie musisz robić zbieżności .

Wahacz najlepiej wymontować przy wymianie sworznia , za dużo zabawy przy wymianie na samochodzie .

Kup TRW lub 555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam do wymiany z prawej strony to czy muszę zmieniać również z lewej? Jak będzie wyciągnięty wahacz to co z tulejami-zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam do wymiany z prawej strony to czy muszę zmieniać również z lewej? Jak będzie wyciągnięty wahacz to co z tulejami-zmieniać?

 

Powiem tak jak ci na przeglądzie stwierdzili do wymiany sam sworzeń to wymień tylko sworzeń a tuleje zostaw w spokoju. Przednie tuleje rzadko ulegają uszkodzeniu częściej tuleja tylna której cena waha się w okolicach 100zł . Jak by zaszła konieczność wymiany tylnej tuleji i sworznia wymieniał bym cały wahacz dolny .

Jak tylko masz 1 sworzeń do wymiany to tylko wymień go a jak coś powyżej co by cię zobowiązywało do robienia zbieżności zrób wszystko co może w najbliższym czasie zakończyć swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...