Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] AUTO NIE CHCE IŚĆ


Gość WUEMTE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje autko 2.2 dci czasem ma jakas zadyszke. Tzn. na przyklad jak mu cisne gaz to obroty ani drgna do gory, dopiero jak p[onownie wcisne to jakby zaskakiwalo. To sie dziej od czasu do czasu. Co to moze byc? Moze turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie na gwarancji, bo sobie je sprowadziłem z zagranicy. Cholera...ogólnie moja Primera sprawia wrażenie jakby była strasznie mulasta...nie wiem czy za małe spreżanie czy co? Musze na kompa ją podłączyć, ale nie znam dobrego warsztatu w okolicy Tychów i Katowic.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zrobisz jak podłączysz się pod komp to można będzie wszystko zdjagnozować, a tak to tylko można gdybać

sprawdź jeszcze filtr powietrza bo on w turbo dieslach jest bardzo ważny i może powodować te objawy co opisałeś, popatrz też czy gdzieś nie ma niesczelności w dolocie

a dymi ci czy nie?? chodzi mi o duże dymienie...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem.U mnie z kolei aby auto bylo zwawe trzeba pedal gazu wcisnac na jakies 70-80% wydaje mi sie to dziwne. A orientuje sie ktos na jakich obrotach powinna sie wlaczac turbina??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo w dieslach dmucha bardzo wczesnie, przeważnie już od 1500-1800 rpm, ale generalnie w nowoczesnych autach nadciśnienie budowane przez turbo jest nie odczuwalne i trudno się zorientować kiedy to się dzieje

w waszych autach na 90% problemem jest coś ze sterowaniem pracą silnika, a nie jakieś uszkodzenie mechaniczne

możliwe że elektronicznie sterowany WG nie działa tak jak powinien i nie ma doładowania...... ale to jest jedna z hipotez i można by tak gdybać bez końca...... jedyne rozwiązanie to diagnostyka komputerowa

w ASO kosztuje (z tego co pamiętam) ok 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie. U mnie też jakby włączało się przy 2,5 tys obrotów...wg mnie powinno chyba troche wczesniej. Moj brat ma Golfa 1,9TDI no i jemu wlacza sie juz przy tysiacu z hakiem. Autko dymi jak mu mocno gazu dam. Na wysokich obrotach i to dosc mocno. Filtr powietrza jest ok, bo wymienialem niedawno. Do ASO juz nigdy nie pojade szczególnie do ASO SOBCZYK na Francuskiej w KAtowicach, bo oni nie dosc, ze sie nie znaja, to na dodatek zdzieraja pieniadze. Zero kompetencji. Zreszta o Sobczyku pisalem w innym poscie. Czy zna ktos dobry warsztat z komputerem w okolicy Tychow lub Katowic (poza warsztatem p. Smietany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym szczelność dolotu między turbiną a kolektorem ssącym. Olej - czy nie ubywa?

Jeśli ciśnienie doładowania jest sterowane pneumatyczno - elektronicznie - albo nawala czujnik ciśnienia, albo pneumatucznie - gdzieś wężyki nieszczelne i nie zmienia kąta łopatek w turbinie. Posprawdzaj szczelność wszystkich wężyków w okolicach dolotu. Dobrze byłoby sie dowiedzieć jakie jest zadane ciśnienie doładowania i czy odpowaiada wymaganemu. Komp niewiele pewnie powie jak kontrolka sie nie pali, z tym, że z kompa wyciągniecie parametry bieżące pracy silnika (jazda z laptopem) i można podejrzec co robi turbo - szczególnie pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabialem ten temat, auto do 2500 zupelnie nie chce przyspieszac po czym wreszcie zaczyna zyc. turbina sterowana jest przez podcisnienie, ktore z kolei jest regulowane przez elektrozawor. latwo go znalezc idac po elastycznych wezykach od pompy prozniowej i sprezarki. proznia powoduje zmiane geometrii sprezarki (im wieksza proznia tym wydajniejsza sprezarka). na biegu jalowym proznia powinna byc wyraznie wyczuwalna. wystarczy odpalic silnik, sciagnac elastyczny wezyk podlaczony do akutatora sprezarki. jesli nie ma prozni, to oznacza, ze albo nawalil elektorzawor albo jego sterowanie (trzeba sie oczywiscie upewnic, ze jest proznia na pompie i wezyki nie gubia prozni)). znalezc przyyczyne jest latwo pod warunkiem ze sie wie jak. diagnostyka komputerowa niec nie daje poniewaz ten obwod nie jest sprawdzany. bylem w dwu aso i w obydwu powiedzieli mi ze wszysko jest OK (po kontroli komputerowej). serwis specjalizujacy sie w sprezarkach powiedzial mi ze prawdopodobnie katalizator jest do wymiany (!). sam znalazlem przyczyne, kiedy zabralem sie za testowanie jak opisane w manualu dla P12 (sciagnalem go z netu, chyba byl tez powieszony na tym forum). kiedy powiedzilem aso co nie dzial , naprawa zajela pol godziny, faktura wynosila 80 zlotych z pozycjami: bezpiecznik, tasma izolacyjna, robocizna.

