Gość lorensmarcin Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Witam. Coś się dzieje i nie wiem co. Od niedawna pojawił się problem z ładowaniem podczas jazdy z włączoną klimą, tzn. akumulator się nie ładuje. Alternator był sprawdzony-działa, paski sprawdzone-ok. Wystarczy, że klima jest wyłączona i wszystko działa. Co robić? Jestem z okolic Gorzowa Wlkp., może znacie w tej okolicy dobrego fachowca?Może ktoś już miał taki problem.POmóżcie i zlitujcie się grzeje jak cholera!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Witam. Trochę mało danych. Typ np. auta (N-15, N-16), typ silnika (CD-20, lub inny). Co to znaczy alternator "działa"? Czy sprawdziłeś napięcie ładowania w funkcji obciążenia (światła, ogrzewanie tylnej szyby, "klima")? Paski, a konkretnie pasek od alternatora (nie od "serwa") powinien być prawidłowo naciągnięty (ugięcie paska od 5-8 mm). Znany mi jest przypadek intensywnego naprawiania alternatora na stole warsztatowym (a konkretnie reklamacji po takiej naprawie), gdzie okazało się, że własciel załadał pasek na alternator i nie napinał go. Efekt był taki, że przy małym obciążeniu wszystko wskazywało na prawidłowa pracę alternatora. Po włączeniu świeteł mijania napięcie ładowania malało i ładowania nie było. Defekt polegał na tym że pasek ślizgał się na kole pasowym alternatora. Napięcie paska i auto jeździ do dzisiaj. Moja rada : - sprawdź napięcie właściwego paska - sprawdź napięcie ładowania miernikiem w funkcji obciążenia ( 13,8-14,4 V) - sprawdź czystość połączeń na klemach akumulatora - sprawdź czystość połączeń przewodu masowego od klemy (-) do karoserii i dalej do silnika Szkoda, że mieszkam kawałek od Gorzowa z przyjemnością udzieliłbym pomocy. Instalacje (alternatory) Nissanów nie sa aż tak skomplikowane każdy dobry warsztat elektryczny poradzi sobie z takim problemem. Napisz jak zakończysz swój "problem". Tomasz_A N-16 2,2 Di Żagań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lorensmarcin Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Cześć. Racja, troszke mało danych. Amera N-15, 97 r. 2,0 CDE. Byłem już u elektromechanika. Sprawdzał napięcie: podczas pracy bez klimy i z klimą. Jak nie było włącnej klimy wszystko było ok, ładowanie wynosiło pod 15 V. W momencie właczenia spadało do ok 1-2V. Wszystkie te wartości były odczytywane na najniższych obrotach silnika. W momencie podkręcenia obrotów do ok. 3000 (klima włączona) ładowanie było na poziomie tego, gdy klimatyzacja nie chodziła i obroty były na niskim poziomie. Zdziwiło go też to, że natychmiast włączają się oba wentylatorty. Stwierdził, że nie powinno tak być i może jest zbyt mało freonu w układzie. klima była niedawno sprawdzana i nabijana-raczej niemożliwe. Będąc w Grzowie pojechałem do serwisu nissana. Opisałem co się dzieje. Stwierdzili, że samo podłączenie silnika pod komputer nic nie da a elektryk będzie w poniedziałek. Powiedzieli tez, że jest normalne, że oba wiatraki włączają się po uruchomieni klimatyzacji. Boję się, że poniedziałek będzie bardzo kosztownym dniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Wg mnie to wina regulatora napiecia... pod wiekszym obciazeniem nie daje odpowiedniego pradu i spada napiecie. Podjedz do zwyklego ekektryka ktory sprawdzi altek pod obciazeniem na stole i bedzie wszystko wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Witam. Praca dwóch wentylatorów to normalny stan przy włączonej klimatyzacji. Ztwojego opisu wynika, że "spada" ci napięcie w funkcji obciążenia. Przyczyn może być wiele. Np. jeden ztych które wymieniłem poprzednio. Zanim serwis ja bym na twoim miejscu poszukał "dobrego" elektryka. Powodzenia. Tomasz_A 2,2 Di Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Po podłączeniu klimy napiecie na aku wynosiło 1-2 V? Czy dobrze zrozumiałem? Czy tylko spadało o 2 V? Np z 14 na 12V? Sądzę że to drugie. Teraz napisz - zapala się kontrolka od aku jak załączy się klima? Jeśli pod obciążeniem pełnym napięcie na aku jest wyższe niż 13 V - aku jeszcze jest ładowany - słabo ale ładowany, poniżej już gorzej. To może też być koniec Twego akumulatora. Robi się tak wyłączas wszystko - mierzysz napięcie aku. Powiedzmy jest 12,2 V. Jesli teraz podczas pracy silnika z właczoną klimą naprawde to napiecie oscyluje w w/w granicach - nie jest dobrze, jeśli jednak masz wyższe - .Ładowanie ma miejsce. Jeśli wypieprzyło celę, lub aku padniety - alternator nie nadrobi tego by pociągnąć klime i inne odbiorniki i przy obciążeniu będzie efekt jakby go nie ładowało. Oczywiście do sprawdzenia - to co koledzy wcześniej pisali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 No ale sprezarka od klimatyzacji jezeli jest zalaczona to chyba nie pozera pradu i nie ma nic wspolnego z alternatorem? Przeciez to jest mechaniczne urzadzenie ktore pozera moc z silnika przy pomocy paska wielorowkowego... jedyne co to tylko jakas elektornika sterujaca sprezarka i klimatyzacja ale ona przeciez nie bieze duzego pradu... ja tu przyjzalbym sie raczej temu regulatorowi i ogolnie calemu alternatorowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 sprężarke załacza elektromagnes - jak ma takowy przebicie - zeżre Ci cały prąd, że aku nie wyrobi i alternator nie wyrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 sprężarke załacza elektromagnes - jak ma takowy przebicie - zeżre Ci cały prąd, że aku nie wyrobi i alternator nie wyrobi. Nie pozostaje nic innego jak pomierzyc prady i wszystko bedzie jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.