Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10], [P11]Problemy z klimatyzacja


Gość lukasz_lublin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów

Dzisiaj dostałem z firmy Chłodkar (ktoś wyżej już u nich kupował) używaną chłodnice klimatyzacji do mojej P10.

Ta która była dotychczas niestety zaczęła wypuszczać czynnik i to dosyć szybko bo w ciągu 2 tygodni wszystko zwiało.

Teraz mam wątpliwości czy zabierać się za to samemu czy lepiej nie babrać się i pojechać do warsztatu. Jeśli ktoś z Was wymieniał chłodnice P 10 1,6 z 95r. proszę o odpowiedź jak bardzo skomplikowane jest to wyjęcie chłodnicy od klimy i ewentualnie opis działania.

I jeszcze jedno - który element to osuszacz - to jest to zaraz przy chłodnicy czy jeszcze gdzie indziej?

Dzięki z góry

 

wyjęcie chłodnicy klimy jest bardzo proste, przesuwasz chłodnicę płynu chłodzącego trochę w stronę silnika. Chłodnica klimy trzyma się na dwóch śrubach pod śrubami reflektorów.

 

Chłodnicę wyjmujesz razem z osuszaczem, odkręcająć przewodu z obu stron. Jeden od kompresora, drugi cienki idący koło akumulatora.

 

Wyjmujesz i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie zapomnij dać nowych o-ringów bo stare na bank będą puszczać.

 

[ Dodano: Wto 29 Maj, 2007 16:58 ]

a przed montażem nowej(używanej)lepiej próbę ciśnieniową zrobić.

Wtedy wiesz,że jest szczelna a przy okazji ewentualne syfy wygonisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że u mnie sprężarka nie pracuje poprawnie lub może nie jest załączana wogóle. Może ze względu na zbyt niskie ciśnienie freonu ? Może zużyty odwadniacz ? A może z innego powodu ?.

W związku z tym parę pytań dodatkowych w sprawie poprawności działania sprężarki:

1) Jak sprawdzić że sprężarka została załączona przez sprzęgło ? ("na ucho" - większy hałas ?, wzrost obrotów silnika na luzie ?, zwarcie na odpowiednim przekaźniku ?, inne ?)

2) Czy w przypadku załączenia sprężarki zawsze muszą obracać się oba wentylatory za chłodnicą ?

3) Który przekaźnik odpowiada za załączanie sprężarki ? (P11.144)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że u mnie sprężarka nie pracuje poprawnie lub może nie jest załączana wogóle. Może ze względu na zbyt niskie ciśnienie freonu ? Może zużyty odwadniacz ? A może z innego powodu ?.

W związku z tym parę pytań dodatkowych w sprawie poprawności działania sprężarki:

1) Jak sprawdzić że sprężarka została załączona przez sprzęgło ? ("na ucho" - większy hałas ?, wzrost obrotów silnika na luzie ?, zwarcie na odpowiednim przekaźniku ?, inne ?)

2) Czy w przypadku załączenia sprężarki zawsze muszą obracać się oba wentylatory za chłodnicą ?

3) Który przekaźnik odpowiada za załączanie sprężarki ? (P11.144)

Witam. Moment załączania sprężarki słychać wyraźnie. Poza tym zaczynają pracować wentylatory i silnik na wolnych obrotach wskakuje na nieco wyższe obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś konkretnie odpowiedzieć na pozostałe dwa pytania:

- Czy w przypadku załączenia sprężarki zawsze muszą obracać się oba wentylatory za chłodnicą ?

- Który przekaźnik odpowiada za załączanie sprężarki w P11.144 ?

 

Do mariusz19690:

Jest jakaś szansa w najbliższym czasie na obiecany przez Ciebie FAQ dotyczące usterek i sprawdzania klimy ( z obrazkami) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wentylatorami jeszcze nie sprawdzałem czy muszą się kręcić oba wiatraki.Może w sobotę zobaczę jak jest w moim p-11.144.

Podaj maila to prześlę Ci instrukcję serwisową-tam jest dokładnie wyrysowane co i jak.

Co do FAQ to może w sobotę nad tym popracuję.

Teraz sezon chłodniczy w pełni i dniówka po 12 godzin to już nawet nie mam chęci klepać w PC-eta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy Nissmani czy warto kupić kompletną klime do P10 ,2.0 94r.klima pochodzi z innego P10,cena ok700 zł.podobno jest sprawna.Powiedzcie na co zwrócić uwage przy kupnie i co mnie jeszcze czeka,jak to zamontowac i z jakich części składa się komplet-Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę będę przy klimie dłubał bo mi rurka pęcła to porobię zdjęcia i opisy.

Do rysuchom:sprawdź czy ta klima jest na R-12 czy na R-134.

W 94-tym mogły być jeszcze na R-12.

Jak taką łykniesz będą kłopoty.

Za 700 stówek to warto-jeśli sprawna ale jak to sprawdzisz?

Skład:

Skraplacz,

sprężarka,

parownik z zaworem rozprężnym,

łapa do sprężarki(inna do 2.0 i do 1.6)

rurki wysokiego i niskiego ciśnienia,rurka cieczowa,

i jakieś przełączniki,przekażniki,czujniki i nne drobiazgi elektryczne.