 

[ Dodano: Czw 13 Lip, 2006 ]

jeszce jedna uwaga odnosnie tego problemu. z usterka wyjezdzilem kilka tysiecy kilomerow. chociaz auto bylo znacznie bardziej dynamiczne po usunieciu usterki w dalszym ciagu nie bylem do konca zadowolony. do dwu kolejnych bakow dolalem plynu do czyszczenia wtryskiwaczy(STP, Wynn itd). wczesniej bylem do nich nastawiony raczej sceptycznie i nigdy nie probowalem. efekt byl widoczny po kilkuset kilometrach. auto poprawilo dynamike i obnizylo sie zuzycie paliwa. widocznie ta usterka powoduje niedopalanie paliwa i gromadzenie sie nagarow i innych swinstw. dla porownanie srednie zuzycie paliwa - z usterka 7.5, po usunieciu 6.7, po przeplukaniu wtryskiwaczy 6.2 (jazda mieszana ca 35 miasto/65 poza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuje kupic dzisiaj ten plyn do czyszczenia wtryskow...moze to jest tez przyczyna....Moje autko cos sporo pali na miescie, bo az 8,5l....w sumie moim zdaniem powinno spalac ciutke mniej (tak z 7,8l). Ogolnie cos jest chyba nie tak, bo turbina wlacza sie przy 2500 obrotow...NAjlepiej oddam go na warsztat jakis dobry, tylko nie znam zadnego. Jakby ktos mial na oku jakis, to prosze o info na maila: wuemte@interia.pl Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spraawdz czy masz prooznie na sprezarce tak jak pisalem wyzej. zabiera to mniej niz minute. wystarczy sciagnac elastyczny wezyk zamontowany na grzybku (podobnym jak wastegate w autach ze starszymi sprezarkami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry diagnosta znajdzie przyczynę za pomocą programu diagnostycznego, jeżeli nawet w tym programie (a do tych silników go nie znam) nie ma monitoringu doładowania, to po napięciu z przepływomierza można się zorientować kiedy i jak turbina buduje nadciśnienie.....

elektrozaworek powinien umieć sprawdzić każdy elektryk samochodowy

ściągając wężyk nie sprawdzisz czy masz podciśnienie na sprężarce tylko czy elektrozaworek jest otwary a to jeszcze nie świadczy czy on działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wasze porady. Czy znacie więc dobrego diagnostę (jakiś tuning elektroniczny też by się zdał), który rzetelnie zabierze się za moje autko? Chodzi o rejon Tychów i okolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby przeplywomierz byl "widziany" przez kompa - przeciez to dziala jak opornik!!

Mysle ze trzeba robic jak mowi Clex - turbo jest zupelnie mechaniczna zabawka - moze jest juz mocno zawalone sadza + ew. nieszczelnosci (lewe powietrze) - tez typowa usterka turbin,

przeszukaj jeszcze forum napewno bylo juz troche o turbinkach w P12!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby przeplywomierz byl "widziany" przez kompa - przeciez to dziala jak opornik!!

