Gość Adas74 Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 mam problem. Sprzedaje samochód i mam kupca który sprawdzał dziś samochód na stacji diagnostycznej, wszystko jest ok poza jedną sprawą - analiza spalin wyszła bardzo zła na niskich obrotach bo przy obrotach ok 2500 jest już wszystko ok. Poradźcie co to może być. jeżeli do poniedziałku to zrobie to pewien pan go kupi. jutro samochód trafi do serwisu aby to zdiagnozowali ale wiadomo jak to serwis może ktoś z was miał coś takiego. CO norma jest 100 a ja miałem 500, natomias jakieś wodorotlenki norma 0,5 a ja miałem 5,2. normy są przekroczone bardzo dużo ale tak jak pisałem na wyższych obrotach jest już ok. Dodam że analiza jest kiepska i na gazie i na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 ja tez mam gaz i mam to samo. na wolnych fatalnie przy przyspieszonych wszystko w normie. takie sa uroki gazu. pozatym silnik zdecydowana wiekszosc czasu pracuje na podwyzszonych obrotach a chyba o to chodzi zeby na podwyzszonych bylo ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 ale jeszcze z pół roku temu było wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 jedz do zakladu montujacego instalacje gazowe i niech tam ci wyreguluja komputer gazowy, potem znowu na stacje kontroli pojazdów, wez wydruk i jak cos bedzie nie tak niech ci poprawia. nie widze innej mozliwosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Byłem dzisiaj w serwisie i już wiem co jest nietak, siadła mi środkowa sonda lambda. Co ci daje regulacja gazu jeżeli na benzynie jest to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 przepraszam, nie wziąlem pod uwage ze na benzynie tez jest zla. ale powiedz mi dlaczego skoro na wolnych obrotach jest zle a na podwyzszonych ok to co ma do tego sonda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 gdyby sonda siadła - wywaliłoby checka, poza tym w jakich jednostkach to podajesz? zwykle gzy określa sie jako % objętości (ja znaam inne normy, może cos źle chłopcy pomierzyli jakie 100 - czego 100 - mg%, - moli ? - jaki wskaźnik lambda? podaj całość - samo CO i HC wysokie może być efektem wielu przyczyn /to jakby wróżęnie z fusów/, najczęściej niedopalania miesznki, lub za bogatej. sprawdziłbym świece i ukł. zapłonowy - jakie jest O2 i CO2? Oleju nie bierze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Rozgrzej porządnie katalizator do ponownych testów - daj troche po garach przed testem. Zrób pare sprintów zero 150km/h i na analizator. Katalizator powinien być na tyle gorący że powinien wszytko dopalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Ja sądzę, że na wolnych ma za mało powietrza do mapy benzyny stąd niedopala (niecałkowicie utlenia) i powstaje CO. Jeśli na wyższych obrotach jest ok - znaczy, że silnik ma wysoką sprawność i uzyskuje stechiometrię mieszanki. Na wolnych jednak nie - hmmm, CO2 i O2 jak pisze kolega w normie... przyczyna będie raczej prozaiczna... za mało powietrza - może po prostu przepustnica brudna i przytyka gardziel, może mimo wsyzstko filterek brudny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Kilka słów o gazie na podstawie doświadczeń z moją N15. Po pierwsze czy instalka LPG to 2 (z mikserem) czy 4 gen ??? Jaka firma? Jeśli 2 to żeby fura równo i dobrze chodziła to zakłada się mikser fi 32-34mm, to daje zaledwie około 40% przekroju oryginalnego powietrza dolotu który jest c.a. 50mm. Czyli zdecydowanie do dobrego spalania brakuje silnikowi powietrza, Do tego dochodzi jeszcze historia z przepływomierzem, którego odczyty wpływają na zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Często przepływka jest przesłonięta przez mikser i w moim odczuciu powoduje to cofanie zapłonu o kilka stopni co też równa się gorsze spalanie. Adas74 pomieszałeś trochę wartość tzn HC może być max 100 (u mnie swego czasu było 1200 !) CO norma dla Euro2 0,5 dla Euro4 0,3 u mnie też było mocno za wysoko bo c.a. 10-12. Podsumowując - na gazie można wysterować mieszankę żeby trzymała w/w parametry. Może Ci za dużo gazu leje na jałowym? Jak wygląda odczyt z sondy lambda? Oscyluje czy stoi na "wysokim" napięciu tj około 0.85V ?Możesz spróbować zubożyć mieszankę pokrętłem od wolnych obrotów na parowniku. Na benzynie o ile się orientuję , a sporo starałem się na ten temat dowiedzieć, na biegu jałowym w samochodzie z instalką na mikserze raczej nie da się osiągnąć emisji spalin mieszczących się w w/w normach. Mój obecny wynik to HC około 50 (w normie) i CO 1.5-2 (3-4 razy poza normą) ale było gorzej :-). To tyczy biegu jałowego. Po podkręceniu obrotów do 2.5krpm jest już prawie ok. Na koniec proponuję Ci zrobienie prostego testu kiedy będziesz wpięty do analizatora. Podnieś puszkę filtra/ po prostu odblokuj dopływ powietrza (oczywiście silnik musi chodzić na benzynie, bo na gazie natychmiast zgaśnie) i obserwuj odczyty analizatora. U mnie z w/w 1200 i 12% (gazownicy stwierdzili że wynik jest jak w 30 letni Żuku) po kilkunastu sekundach spadło do wartości odpowiednich dla Euro4. To tyle - myślę że dużo to Ci powinno pomóc, no chyba że masz 4 gen. to wtedy się poddaję. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartto Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Witam pomozcie prosze pojechalem dzis na badanie okresowe (rejestracyjne) wszystko pieknie poza emisja spalin... CO wyszlo na poziome 8-9 a czasami nawet 10!! (na gazie i benzynie) z tego co wiem i gosc powiedzial powinno byc wg normy 0,5 Pojechalem do mechanika - podpialem pod kompa - aby sprawdzic czy wyskakuja jakies bledy - np niepracujaca Sonda Lambda czy tez padniety katalizator...ale nic...zadne bledy nie wyskoczyly..... nie wiem co robic.....nie chce jezdzic w takim stanie.... dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Jeśli instalację masz 2 gen z mikserem to zrób to co napisałem w poprzednim poście (z listopada 2006) ... poza tym jeśli badałeś sondę , to powinna pokazywać non stop zbyt bogatą mieszankę. To tyle na początek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartto Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Jeśli instalację masz 2 gen z mikserem to zrób to co napisałem w poprzednim poście (z listopada 2006) ... poza tym jeśli badałeś sondę , to powinna pokazywać non stop zbyt bogatą mieszankę. To tyle na początek ... Cze, mam instalke 4 gen - sekwencje, badalem komputerem na wykazanie bledow, sondy jako takiej nie badalem.... Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.