Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dieselek


Gość lorensmarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lorensmarcin

Witam.

Coś się dzieje i nie wiem co. Od niedawna pojawił się problem z ładowaniem podczas jazdy z włączoną klimą, tzn. akumulator się nie ładuje. Alternator był sprawdzony-działa, paski sprawdzone-ok. Wystarczy, że klima jest wyłączona i wszystko działa. Co robić? Jestem z okolic Gorzowa Wlkp., może znacie w tej okolicy dobrego fachowca?Może ktoś już miał taki problem.POmóżcie i zlitujcie się grzeje jak cholera!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz_a

Witam.

Trochę mało danych. Typ np. auta (N-15, N-16), typ silnika (CD-20, lub inny). Co to znaczy alternator "działa"? Czy sprawdziłeś napięcie ładowania w funkcji obciążenia (światła, ogrzewanie tylnej szyby, "klima")? Paski, a konkretnie pasek od alternatora (nie od "serwa") powinien być prawidłowo naciągnięty (ugięcie paska od 5-8 mm). Znany mi jest przypadek intensywnego naprawiania alternatora na stole warsztatowym (a konkretnie reklamacji po takiej naprawie), gdzie okazało się, że własciel załadał pasek na alternator i nie napinał go. Efekt był taki, że przy małym obciążeniu wszystko wskazywało na prawidłowa pracę alternatora. Po włączeniu świeteł mijania napięcie ładowania malało i ładowania nie było. Defekt polegał na tym że pasek ślizgał się na kole pasowym alternatora. Napięcie paska i auto jeździ do dzisiaj.

Moja rada :

- sprawdź napięcie właściwego paska

- sprawdź napięcie ładowania miernikiem w funkcji obciążenia ( 13,8-14,4 V)

- sprawdź czystość połączeń na klemach akumulatora

- sprawdź czystość połączeń przewodu masowego od klemy (-) do karoserii i dalej do silnika

Szkoda, że mieszkam kawałek od Gorzowa z przyjemnością udzieliłbym pomocy. Instalacje (alternatory) Nissanów nie sa aż tak skomplikowane każdy dobry warsztat elektryczny poradzi sobie z takim problemem.

Napisz jak zakończysz swój "problem".

Tomasz_A N-16 2,2 Di Żagań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lorensmarcin

Cześć.

Racja, troszke mało danych. Amera N-15, 97 r. 2,0 CDE.

Byłem już u elektromechanika. Sprawdzał napięcie: podczas pracy bez klimy i z klimą. Jak nie było włącnej klimy wszystko było ok, ładowanie wynosiło pod 15 V. W momencie właczenia spadało do ok 1-2V. Wszystkie te wartości były odczytywane na najniższych obrotach silnika. W momencie podkręcenia obrotów do ok. 3000 (klima włączona) ładowanie było na poziomie tego, gdy klimatyzacja nie chodziła i obroty były na niskim poziomie. Zdziwiło go też to, że natychmiast włączają się oba wentylatorty. Stwierdził, że nie powinno tak być i może jest zbyt mało freonu w układzie. klima była niedawno sprawdzana i nabijana-raczej niemożliwe. Będąc w Grzowie pojechałem do serwisu nissana. Opisałem co się dzieje. Stwierdzili, że samo podłączenie silnika pod komputer nic nie da a elektryk będzie w poniedziałek. Powiedzieli tez, że jest normalne, że oba wiatraki włączają się po uruchomieni klimatyzacji.

Boję się, że poniedziałek będzie bardzo kosztownym dniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Wg mnie to wina regulatora napiecia... pod wiekszym obciazeniem nie daje odpowiedniego pradu i spada napiecie. Podjedz do zwyklego ekektryka ktory sprawdzi altek pod obciazeniem na stole i bedzie wszystko wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz_a

Witam.

Praca dwóch wentylatorów to normalny stan przy włączonej klimatyzacji. Ztwojego opisu wynika, że "spada" ci napięcie w funkcji obciążenia. Przyczyn może być wiele. Np. jeden ztych które wymieniłem poprzednio. Zanim serwis ja bym na twoim miejscu poszukał "dobrego" elektryka.

Powodzenia.

Tomasz_A 2,2 Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu klimy napiecie na aku wynosiło 1-2 V? Czy dobrze zrozumiałem? Czy tylko spadało o 2 V? Np z 14 na 12V?

Sądzę że to drugie.

Teraz napisz - zapala się kontrolka od aku jak załączy się klima? Jeśli pod obciążeniem pełnym napięcie na aku jest wyższe niż 13 V - aku jeszcze jest ładowany - słabo ale ładowany, poniżej już gorzej. To może też być koniec Twego akumulatora.

Robi się tak wyłączas wszystko - mierzysz napięcie aku. Powiedzmy jest 12,2 V.

Jesli teraz podczas pracy silnika z właczoną klimą naprawde to napiecie oscyluje w w/w granicach - nie jest dobrze, jeśli jednak masz wyższe - .Ładowanie ma miejsce.

Jeśli wypieprzyło celę, lub aku padniety - alternator nie nadrobi tego by pociągnąć klime i inne odbiorniki i przy obciążeniu będzie efekt jakby go nie ładowało.

Oczywiście do sprawdzenia - to co koledzy wcześniej pisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

No ale sprezarka od klimatyzacji jezeli jest zalaczona to chyba nie pozera pradu i nie ma nic wspolnego z alternatorem? Przeciez to jest mechaniczne urzadzenie ktore pozera moc z silnika przy pomocy paska wielorowkowego... jedyne co to tylko jakas elektornika sterujaca sprezarka i klimatyzacja ale ona przeciez nie bieze duzego pradu...

ja tu przyjzalbym sie raczej temu regulatorowi i ogolnie calemu alternatorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężarke załacza elektromagnes - jak ma takowy przebicie - zeżre Ci cały prąd, że aku nie wyrobi i alternator nie wyrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
sprężarke załacza elektromagnes - jak ma takowy przebicie - zeżre Ci cały prąd, że aku nie wyrobi i alternator nie wyrobi.

Nie pozostaje nic innego jak pomierzyc prady i wszystko bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...