dzingis Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Właśnie przed chwilą naprawiłem klimę w P10 1995 1,6-- wymieniłem chłodnicę klimatyzacji [skraplacz], zrobiłem próbę szczelności i nabiłem freonem - koszt nabicia 150 zł. i jest ok- zimno jak w lodówce.-- dużo informacji można zasięgnąć z internetu w sprawie klimatyzacji , tak ja zrobiłem poznałem budowę i zasadę działania, to jest proste tylko trochę chęci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pen Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 klimatyzacja przestala działać sprawnie, podczas sprawdzania zauwazyli ze jest skraplacz nieszczelny. Warto go sklejac czy lepiej kupic nowy? Miał ktos podobny problem? ja zauważyłem u siebie, że od wężyka który idzie do odwadniacza wycieka mi środek z klimy. Czy możńa go uszczelnić np. silikonem czy cos innego zrobic z tym wyciekiem? sączy się na łaczeniu wężyka i końcówki od odwadniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Nie wiem dokładnie o który ci przewód chodzi ale , układ jest szczelny i działa pod ciśnieniem . Uszczelnienie na silikon nic ci nie pomoże i tak już pewnie czynnik uciekł jak widać czynnik. Dany przewód do wymiany lub sam oring na łączeniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pen Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Nie wiem dokładnie o który ci przewód chodzi ale , układ jest szczelny i działa pod ciśnieniem . Uszczelnienie na silikon nic ci nie pomoże i tak już pewnie czynnik uciekł jak widać czynnik. Dany przewód do wymiany lub sam oring na łączeniu . rurka która idzie obok skraplacza i dochodzi do odwadniacza. N ałaczeniu własnie tej rurki z odwadniaczem. Czynnik pewnie już w dużej części wyleciał, bo widac, ale cos jeszzce jest to sprężarka się włącza. czy ta rurke sie wyciaga i tam będzie ten oring? czynik pewnie do końca wyleci, ale i tak trzeba uzupełnić ją na nowo. Tylko posladach bawnika widac, że ciek zaczyna się od tego właśnie łacza i po całym odwadniaczu poleciało. Teraz jest jakby glony urosły :-) A jeśli oring poszedł to jaki romziar? wie Ktoś moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Już wiem - chodzi ci o te przewody wkręcane w osuszacz . Patrząc z góry od akumulatora masz 2 przewody i jeden czujnik .To jest osuszacz, i tam przewody są wkręcone z boku na śrubki a uszczelniają oringi. Wiec pewnie oring już nie trzyma. [ Dodano: Czw 20 Lis, 2008 13:56 ] Wszędzie gdzie serwisują klimy będą mieli taki oring wiec ja bym pojechał żeby sprawdzili układ przed nabiciem i wymienili oring . groszowa sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pen Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Już wiem - chodzi ci o te przewody wkręcane w osuszacz . Patrząc z góry od akumulatora masz 2 przewody i jeden czujnik .To jest osuszacz, i tam przewody są wkręcone z boku na śrubki a uszczelniają oringi. Wiec pewnie oring już nie trzyma. [ Dodano: Czw 20 Lis, 2008 13:56 ] Wszędzie gdzie serwisują klimy będą mieli taki oring wiec ja bym pojechał żeby sprawdzili układ przed nabiciem i wymienili oring . groszowa sprawa moze masz rację. nazwę odwadniacz wynalazłem w kaiążce napraw sam. Jest po prawej stronie skraplacza - chłodnicy (jak sie patrzy na silnik) usytuowany pionowo i wygląda jak duża cewka :-) ze syreny 105 :-) Wchodza tam dwa przewody. czy Tylko jaki rozmiar oringu tam wchodzi, zeby dobrze trzymał? Czy jak sameu odkręcę i wymmienię oringi to resztka czynnika mi sie wyleje czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 jak odkręcisz przewody to czynnik zwieje do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pen Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 jak odkręcisz przewody to czynnik zwieje do końca. wielkie dzieki za info. Miałem to samemu zrobić, ale po co niszzcyć sordowisko. Pojade do kolegi z oringami to mi wymieni i od razu napełni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekdaniel85 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 witam. jako że zbliża sie lato odświeżam temat z klimatyzacją. dwa lata temu nabiłem klime. układ został sprawdzony i był żekomo szczelny. po roku jednak klima przestała chłodzić. mam pytanie czy po włączeniu klimatyzacji powinien chodzić któryś z wentylatorów przy chłodnicy i czy powinien sie załanczać zaraz po włączeniu klimy? u mnie żaden z dwóch wentylatorów przy chłodnicy nie chodzi. sprawdzałem to na zimnym silniku. jakie mogą byc inne powody braku klimatyzacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 witam. jako że zbliża sie lato odświeżam temat z klimatyzacją. dwa lata temu nabiłem klime. układ został sprawdzony i był żekomo szczelny. po roku jednak klima przestała chłodzić. mam pytanie czy po włączeniu klimatyzacji powinien chodzić któryś z wentylatorów przy chłodnicy i czy powinien sie załanczać zaraz po włączeniu klimy? u mnie żaden z dwóch wentylatorów przy chłodnicy nie chodzi. sprawdzałem to na zimnym silniku. jakie mogą byc inne powody braku klimatyzacji? Witam W mojej P10 wentylatory załanczają się oba zaraz po załączeniu klimy . Miałem kiedyś podobne problemy jak opisane wyżej i u mnie był to uszkodzony czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Wentylatory powinny załączyć się od razu po włączeniu klimy u mnie niestety brak jest czynnika ale we wtorek jadę do nabicia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemart60 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 W moim nissanie primera p10 gdy silnik zwiększa obroty wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia powodując jego wyłączenie.czynnik chłodzący został wymieniony nie pomogło.mechanik twierdzi że wadliwy jest zawór sprężający.proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.