Pewno jeszcze wentylator do skraplacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem taką właśnie klimę do p10. Mam silnik 1.6, auto z '95r. a kupiłem z 2.0. z '94r. Jak masz silnik 1.6 to bedziesz musiał wymienić łapę kompresora i kompresor, chyba że dorobisz takie podkładkpodki pod ten kompresor. Ja tak zrobiłem ale jest troche roboty przy tym. Jak bedziesz zainteresowany tym rozwiązaniem to daj znać dam ci zdjęcia i powiem co i jak. Poza tym to potrzebujesz następujących części:

-skraplacz (chłodnica)

-parownik (bańka przy chłodnicy)

-kompresor (te coś z kołem pasowym mocowane do bloku silnika)

-wymiennik ciepła (też taka mała chłodniczka w obudowie znajduje się w środku auta za schowkiem)

-rurki

-dodatkowy wentylator na chłodnicę wody

-przekaźnik

-przycisk A/C

 

U mnie wszystkie przewody elektryczne i miejsce na przekaźnik były standardowo w aucie, dodatkowe koło pasowe też więc u ciebie też pewnie wszystko będzie. Pozostaje tylko założenie i nabicie. Mnie ta przyjemnośc kosztowała troche więcej. Jak wszystko jest sprawne to cena jest dobra. Wrazie jakichś wątpliwości to chętnie pomogę.

 

[ Dodano: Sob 23 Cze, 2007 17:16 ]

Mariusz mam taki problem: Jak załącze klime to zaczyna chłodzić dobrze (rurka jes zimna dosyć mocno) a jak pochodzi z 5 min to chłodzi dużo słabiej. W czym może być problem :?: Dodam, że podczas tego procesu tych kilku minut kompresor chodzi cały czas i się nie wyłącza. Może wiesz co może być nie tak :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta bańka przy chłodnicy to nie jest parownik!!!Parownikiem jest-wymiennik ciepła (też taka mała chłodniczka w obudowie znajduje się w środku auta za schowkiem)

Może uszczelniacze przy sprężarce?

łapie temperaturę i przepuszcza.

Może powietrze w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się do tego zabrać :?: Jak to sprawdzić :?: Nie wiem czy mi kontrast wbili do układu. Czyli myślisz, że mam wyciek, przy kompresorze :?: :?: :?:

 

Ps. A jak sie nazywa ta bańka przy skraplaczu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bańka przy skraplaczu to:"Liquid tank".

Zobacz czy na osi koła pasowego sprężarki nie ma śladów oleju.

Pisząc o uszczelniaczach miałem na myśli nie wyciek gazu tylko słabe uszczelnienie wewnątrz sprężariki.

Jak w silniku słaba kompresja bo wytarte cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi.

Jeśli jest nieszczelność to olej wraz z freonem będzie uciekał stą ślady zaolejenia.

A z wydajnością sprężarki to jak jest już wypracowana to ciśnienia nie osiąga bo w samym kompresorze go brak właśnie przez słabe uszczelnienie współpracującycxh elementów.

Freon nie ucieka,układ szczelny a klima słabo chłodzi i mocno się grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwa jest ale raczej nieopłacalna.

To są tylko przypuszczenia.

W/g producenta temp. nawiewu przy temp.otoczenia wynoszą:

+20 6,4 do 8,6

+25 10,2 do 13

+30 15 do 18

+40 27 do 30

Przy wilgotności powyżej 80% temp. nawiewu może być wyższa o około 3 stopnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto naprawiać chłodnicy klimy [skraplacz] ja dałem do pospawania i po mieiącu pusciła minimalnie , najlepiej kupic nowa -- p10 1995 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz szukam taniej chlodnicy może ktos ma dobre dane na ten temat potrzebuję chłodnicy klimy oraz osuszacza do primerki p10 1995 rok 1,6 66kw R-134, :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem nową chłodnicę klimatyzacji cena 390złz fakt. 24m-ce gwar.aż z Bydgoszczy ale czekałem na nią 2 tygodnie.

a osuszacz muszę poczekać około 100zł, mogę kupić gdzie indziej ale jest droższy 115 zł

 

[ Dodano: Czw 28 Cze, 2007 18:49 ]

jak dojdzie to napiszę czy jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak ustawiam nawiew na same szyby to włącza się klima :029: To normalne :?: Chyba nie :?: :!: Dodam, że oczywiście przycisk klimy jest na OFF. No i mam przepalona żaróweczkę w przycisku ale to chyba nie ma znaczenia.

O co kaman :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawiam nawiew na same szyby to włącza się klima :029: To normalne :?: Chyba nie :?: :!: Dodam, że oczywiście przycisk klimy jest na OFF. No i mam przepalona żaróweczkę w przycisku ale to chyba nie ma znaczenia.

O co kaman :?: :?: :?:

 

Co prawda u mnie nie ma takiej funkcjonalności (p10 Invitation) - klima mi się nie włącza przy nawiewie na szybę, ale z tego co czytałem na forum jest to celowe działanie, zaplanowane przez producenta - likwidacja pary wodnej z szyby.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...