KURCZAK Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 jak w temacie, wymienialiście ten sworzeń?? Coś mi stuka i mechanik stwierdził ze to może być to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 jak w temacie, wienialiście ten sworzen?? Coś mi stuka i mechanik stwierdził ze to moze byc to. Istnieje. Jedynie nie jest kulowy jak w wiekszości aut ale obrotowy - oparty na dwóch łożyskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 To typowa usterka Primerek. Trzeba tylko się upewnic czy aby na pewno wystarczy wymienić sam sworzeń. Czasami konieczna jest wymiana całego wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=zwrotnica Tu jest to zaznaczone na foto (jeżeli Ci chodzi o górny sworzeń zwrotnicy - nie wahacza) Lepiej żebyś miał do wymiany łożyska niż sworzeń, który razem ze zwrotnicą tworzy całość, choć dobry tokarz pootrafi dorobić taki sworzeń wprasować i obspawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 a jakie sa obiawy uszkodzonego łożyska. Bo u mnie na nierównościach, ruszaniu i hamowaniu cos pyka z tamtych okolic w kwietniu wymieniałem górne wahacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 a jakie sa obiawy uszkodzonego łożyska. Bo u mnie na nierównościach, ruszaniu i hamowaniu cos pyka z tamtych okolic w kwietniu wymieniałem górne wahacze. Łożysko raczej "szumi" stuki i puki świadczą o luzach np. na górnych wahaczach , to że je wymieniałeś w kwietniu nie daje pewności, że znowu nie stukają - wybierz się do stacji diagnostycznej na szarpaki i inne atrakcje diagnosta powie Ci dokładnie co "daje głos" Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 a jakie sa obiawy uszkodzonego łożyska. Bo u mnie na nierównościach, ruszaniu i hamowaniu cos pyka z tamtych okolic w kwietniu wymieniałem górne wahacze. Właśnie przerabiam ten temat :twisted: Też myślałem że to wahacz, ale na diagnostyce wypatrzyli że jest luz na łozyskach zwrotnicy. Aha miałem identyczne objawy, najbardziej słyszalne na np. drodze z płyt betonowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Tak jak mówi jarkk. Te łożyska się lubią wysypać. Woda tam czasami się dostaje i korodują a potem się rozwalają. Efektem tego jest luz i charakterystyczne pukanie. Jak zardzewiało i je zmieliło to ciężko jest to rozebrać. Bez majzla i młota wtedy .... nie robota. Zestaw naprawczy kosztuje około 70 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 sam dam rade to wymienic, czy lepiej jechac do jakiegoś speca który tym sie zajmie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Jak chcesz to możesz spróbować, ale wcześniej sprawdź czy w tym miejscu nie ma widocznych śladów rdzawego pyłu, jeżeli jest to jeżeli nie masz porządnego młota, labo ściągacza to lepiej jedź do mechanika. Ja doszedłem do momentu że pozostało tylko rozdzielić wysięgnik ( w którym są łożyska) od zwrotnicy i albo brakło siły do napier#%^3#&ia młotem albo młot okazał się za mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 8 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 dostałem sie dzisiaj do tego kapturka luz na łożysku jest wyczówalny, ale mam problem z odkręceniem śruby, waliłem i waliłem młotem i nic musze zorganizować sobie jakas rurke metrowa moze w taki sposób mi sie uda :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aro_prezes Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 niema to jak długa rurka i wytrzymały klucz, uderzanie młotem ta to do siebie,ze cała energia nie przechodzi w odkręcanie śruby, tylko w odbicie młota od metalu. RURA RULEZ:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekS Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Mnie niestety, również dopadł problem górnego sworznia zwrotnicy. Foty z linku na pierwszej stronie tego tematu już nie ma, ale 2 warsztaty potwierdziły mi (niezależnie), że to sworzeń. Jarkk napisał, że sam sworzeń nie występuje jako część - czy nadal tak jest :?: W necie znalazłem na stronie JC coś takiego, jak zestaw naprawczy zwrotnicy / zest. napr. wahacza poprzecznego - z innych opisów forumowych, mogę tylko przypuszczać, że są to łożyska, a nie wahacz. Czy ktoś może przerabiał ten temat i może podzielić się wiedzą :?: Bo nie uśmiecha mi się opcja nowej zwrotnicy (cena pewni powalająca) ani też używki, której stan może być nieznany :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 A może wystarczy wymienić łożyska i uszczelniacz i będzie dobrze . Jak mechanicy stwierdzili że to sworzeń ? Rozbierali ? Sworzeń jest elementem zwrotnicy nie ma możliwości wymienić chyba że zwrotnice . Wiec obstawiał bym tylko wywalone łożyska zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekS Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Jak stwierdzili nie wiem, bo mnie przy tym nie było. Podejrzewam, że na kanale / podnośniku itp itd. Podejrzewam, że wywalone łożyska zwrotnicy wykazują luz w innym miejscu. I teraz kolejne pytanie - czy zwrotnica z anglika będzie pasować :?: I czy są jakieś niespodzianki w sensie kilku odmian zwrotnic itp itd, czy leciało cały czas to samo do wszystkich P11 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Jak stwierdzili nie wiem' date=' bo mnie przy tym nie było. Podejrzewam, że na kanale / podnośniku itp itd. [b']Podejrzewam, że wywalone łożyska zwrotnicy wykazują luz w innym miejscu.[/b] Kolego jak sworzeń zwrotnicy pracuje razem z łożyskami to jak może pokazać luz w innym miejscu ? Bo to co piszesz to pełna bzdura . Ściągnij sobie obsługę i będziesz wiedział więcej na temat budowy swojej primerki ! http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 A może chodzi ci o dolny sworzeń wachacza ? Dowiedz się jak mechanicy stwierdzili że to sworzeń górny zwrotnicy , bo bez rozebrania zwrotnicy ciężko ustalić że to sworzeń. Myślę żebyś zmienił mechaników bo 90 % to łożyska zwrotnicy . A zwrotnica od angola pasuje tylko jak masz abs to kup żeby miał zamontowany czujnik bo potem za nowy trzeba dać 400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekS Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Z rysunków w manualu (ani innych na necie) nie wynika, że przy górnym sworzniu są jakieś łożyska. Nie znając dokładnej budowy auta, przyjąłem założenie, że sworzeń zmocowany jest podobnie do sworznia dolnego, przy którym nie ma łożysk. A może chodzi ci o dolny sworzeń wachacza ? nie Dowiedz się jak mechanicy stwierdzili że to sworzeń górny zwrotnicy , bo bez rozebrania zwrotnicy ciężko ustalić że to sworzeń.Myślę żebyś zmienił mechaników bo 90 % to łożyska zwrotnicy . czyli, nawiązując do pierwszego cytatu - jest tam łożysko górne i dolne ( :?: ) w których pracuje sworzeń zwrotnicy i luz w tym miejscu może oznaczać albo łożyska, albo sworzeń i nie ma możliwości stwierdzenia tego bez rozebrania :?: A zwrotnica od angola pasuje tylko jak masz abs to kup żeby miał zamontowany czujnik bo potem za nowy trzeba dać 400zł ok, dzięki za radę :!: [ Dodano: Pią 29 Sie, 2008 08:10 ] To odpowiem sobie sam - więc faktycznie występuje coś takiego, jak zestaw naprawczy (2 łożyska i uszczelniacz) i faktycznie, w opisanej wcześniej sytuacji skończyło się na szczęście tylko na tym. Nie była konieczna wymiana zwrotnicy. Czyli, żeby dobrze zdiagnozować, co ma luz, trzeba to rozebrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Na szarpakach wyszło, że do wymiany mam sworzeń wahacza(sprawdzałem na allegro i całe szczęście jest to w miarę tania część). Czy mogę zmienić go sam czy lepiej powierzyć to specjaliście, czy przy wymianie trzeba wyciągać wahacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 PO wymianie samego sworznia nie musisz robić zbieżności . Wahacz najlepiej wymontować przy wymianie sworznia , za dużo zabawy przy wymianie na samochodzie . Kup TRW lub 555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Jeśli mam do wymiany z prawej strony to czy muszę zmieniać również z lewej? Jak będzie wyciągnięty wahacz to co z tulejami-zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Jeśli mam do wymiany z prawej strony to czy muszę zmieniać również z lewej? Jak będzie wyciągnięty wahacz to co z tulejami-zmieniać? Powiem tak jak ci na przeglądzie stwierdzili do wymiany sam sworzeń to wymień tylko sworzeń a tuleje zostaw w spokoju. Przednie tuleje rzadko ulegają uszkodzeniu częściej tuleja tylna której cena waha się w okolicach 100zł . Jak by zaszła konieczność wymiany tylnej tuleji i sworznia wymieniał bym cały wahacz dolny . Jak tylko masz 1 sworzeń do wymiany to tylko wymień go a jak coś powyżej co by cię zobowiązywało do robienia zbieżności zrób wszystko co może w najbliższym czasie zakończyć swój żywot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Titi Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 a czy po wymianie górnego wahacza trzeba ustawiać zbieżność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.