Mysle ze trzeba robic jak mowi Clex - turbo jest zupelnie mechaniczna zabawka - moze jest juz mocno zawalone sadza + ew. nieszczelnosci (lewe powietrze) - tez typowa usterka turbin,

przeszukaj jeszcze forum napewno bylo juz troche o turbinkach w P12!!

 

oczywiście że przepływomierz jest widziany przez każdy podstawowy program do diagnostyki, chociażby consulta, nissan data, tecu, podczas diagnostyki jest wyswietlane napięcie podawane przez przepływkę na podstawie którego widać ile powietrza jest zasysanego, poszperaj w internecie jak to działa bo nie działa to jak zwykły opornik........ chociaż występuje tam opornik bimetalowy który zmienia swoją oporność w zależności od masy zassanego powietrza

jeżeli chodzi o turbo to musiało by być nieźle zarżnięte żeby nie dmuchało....... może brać olej, głośno chodzić ale generalnie dmucha....... lewe powietrze w muszli ssącej to raczej żadka przypadłość, musiała by się roszczelnić a jak nikt przy tym nie grzebał to jest to mało prawdopodobne

oczywiście możesz sprawdzić tak jak koledzy piszą, ale może to być nie pełna diagnoza (zawór może być w pozycji otwartej i wtedy będzie podciśnienie), a szkoda wydać pieniądze bez sensu .......... niestety, nie potrafię Ciebie skierować do jakiegoś dobrego warsztatu w Twojej okolicy bo jestem z lbn........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

a ja mam takie pytanie czy mocno wam dymia primerki przy przyspieszaniu bo moja dosyc mocno kopci a dodego bierze olej (polowa stanu od zmiany do zmiany)czy mam juz zbierac na nowa turbine??? :evil: przebieg auta 85tys.silnik 2.2 126km.

 

jak dla mnie przyspieszenie sie nie zmienilo a predkosc max ok 210

 

co wy na to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent powinien podawać norme zużycia oleju, ale takie co podajesz w turbo dieslu jest jak najbardziej do przyjęcia

jeżeli dymi ci na siwo to może oznaczać koniec turbiny, jak na czarno to prawdopodobnie leją wtryski lub jest podawana za duża dawka paliwa, albo masz brudny filtr powietrza........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ojciec ktory ma p12 dzwonil wlasnie do ASO w rybniku i tam mu powiedzieli ze te silniki sa inne niz starsze diesele ktore wlaczaly sie na 1500rpm te sie wlaczaja na ponad 2000rpm bo tam sa intercoolery i takie tam.Co o tym sadzicie??moze rzeczywiscie tak jest a my mamy takie wrazenie ze jest mulowaty bo jezdzilismy wczesniej na benzynkach.Dodam jeszcze ze wczesniej moj starszy jezdzil vito 2.3D i tam ta turbina wlacza sie szybciej bo to starszy silnik- tak powiedzieli w tym aso nissana :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie głupie tłumaczenie i zbycie klienta....... im nowszy silnik tym konstruktorzy starają się żeby turbina dmuchała jak najwcześniej, to że jest intercooler o niczym nie świadczy bo one są montowane w seryjnych autach już przeszło 20lat...... i nie jest to żadna nowość.........

to tak jak by powiedzieć : gorzej idzie bo to nowszy silnik i ma mniejszą moc........... :lol:

żeby sprawdzić czy wszytsko jest ok można wsiąć w auto w dwie osoby i za pomocą stopera zmierzyć przyspieszenie 0-100 i elastyczność 80-120 i porównac z danymi producenta....... jak się nie będzie różniło znacząco tzn że za dużo wymagamy i marudzimy.....

ewentualnie można podjechać na hamownie wtedy zmierzymy moc i będziemy mieli pewnośc w jakim stanie jest silnik

mimo wszytsko uważam że ASO kiepsko się zachowało, powinno chociaż zaprosić na diagnostyke..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no wiec tak wymienilem filtr powietrza i jest lepiej nie ma juz takich klebow dymu przy ostrym przyspieszaniu ale na 1 i 2 jak mu wcisne to tak wywala czarny dym przez chwile.jak jest u was czy tez tak jest?

 

jakim olejem najlepiej zalac ten motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...