Gość dresix Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Witam!! Mój pierwszy post w forum nissanklub.pl, zacznę go od powaznej sprawy.... Mianowicie, zauwazyłem że tempertaura w mojej P10 zaczęła się podnosić poza połowe i dalej, aż do czerwonego pola, więc z tego co wiem obejrzałem chłodnice, zauwazyłem, że jeden przewód jest gorący (czyli górny), a dolny jest chłodny (prawie zimny). Poczyniłem pierwsze kroki, wymieniając termostat. Po wymianie termostatu obydwa przewody są takiej samej temperetury. Ale temperatura silnika w dalszym ciągu podnosi się do prawie końca białego pola, zatrzymuje się przed czerownym. Czy warunki atmosferwyczne mogą mieć wpływ na temp. silnika?? P.S. Nadmieniam, iż płynu chłodzacego nie ubywa, jest przejzysty, nie pojawiają się w zbiorniczku wyrównawczym bąbelki. Płyn w chłodnicy wymieniałem w grudniu 2005 i weszło ok. 5 Litrów. Czy może to być chłodnica czy też uszczelka pod głowicą ?? Pozdrowienia i prosze o szybką odpowiedź 8) Samochod to Nissan Primera P10 93' 1.6 SLX 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba3371 Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Witam!! Mój pierwszy post w forum nissanklub.pl, zacznę go od powaznej sprawy.... Mianowicie, zauwazyłem że tempertaura w mojej P10 zaczęła się podnosić poza połowe i dalej, aż do czerwonego pola, więc z tego co wiem obejrzałem chłodnice, zauwazyłem, że jeden przewód jest gorący (czyli górny), a dolny jest chłodny (prawie zimny). Poczyniłem pierwsze kroki, wymieniając termostat. Po wymianie termostatu obydwa przewody są takiej samej temperetury. Ale temperatura silnika w dalszym ciągu podnosi się do prawie końca białego pola, zatrzymuje się przed czerownym. Czy warunki atmosferwyczne mogą mieć wpływ na temp. silnika?? P.S. Nadmieniam, iż płynu chłodzacego nie ubywa, jest przejzysty, nie pojawiają się w zbiorniczku wyrównawczym bąbelki. Płyn w chłodnicy wymieniałem w grudniu 2005 i weszło ok. 5 Litrów. Czy może to być chłodnica czy też uszczelka pod głowicą ?? Pozdrowienia i prosze o szybką odpowiedź 8) a włączaja się wentylatory i na jakim poziomie jest wtedy wskaźnik tem. bo jeśli w górnym pułapie to może być przegżany czujnik...tak myślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Mam ten podobny problem! Wlasnie co wrocilem z urlopu, a wracalem okropniscie dlugo bo musialem silnik studzic! Nie mam pojecia co sie dzieje! Mam P10 Diesel 2.0 Zalane Petrygo. Jechalem i tak spogladam na blachy, a tam wchodzi skazowka od temperatury. Zatrzymalem sie, podnosze mache a tam płyn sie gotuje :shock: , przewody okrutnie gorace, oba :!: Wentylator nie kreci :cry:, mialem kable i przepielem go bezposrednio z akumulatora. Dolalem plynu. Przejechalem 50km a wskazowka dalej sie pnie w gore :? Ponownie postoj, Plyn sie zagotowal z wlaczonym wiatrakiem (dzialal nonstop). Tak doczlapalem sie do znajomego i go scholowalismy. Dzis jak byl zimny silnik sprawdzilem olej, jest na poziomie, nie ubylo :!: To co sie moglo stac?? Bez samochodu jak bez nogi. Miał z was ktos taki przypadek?? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Przyczyn może być wiele...jak się nie włącza wentylator (zakładam, że jest sprawny - podłącz na krótko i zobacz czy chodzi) to może problemem jest czujnik temperatury załączający wentylator (jak mimo rozgrzania silnika się nie załącza to może być to przyczyna . Czy chłodnica się nagrzewa? Czy są jakieś przecieki w okolicy pompy wodnej? A może po prostu masz zapowietrzony układ chłodzenia? (o odpwoietrzaniu było na forum). Przegrzanie silnika może się skończyć jego uszkodzeniem, więc lepiej takich objawów nie ignorowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Witam. Objawy mogą wskazywać na zamuloną chłodnicę. Po prostu ma niewystarczający przepływ. Czyż nie jest tak, ze wentylator pracuje dlużej niż powinien? Wentylator o temperaturze silnika dostaje sygnał z czujnika, który jest przy głowicy, a nie z chłodnicy. Jeśli tak jest to schładzana jest praktycznie tylko ciecz będąca w chłodnicy. To tyle z mojej wiedzy. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Przyczyn może być wiele...jak się nie włącza wentylator (zakładam, że jest sprawny - podłącz na krótko i zobacz czy chodzi) to może problemem jest czujnik temperatury załączający wentylator (jak mimo rozgrzania silnika się nie załącza to może być to przyczyna . Czy chłodnica się nagrzewa? Czy są jakieś przecieki w okolicy pompy wodnej?A może po prostu masz zapowietrzony układ chłodzenia? (o odpwoietrzaniu było na forum). Przegrzanie silnika może się skończyć jego uszkodzeniem, więc lepiej takich objawów nie ignorowac. jak pisalem wyzej, wentylator podlaczylem bezposrednio z aku, dzieki tem dotluklem sie do znajomego nie bierze oleju - wiec chyba nie uszczelka pod glowica zapowietrzony raczej tez nie ta niedroznosc chlodnicy chyba lub termostat, ale niedrosnosc tak nagle ;/ Qrcze jutro bede musial sie scholowac do jakiegos mechanika ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dresix Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Wentylator się włącza ale to i tak nic nie daje... Przy włączonym wentylatorze poziom temperatury rośnie... i zatrzymuje sie przed czerwonym polem...wentylator włącza się... i zachwile się wyłacza... i tak co klika minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 koledzy szanowni... temat już był wąłkowany... z moich przykrych doświadczeńwynika co następuje: OBJAWY 1. spalinyw zbiorniku wyrównawzym 2. dziwny (gęsty) osad w płynie chłodzącym 3. twarde węże od chłodnicy 4. szalejąca temperatura 5. w końcu wywalanie węza... DIAGNOZA (po fakcie) GŁOWICA poszła się... ale równie dobrze mogła to byćTYLKO uszczelka... niestety w moim przypadku głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 ja mam miekkie weze, oba miekkie płyn czysty, ale zawsze przegotowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dresix Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Odpowietrzanie układu chłodzenia A ile masz płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku powinno być ok.pół zbiorniczka. Ja odpowietrzam przy wymianie płynu jedynie nagrzewnice. Trzeba to robić na rozgrzanym silniku,aby był otwarty termostat. Regulacja ogrzewania na max. Na przewodzie dochodzącym do nagrzewnicy(między filtrem powietrza a przegrodą silnika) jest zaworek,który należy lekko odkręcić. Jak zacznie sączyć się płyn-jest OK. To napisał jeden z forumowiczów... Może jakieś zdjęcie ktoś ma, gdzie jest ten zaworek?... bo jakoś nie moge go moim bystrym okiem spostrzec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 mi z wyrownawczego sie wylewa jak sie gotuje to zyga am na zimnym pusto lub zakrawa o minimum to dolewam do chlodnicy by bylo tak pomiedzy min a max ale co z tego jak wygotuje sie ;/ prawdopodobnie uszczelka pod glowica ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Witam ponownie. W silnikach 2.0 d, czyli CD20 uszczelka podgłowicowa musi po prostu pójść. Taka jest uroda tych motorów. Należy się tego spodziewać nawet przy 100 000 km, albo i wcześniej. Objawy to zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia, które musi gdzieś się podziać. Najsłabszym punktem jest korek, który jest ustawiony na około 1 atmosferę. Także objawów w GA16 i CD20 nie ma co ze sobą porównywać z racji dużej różnicy ciśnień w komorach spalania tych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dresix Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Tak prawde mówiąc to odpowiedzi konkretnej nie dostałem... Czy się jej doczekam ?? :evil: Male pytanka ... Czy po wymianie termostatu trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia ? Czy odpowietrznik znajduje sie tylko przy nagrzewnicy czy gdzieś jeszcze ? hm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Na odległość to i lekarz 100% diagnozy nie postawi, trzeba się do niego wybrać. Jeśli chodzi o mnie to dalej obstawiam chłodnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.